Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18861 til 18880 af 27879
-
hjælp til DHO
ForumindlægHej, jeg skal skrive opgaveformulering til min DHO (jeg har valgt Historie). Jeg skriver om "den sorte død". Jeg har skrevet 4 opgave formuleringer. Er der nogle, som kan hjælpe mig med at skrive en god opgave formluering på baggrund af det valgte emne. - hvis du evt. vil se mine opgav... -
Samfundsfags noter C
ForumindlægHej! Er der nogen der har nogle rigtig gode samfundsfags noter nivue c under disse emner? - Hvor kommer dine holdninger fra? - Hvem har magten i Danmark? - Identitetsdannelse i det senmoderne samfund - ungdomskultur: Hvorfor bliver jeg den, jeg er? - Økonomisk krise: Den danske velfærds... -
Dansk synopsis, Hjælp!!
ForumindlægHej mennesker. Jeg skal aflevere, min dansk synopsis på tirsdag.. Problemet er bare, at jeg har glemt, hvad for nogle punkter der skal være??? Det til mundligt dansk. Har trukket emnet "det at miste" og novellen jeg har valgt er "min mors stemme, Pia Juul" -
SRP-Mate-Fysik
ForumindlægHej Allesammen ... Jeg skal i gang med min SRP opg. jeg har valgt følgende to fag: Matematik og Fysik .. men problemet er at jeg ikke kan finde et emne og ønsker nogle ideer .. Er der nogle der kan skrive et par ideer og hvad man evt. kunne skrive om. På forhånd tak .. jeg er meget forvirret .. :/ -
Ond i sulet - analyse af sproget
ForumindlægHej derude Jeg er i gang med at analysere novellen, Ond i sulet, af Naja Marie Aidt, i forbindelse med min mundtlige eksamen i dansk. Jeg har trukket emnet barndom/opvækst. Da jeg har svært ved at analysere novellens sproglige plan, håber jeg på at lidt hjælp. På forhånd tak :) -
Hvad er dualisme og monisme?
ForumindlægJeg er ved at forberede min afgangsprøve i mundtlig dansk. Jeg har trukket emnet "ældre litteratur fra før 1910" og har researchet lidt. Jeg er stødt på ordene dualisme og monisme et par gange. Jeg har prøvet at finde ud af, hvad de betyder, men forståer det ikke helt. Hvad betyder de? -
AT-4!!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive AT-4 - jeg skriver i fagene (Dansk A og Samfundsfag A) mit emne er kontanthjælpsreformen. - jeg er i tvivl om, hvilken "effektevaluering" kontanthjælpsreformen hører under der er 2 evalueringer såsom 1. procesuelle tilgang 2. eksperimentelle tilgang -
Jævn cirkelbevægelse
ForumindlægHej Sidder men en større fysikraport som giver lidt problemer. Emnet omhandler en jævncirkelbevægelse, og spørgsmålet lyder: Hvorfor er den resulterende kraft rettet imod cirklens midte, når objektets bevægelse i cirklen følger cirkelbanen. Plejer den resulterende kraft ikke at udgøre ret... -
2. verdenskrig og den svære kærlighed
ForumindlægJeg står og skal op i dansk eksamen i folkeskolen på torsdag, og mit emne er den svære kærlighed. Jeg skal komme ind på, hvordan 2. verdenskrig, 1940'erne og den svære kærlighed hænger sammen.. Jeg ved lidt allerede, men bare ikke helt nok, så jeg håber der sidder en derude, der ved lidt me... -
Hjælp til NF eksamen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen i NF d. 21. Juni, og kunne i den forbindelse godt bruge hjælp. Bl.a til at analysere nogle figurer, og finde på noget klogt at sige til min eksamen. Eksamenen er tværfaglig : Biologi, Geografi, Kemi. Kunne godt bruge et syn på alle 3 fag. Emnet er EL i i-og ulande. ... -
SRP - Engelsk og religion?
ForumindlægHej hej! Jeg sidder og brainstormer i øjeblikket, i håbet om at finde et emne til min SRP (vil skrive i engelsk og religion) som jo skal skrives i december - og det kan jo ikke skade at være i god tid... Men jeg har endnu ikke fundet noget som jeg virkelig mente der var kød nok på. Nogle forsla... -
Mundtlig engelsk - novelle HJÆLP
ForumindlægJeg har lige fået tilsendt min eksamenstekst, og jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre, da det er en EVIGHED siden sidst. Jeg har fået en novelle skrevet af Alex La Guma - Slipper Satin. Emnet er South Africa. Har I nogle gode råd til hvad analysen skal indeholde? -
Samfundsfag B. mundtlig eksamen HF
ForumindlægHej. Jeg skal op til samfundsfags eksamen snart og jeg ville høre om hvordan i vælger at forbedre jer til eksamen? Min eksamen form forreløber således: Jeg trækker et emne og har derefter 24 timer til at lave en synopsis, samt finde noget ukendt materiale, udfra det skal jeg snakke i ca 15... -
Oktoberkrigen 1973
ForumindlægHejsa allesammen, vi skal til og i gang med et emne i historie omhandlende Israel-Palestina krig nummer fire, Oktoberkrigen 1973. Jeg har selv læst lidt om den men sidder stadig med nogle ting, jeg ikke helt forstår. 1) Hvordan var deres krigsførsel? 2) Hvad var resultatet af Denne krig sammenl... -
Ret for for satan! :D (undskyld!)
ForumindlægBeklager det lidt useriøse emne, men lidt humor skal der også til ikke? :) Det drejer som min matematik aflevering, et opgavesæt fra FSA 9. klasse, ville høre om en venlig sjæl, havde mulighed for at se den igennem for fejl, da det er årets sidste sæt vi får! Hader at sige dette, men det virker ... -
Forsvar DHO?
ForumindlægHej Folkens :)! Jeg skal snart op til en årsprøve hvor jeg åbenbart skal forsvare min Dansk Historie Opgave. Jeg er lidt i tvivl om jeg bare skal gengive min DHO, eller om jeg skal komme med "ekstra" viden omkring emnet jeg valgte at beskæftige mig med. Jeg ville sætte pris på, ... -
Dansk synopse mundtlig
ForumindlægHej... Jeg har trukket emnet "På vej mod voksenlivet" og har valgt Eventyret: De røde sko af H.C Andersen. Men problemet er bare, at jeg ikke hvad man skal komme ind på, når man er til eksamen. Så det jeg ville sige, er om der er nogle af jer, der kan give mig nogle råd og punkter til ... -
Lys
Forumindlægjeg har fået til opgave at skrive om lys. Jeg skal ind på følgende emner: bølger, fotoner, uva, uvb og uvc men da jeg ikke har nogen konkret problemstilling at gå ud fra har jeg ingen anelse hvor jeg skal begynde er der en der kan hjælpe mig med at starte? -
Produkt til historie
ForumindlægVi har til eksamen i 9. klasse trukket historie. Emnet vi trak var "ismernes magt" og vi har virkelig brug for ideer til produkter, som vi kunne lave! Håber i vil hjælpe os, da vi allerede skal aflevere det d. 25 maj. På forhånd tak! -
mundtlig bio - Eutrofiering i havet
ForumindlægHej alle Jeg har en smule svært ved det emne, som jeg har trukket til min mundtlige biologi. Er der evt en fra næstved som er en haj til det med økologi, som kunne tænke sig at tjene lidt penge i aten. så må i meget gerne kontakte mig på 22292289 :) jeg håber at der er en som kan hjæl...
