Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 18941 til 18960 af 23877
-
HJÆLP haster! historie eksamen
ForumindlægHej alle Mine problemstillinger lyder: redegør for optakten til 1 verdenskrig og dens forløb Analyser hvilken indflydelse havde på 1 verdenskrigs udvikling vurder konsekvenser af krigen for centralmagterne og ententemagterne, og eftertiden I min redegørelse fokusere jeg på Schliffenplanen, skyt... -
grafisk fremvisning af statestik
ForumindlægHej jeg har lavet for forsøg hvor jeg har sammenlignet en analyse hvor man har brugt to forskellige mængder af indhold, og har lavet en parret t-test i Excel hvor jeg har fået de resultater jeg ledte efter, men mit spørgsmål er nu om I har nogen gode råd til hvordan jeg viser det grafisk frem så ... -
Hjælp til forståelse af tekst..
ForumindlægHej alle, jeg skal til lave en analyse af en kronik skrevet i information med overskriften; En dag sagsøger jeg sgu mig selv. Jeg har en del problemer med at forstå selve teksten og hvad det er, at Sarah Bastholm vil have frem med denne kronik.. Jeg håber virkelig på lidt hjælp, mange tak!! H... -
hjælp til hvilke instrumenter der er med i en sang - akut hjælp tak
Forumindlæghej jeg sidder her og skal analysere sangen "kan du høre hende synge" af nik og jay. jeg kan ikke helt hører udover piano hvilke instrumenter der bliver brugt? nogle som kan hører det/ved det? evt nogle som ved hvilke taktantal på enkelte formled der er? tak på forhånd mvh -
Lars Ravn.
ForumindlægHejsa... Håber nogen kan og vil hjælpe mig, Jeg går på ssh uddannelsen og i dansk er vi igang med at analysere billeder, og jeg er igang med et billede af Lars Ravn og det går meget godt, men jeg skal hen og lave en faktaboks over ham, er der nogen der kan hjælpe mig for jeg kan intet finde på ne... -
Hjælp til valg af tekst til valgte emne.
ForumindlægHej. Nu da jeg skal til at skrive danskehistorie opgave, har jeg gjort mig lidt tanker omkring hvad jeg vil. Jeg skriver i dansk, og vil umiddelbart tage udgangspunkt i naturalismen(dualismen), hulelignelsen og de to verden. Nogle ideér til, hvordan man kan få det til en opgave? skal der være en... -
SRP i Eng/His -The Color Purple
ForumindlægJeg har valgt at læse The color purple med henblik på at analysere den i min engelsk del af min SRP. Jeg er nettop gået igang med bogen, og ville høre, om der var nogle der havde læst den, og måske kunne hjælpe mig med at finde nogle ting som jeg særligt skal ligge mærke til i bogen? håber mege... -
Marine af J. P. Jacobsen - Haster!
ForumindlægHej derude. Er der nogen der ligger inde med en analyse, fortolkning, notater eller noget helt andet om digtet "Marine"? Det haster rigtig meget, skal afleveres i aften. Jeg har selv skrevet det jeg kan skrive, men føler ikke det er nok, og er fuldstændig gået i stå. Har kigget li... -
Litteraturvidenskab - kompendier til salg
ForumindlægAlle kompendierne er med 50% rabat eller mere, og er gældende til den nuværende bacheloruddannelse + enkelte der også gælder for tilvalgsstuderende. Selv om underviserne nogle gange skifter, er pensum som hovedregel det samme. Ring eller skriv for uddybende oplysninger om de enkelte bind: pern... -
Komposition i fantasy genre.
