Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18821 til 18840 af 111527
-
Er der en venlig sjæl der vil hjælpe med nogle bio-spørgsmål på denne kolde vinterdag? På forhånd tak!:)
ForumindlægHej :) I forbindelse med en biorapport (A-niveau), skal jeg bl.a. svare på følgende spørgsmål, som jeg har meget svært ved! Derfor håber jeg at der er en venlig (og klog) sjæl derude der kan hjælpe mig :) I glykolysen sker der en redoxreaktion, der reducerer NAD+ til NADH. Beskriv detaljeret denn... -
ligevægtreaktion
Forumindlæghey nogen der ved hvornår en reaktion er i ligevægt? altså hvad betegner en ligevægts reaktion? :S er total lost indenfor det her emne -
Baser - Kemirapport/Fremlæggelse
ForumindlægHej allesammen. Mig og en venhar om baser hvor vi skal fremlægge og skrive rapport. Er der noget vi skal vide om det? Hvad er en base generelt? Hvad er en god fremlæggelse på forhånd tak:) ps. vi går i niende klasse. -
teori til substitutionsreaktioner
ForumindlægHej derude.. Er du nogle der har nogle gode notater med teori til substitutionsreaktioner der kan hjælpe lidt på min forståelse af det? :-) Mvh Henriette -
Galvanisk element
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad der helt præcist sker i et galvanisk element - med ionvandringerne og sådan... -
Kender du Jens Skak Nielsen ?
ForumindlægHej. Jeg skal have Jens Skak Nielsen fra Marselisborg Gymnasium som fysik-censor i AT - er der nogen, der kender ham ? Er han sej eller bare hamrende træls ? Mvh. Kamille. -
r ^ 2 på grafregner?
ForumindlægHej Når jeg laver lineær regression på min grafregner texas TI-84 plus beregner den liniens ligning, men ikke r ^2. Hvor(dan) skal jeg gå ind på grafregneren for at indstille den til at beregne r^2 ? Håber på hjælp hurtigst muligt da jeg snart skal til eksamen. Tak på forhånd -
Cracking & Reformering
ForumindlægJeg er ved at lave fysik og har følgende spørgsmål som jeg skal besvare: - HVAD BETYDER "CRACKING" OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? - HVAD BETYDER "REFORMERING " OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? -
Katalyse
ForumindlægHej alle Er der en reaktionstype, der hedder katalyse?? I så fald, hvordan defineres den? -
Erfaringer? Fjernundervisning HF
ForumindlægNogen som har erfaringer med at tage en hel hf som fjernundervisning? -
24 timer til eksamen: 18 timer tilbage!!!
Forumindlægheeeeej Jeg skal til eksamen i morgen og vil spørge om Ørsteds forsøg er det til magnetisme eller elektromagnetisme? -
Kulhydrater
ForumindlægJeg sidder med en figur der viser et monosakkarid, nemlig glukose. I min bog står der at monsakkarider normalt har fem til seks carbonatomer. Carbon er C, men når de siger 5-6 carbonatomer så skal der vel være 6 C'er, men det er det ikke. Der er kun 2. Nu er det nok bare mig der ikke læser fi... -
Ansøgning til matas
ForumindlægEr der nogle der har forslag til hvad man kunne skrive i en ansøgning til Matas? -
Hjælpppp
ForumindlægHej Jeg skal i uge 2 have et underemne klar til lærerne. Vores overemne er “verdenen omkring os”. Har selv tænkt det skal være noget naturvidenskabeligt, men er åben for alle emner. Vi skal have 2-3 fag med i emnet. Nogen som har en eller flere ideer til underemne?? På forhånd tak?? -
carbon
ForumindlægHej vi skal lave en opgave om grundstoffer Jeg har fået Carbon håber i kan hjælpe mig 1 hvilken ioner vil carbon gerne optræde som 2 angiv formel for carbon optræde i naturen 3 har carbon fælles karaktertærk med andre grundstoffer hvilke og hvorfor håber i kan hjælpe mig -
citron/mælkesyre - mel. hjælp
Forumindlæghej. jeg sidder med en aflevering, som jeg ikke kan finde ud af. har siddet med den i timevis. håber nogle af jer her inde vil hjælpe mig. 1. forklar, hvorfor det er muligt at forbedre rugmelets forklistringsevne ved at tilsætte citronsyre eller mælkesyre til melet. jeg er helt "lost" ! -
Kompleks
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig hvad det vil sige at noget bindes kompleks? Hvad er kompleksitetskonstanten og kan man slå den op? Hvordan ved man at f.eks. tetracloroaurat(III)ioner er komplekse ioner? Og at dens kompleksitetskonstant er stor? På forhånd tak! -
Fremtiden for biologer mht. at undervise?
ForumindlægHej, jeg har lagt mærke til at biologi ikke er et adgangskrav på de fleste uddannelser (faktisk alle universitetsuddannelser), Er der nogel der kan svare på (og eventuelt har noget statistik eller data) over efterspørgslen på biologi lærer på gymnasier? Er jobmulighederne ringe i forhold til... -
Medicinsk cannabis: Biologi og samfundsfag
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om medicinsk cannabis til alternativ til smertelindring, hvor jeg skal skrive i fagene biologi og samfundsfag. Jeg vil inddrage en sociologisk vinkel ift til samfundsfag, men nogen som har en bedre ide eller uddybende kan forklarer mig den sociologiske vinkel? På forhånd tak -
fældning/nitrat
Forumindlæghej. jeg skal forklare hvorfor "nitrat ikke kan påvises ved fældning", og var selvfølgelig syg den dag det blev forklaret. det er til en rapport, og kan ikke rigtig komme videre uden. Håber der er en der er lidt smartere end mig. hehe:P
