Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18901 til 18920 af 156873
  • Historie 24 timers eksamen! FRA ENEVÆLDE TIL NYE STYREFORMER.. HASTER!

    Forumindlæg
    Jeg har trukket emnet "Fra enevælde til nye styreformer" og vil høre hvad i synes er vigtigt at få med i problemformuleringen? Hvad skal jeg primært vægte? Perioden strækker sig fra 1750-1945. I 1848-1849 bliver enevældet afskaffet. Tak
  • hvorfor er bruttoavanceprocenten og dækningsgraden ikke ens.

    Forumindlæg
    Forklar, hvorfor bruttoavanceprocenten og dækningsgraden ikke er ens. Bruttoavanceprocent 46,2 Dækningsgrad 43,0 Jeg kan ikke finde ud af hvorfor de ikke er ens?
  • basis matematik

    Forumindlæg
    Hvad sker der, hvis man dividerer et tal med et tal, som er < 1 men > 0?
  • Strukturformler

    Forumindlæg
    Tegn strukturformler og angiv molekylformler for følgende stoffer: a) 2-methylhex-2-en b) 1,1-dimethylcyclobutan c) 4-phenyloctan d) 1-ethyl-2,4-dimethylbenzen e) 1-methylcyclopenten f) 1,3-dimethylcyclohexen g) 4-ethyl-6-ethynyl-3,8-dimethyldecan h) 4-methyl-5-(prop-2-en-1-yl)nonan
  • Kernefysik

    Forumindlæg
    I delopgave b, bliver jeg spurgt om hvorfor der frigives energi, når meget tunge kerner spaltes hertil har jeg gennemlæst vores materiale op til flere gange, og jeg kan simpelthen ikke finde nogen stæder, hvor dette fænomen forklares Håber der er nogen som eventuelt kan give en forklaring På f...
  • friktionskraft

    Forumindlæg
    mit spørgsmål lyder på " bestem friktionskraftens arbejde efter at klodsen har bevæget sig 2,0 m ned ad skråplanet." Jeg er ikke helt sikker men skal man ikke bruge newtons 2 lov. Men der bare noget der driller jeg vil ikke hvad med normal kraft er. og ved heller ikke hvordan jeg r...
  • Hjælp til histiore

    Forumindlæg
    hvad er kendetegn af første fase af industrialiseringen?
  • eksamen 3g

    Forumindlæg
    Hej, er det rigtigt at man skal op i mindst tre skriftlige fag? og hvor mange skal man op i i alt?
  • eksamen

    Forumindlæg
    Hej....Jeg har et spørgsmål....??? Jeg har lige afsluttet 1 g og da jeg var så "heldig" ikke at komme op til eksamen, er mit spørgsmål så: hvor mange eksamener skal jeg minimum ha afsluttet efter 2 g....???på forhånd tak
  • Fysik A skr. Er det en 10-er eller en 12-er?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har lige været til fysik A skriftlig idag, og sættet var: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg er dog meget i tvivl om min af...
  • Udfyld tabel

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle der kan forklare mig hvad jeg skal i den opgave jeg har vedhæftet? Jeg er virkelig på bar bund.... Tak på forhånd!
  • Hvorfor har regneudtrykkene samme værdi?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er stødt på en opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal løse. Opgaven lyder således: "Undersøg, om det altid gælder, at de to regneudtryk i hver række har samme værdi, når starttallet er et helt tal større end 1." Regneudtrykkene er vedhæftet som billede. På forhån...
  • bedømmelse af FSA

    Forumindlæg
    Er der nogen der vil bedømme denne fsa skriftlig fremstilling opgave. Man skulle ud fra et billede skrive et brev hvori man skulle fortælle om fattigdommen i byen.
  • eksamen 2008

    Forumindlæg
    Hej studieportalen.. er der nogen som ved hvilke opgaver der var til skriftelig eksamen i engelsk niveau a i 2008?
  • Skr. Fysikeksamen 2005

    Forumindlæg
    Nogen der kender en side hvor der findes en gennemgang af opgaverne fra skriftlig fysik eksamen 2005(maj-juni)?
  • Omskrivning af tale til brødtekst

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået til opgave at omskrive en tale til brødtekst (altså til skriftligt sprog fra talt sprog). Men hvordan gør man det? Hilsen Niels
  • Identifikation af plast

    Forumindlæg
    Opgaveformuleringen er i den vedhæftet fil, og stod nederst i word dokumentet med fed skrift. Jeg ville være glad, hvis nogle ville hjælpe mig videre i denne opgave. Tak på forhånd :-)
  • Barium 137

    Forumindlæg
    Hej.. Hvordan løser man følgende opgave:(56)Ba137^* skal blive til (56)Ba137NB: (56) er nedsænket skrift, og 137 er opløftet!
  • eksamen imorgen

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en idé til hvordan man kan finde en typisk spansk eksamen opgave man kan øve sig på inden skriftlig eksamen ?
  • Fortolke værdien af afledet funktion

    Forumindlæg
    Dette er noget, som man skal have styr på til den skriftlig prøve uden hjælpemidler.. Vil nogle forklare lidt om det? Evt komme med et opgave eksempel :) På forhånd mange tak ;P