ForumindlægJa, jeg skal lave en bograpport samt analyse af en "Djævelens Lærling", og skal skrive hvordan forfatteren har opbygget handlingen, om der fx er flash backs, en ramme, fremadskridende, eller om historien følger et bestemt mønster fx hjem-ude-hjem? Nogen som har læst bogen, der evt.... -
sosu assistent elev: hjælp til aktivitet
Forumindlæghej alle, jeg er sosu assistent elev, og jeg er på praktik i psykiatrin. jeg skulle skrive en opgave af en psykisk syge mennensker som jeg lavede aktivitet med. aktivitet er: jeg gik turen med borgerne for at købe noget tinge men det gik ikke som aftalt . opgaven er at: jeg skal skrive hvord... -
Det døende barn og Historien om en moder
ForumindlægJeg er igang med at analysere digtet "Det døende barn". Nu er jeg nået til perspektivering og, har valgt at perspektivere til eventyret “Historien om en moder”. Fordi de begge er i fordybelsesområdet "Til døden os skiller". Nogle der eventuelt har lavet den perspek... -
Tysk aflevering
ForumindlægHAr en aflevering for, hvor man skal indsætte bestemmelses ord i nogle tomme felter. Man skal analysere sætningerne, således at bestemmelsesordet kommer i den rigtige kasus. Det er navne ordenes køn, fx. hankøn, hunkøn, intetkøn flertal.. Kan bare ikke finde ud af det!!!!!!????? hvordan ved... -
Perkerne mod white trash - når under-klassen slås
ForumindlægHej :) Jeg har virklig brug for hjæp til nedstånde, har virklig prøvet mig frem, men jeg kunne virklig ikke. Det er tekseten "Perkerne mod white trash - når under-klassen slås", hvis i har læst den kan i så hjælpe, med at besvare spørgsmålet: Indrag relevant psykologisk viden til at ... -
hjælp til materiale, samfundsfag B & dansk A eksamensprojekt
ForumindlægHej Jeg sidder og er ved at bryde sammen af stress over at skulle aflevere synopsis for mit eksamensprojekt på HF på mandag - dette fordi, jeg kun har en problemformulering, men ikke noget materiale at analysere, da man selv skal finde det, og jeg ikke har kunne finde noget. Mit emne er nyhedsme... -
Kortfilm hjælp HASTER!!!
ForumindlægHej alle jeghar lynhurtigt brug for hjælp Er i gang med at analysere en kortfilm, der hedder De nåede færgen Punktet komposition kan jeg ikke rigtig finde ud af Jeg tænkte på at det er jo ikke altid alle punkter man kan bruge til alle film. Men hvis man kan, hvordan kommer man ind i filme... -
Kildekritik / kilde indragelse
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive min SRP jeg er i tvivl om hvordan jeg skal analysere mine kilder. Altså hvordan jeg skal sætte det op.Skal jeg bare fortælle hvad jeg skriver om og henvise til det i mine fodnoter Eller skal jeg gøre således at det minder om citatburgeren man bruger i dansk, hvor ... -
Ulighed i USA
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en synopsis om emnet "Ulighed i USA" til mit eksamensprojekt, og skal i den forbindelse udvælge og analysere en engelsk tekst, der vedrører emnet. Fagene, som jeg skriver I, er Engelsk A og Samfundsfag B. Jeg ville høre, om I har nogle gode bude på hvilken tekst,... -
SRP - HHX
ForumindlægHej alle sammen ;-) Jeg står og skal til at vælge fag i SRP. Jeg overvejer følgende kombinationer: Afsætning + IØ Her tænker jeg noget i stil med eksport og afsætning af x produkt på et marked på baggrund af en makroøkonomisk analyse. Har I nogen forslag til, hvilket produkt det kunne være... -
Nogle der vil rette min engelsk stil?
ForumindlægHej :-) Jeg har forsøgt mig med at analysere Macbeth filmen. Da jeg er helt utrolig dårlig til engelsk grammatik, vil jeg blive lykkelig hvis der er en der gider kigge den igennem, da den er lidt lang, behøver det ikke være en grundig gennemgang, bare så i kan fortælle mig hvor de største fe...
