Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
SRP OM TERRORISME
Hej, jeg skriver i øjeblikket SRP om terrorisme i Samf og Historie, og jeg skal i min opgave analysere og diskutere udviklingen i den amerikanske udenrigs- og sikkerhedspolitik fra murens fald til i dag vha. historiske kilder. Jeg har fundet nogle kilder der kan dække årene 2000-2009, men jeg kan ikke helt finde noget godt der kan dække murens fald til årtusindeskiftet? Nogle gode ideer til hvad jeg kan analysere?
Svar #1
13. december 2015 af adsafadfdsafdasf (Slettet)
Søg lidt omkring på internettet; måske på engelsk (f.eks. "US foreign policy post cold war").
Men her er et hint: Den kolde krig er ovre, Sovietunionen lukker og slukker og bliver til Rusland. Under Reagan (i 80'erne) har USA brugt enorme summer på militær og forsvar (oprustning). Men nu er den kolde krig ovre og USA er, så at sige, den eneste tilbage på 'markedet'. Så USA cuttede på militærbudgettet (under Clinton) og forsøgte istedet at få igangsat et økonomisk opsving igen. Men som sagt er det bedst du selv læser om det, da jeg, en SP bruger, ikke kan gælde som en ordentlig, troværdig kilde.
Du kan også læse om præsidenterne der sad fra murens fald til 2000: Bill Clinton, George H W Bush (den gamle Bush, ikke 9/11 Bush). Her kan du sikkert finde ud af, hvad der skete mens de var præsident. F.eks. var der The Gulf War fra 90-91, Vestens, under ledelse af George H W Bush, kamp mod Irak's Sadam Hussein, som havde annekteret Kuwait.
Håber det hjalp lidt.
Mvh adsafadfdsafdasf
Skriv et svar til: SRP OM TERRORISME
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.