Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 18841 til 18860 af 24062
-
Skillelinjer i amerikansk politik
ForumindlægHej Jeg har her i 2.g fået den skriftlige opgave at besvare følgende spørgsmål. Jeg er dog helt på bar bund hvad man skal komme ind på, og hvordan. Men spørgsmålet lyder som følger: 1. en analyse af vigtige politiske skillelinjer i amerikansk politik (økonomisk politik på den ene side og på den a... -
DHO
ForumindlægHej alle søde mennesker på studieportalen. Jeg kunne rigtig godt tænkte mig noget hjælp med min DHO. Jeg har valgt dansk og har valgt en novellesamling af Peter Seeberg, der hedder "Efterlysningen". Jeg skal skrive en sides analyse til på tirsdag, men ved ikke rigtig hvor jeg skal ... -
Perspektivering til realisme
ForumindlægJeg har læst "Bo'l" af Johannes V. Jensen, lavet en analyse og fortolkning, og skal nu til at skrive en perspektiveringen til realismen. Problemet er bare at der i 1900-1920 er det folkelige gennembrud og futurisme, men synes bare ikke det stemmer overens med novellen, eller tager... -
Frankenstein - Indflydelse på den danske/udenlandske litteratur?
ForumindlægHej derude. I forbindelse med en opgave skal jeg komme med et bud på, hvordan romanen "Frankenstein" af Mary Shelley kan have påvirket dansk/udenlandsk litteratur? Bogen har jeg allerede analyseret og fortolket og dermed fået en god forståelse af den, men jeg aner simpelthen ikke, hvo... -
National lyrik før og nu - FSA
ForumindlægJeghar trukket fordybelses området national lyrik før og nu & er heeeelt blank! Mangler et skub af en eller anden. Jeg har valgt sangteksten 'gi' mig danmark tilbage' af Natasja. Jeg har analyseret den fra top til tå. Nogle der kan sende mig deres synopse? -
Tarek Omars noveller
ForumindlægHej alle sammen :) Er der nogle af jer, der har beskæftiget sig med novellerne: Renselsen samt Ateisterne og Ayatollaherne af Tarek Omar? Jeg sidder og forbereder til eksamen, og har faktisk brug for hjælp til analyse og fortolkning af novellerne :S jeg har skrevet omkring 3 sider, men ... -
The Prodigy og Cult reklame
Forumindlæghttp://www.youtube.com/watch?v=-OI6BiBIVgo Hej ! Jeg er igang med at analysere denne reklame fra cult, hvis man læser nede i kommentarerne står der en masse om at den er inspireret fra The Prodigy, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken sang det er? Det ville være mega fedt at finde ... -
Opgaveformulering..
ForumindlægHej, er lidt i tvivl om, hvordan man laver en opgaveformulering, når man skriver i faget dansk? Jeg havde tænkt mig at skrive: "Jeg vil i min dansk opgave gå ind og analysere og fortolke Helle Helles novelle, To kilometer, og samtidig gå ind og se på kønsrollerne. Jeg vil desuden også g... -
Emne til SRP
ForumindlægHej alle Jeg vil skrive i Bioteknologi A og Dansk A i min SRP, men er meget i tvivl om hvilket emne der kunne være godt og spændende. Nogle forslag og evt. analyse i danskdelen? KOM MED ALLE FORSLAG I HAR :))) Jeg har en smule overvejer anoreksi med udgangspunkt i noget nutidig skønlitteratur d... -
Hjælp til problemformulering i DHO
ForumindlægSom overemne har jeg valgt korstogene Hvad kendetegne europæernes intolerance overfor muslimerne i middelalderen? - redegørende hvordan bliver mødet tolket idag? - analyserende (empiri) exp. Civilisationernes sammenstød Hvorfor tolkes de som de gør idag?(empiri) diskussion bekræftelse ... -
Tekster om relationer
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket fordybelsesområder relationer til den mundtlige eksamen i dansk. Er der evt. nogle som har nogle forslag til tekster hvor der er noget med relationer? Gerne noget med kød på hvor der er nogle ting som fx kan undre en, jeg tror det vil skabe et godt uganspunkt til at... -
Hjælp til kemi/tysk
ForumindlægHejsa! Jeg er ved at analysere en tysk krimi-novelle. I novellen har kvinden lavet en 'solcreme' til manden som er en blanding af WC-rens, vaseline og parfume. Manden er røghåret og har bleg hud, hvilket betyder, at han har solallergi. Hvad gør denne 'solcreme' ved ham, når han læ... -
Louis Pio og arbejderbevægelsen
ForumindlægHej! Jeg har valgt at koncentrere mig om Louis Pio og arbejderbevægelsen. Til opgaven har jeg snakket med min lærer om at jeg skal inddrage en analyse af 1-2 tekster af Louis Pio. Er der nogen der har kendskab til de artikler han har udgivet og kan fortælle hvilke der kunne være interessa... -
Dansk lyrik fordybelsesområde
ForumindlægHejsa! Da jeg er kommet op i Dansk lyrik, skal jeg finde enden en sang eller et digt. Der skal være kød på, digtet eller sangen skal helst være kendt, man skal gerne kunne finde enw eller anden der har lavet en analyse af sangen/digtet. Hvis i ville være søde at hjælpe mig med at finde en ken... -
Hjælp! Dansk/Design?
ForumindlægHej. Tiden er kommet til studieretningsprojektet og som hovedfag har jeg valgt design(75%) og dansk som bifag(25%). I design ønsker jeg at arbejde med industriel design nærmere Jacob Jensen. Nu skal Jeg så finde en dansk synsvinkel. Men lige nu står mit bedste bud til bare at lave en reklame anal... -
Ordet "ekskæreste"?
ForumindlægHej. Hvad bliver ordet ekskæreste, og er min sætning korrekt? (Hun vil gerne finde sin ekskæreste): "Sie möchte gern ihre x-Liebster gefinden." Jeg kan ikke helt analyse den der sætning. "sie" er subjekt, "möchte gern" er udsagnsled, og grundledet må være ekskæresten... -
AT - tid??
ForumindlægJeg har AT, og har fundet ud af, at jeg har ret meget at sige, men der står det her om AT: Du har ca. 10 minutter til præsentation og ca. 15 minutter til diskussion og spørgsmål. betyder det så, at man kun har 10 min til hele sin fremlæggelse :O? analyse og det hele?? ... og er de 15 min til diss... -
"Hyldest til hverdagen"
ForumindlægHej alle, Jeg har trukket " Dan Turell" til mundtlig dansk eksamen i 9.klasse og jeg har valgt digtet "Hyldest til hverdagen" til det ville jeg bare høre, om der var nogle der lå inde med: 1) synopsis af teksen eller god synopsis af digt 2) analyse af digtet 3) and... -
en plads i verden.
Forumindlæghej er der muligvis nogle som har læst "en plads i verden" af hans kirk .. og sidder inde med nogle gode noter eller bare forslag til hvad der kunne være relevant at tage op i en litterær artikel. jeg kender self. til de besale ting man skal undersøge i en analyse.. men jeg tænker mere ... -
Oplæsningsstykke - Kortfilm
ForumindlægJa, jeg trak kortfilm - og skal være færdig med min synopse i morgen kl. 12.00, men jeg mangler dog stadig et oplæsningsstykke, men har ingen idé, om hvad jeg skal vælge som mit oplæsningsstykke. Jeg har forresten valgt, at analysere " Under bæltestedet " af Alexander Kølpin
