Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

hjælp til materiale, samfundsfag B & dansk A eksamensprojekt

27. oktober 2021 af interesseretelev

Hej
Jeg sidder og er ved at bryde sammen af stress over at skulle aflevere synopsis for mit eksamensprojekt på HF på mandag - dette fordi, jeg kun har en problemformulering, men ikke noget materiale at analysere, da man selv skal finde det, og jeg ikke har kunne finde noget.

Mit emne er nyhedsmedier i Danmark, og min overordnede problemformulering lyder således;
"Hvad ligger til grund for forskellige nyhedsmediers dækning af politiske sager, og hvilken indflydelse kan det have på vælgernes opnåelse af indsigt i det danske demokrati?"

Meningen er, jeg skal lave en form for komparativ analyse, hvor jeg analyserer to artikler, hvor jeg undersøger, hvordan markedsteorien påvirker måden, politiske sager dækkes af nyhedsmedier - dette ved at bl.a. at se, hvilke nyhedskriterier, artiklen lægger opfylder/lægger vægt på, vinkling, evt. framing, priming osv, og dermed diskutere, hvad det kan have af indflydelse på vælgernes mulighed for at opnå indsigt i demokratiet.

Jeg har min teori på plads, men jeg er simpelthen HELT paf over, hvad jeg skal analysere. Har I nogen forslag? 

Føler mig virkelig doven og dum, fordi jeg ikke kan finde ud af det selv.. Synes bare det er svært at finde materiale

Håber at nogen kan og vil hjælpe - det vil virkelig betyde meget.

Tak! 


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. oktober 2021 af ringstedLC

Forslag: Slå et smut hen omkring biblioteket og læs et par af gårsdagens* avisers artikler omkring fx "Minkskandalen", Rigsretssagen eller noget andet aktuelt.

* Dem kan du sikkert bedst have helt for dig selv, mens du tager noter m.m.

NB. Opdater din profil.


Svar #2
27. oktober 2021 af interesseretelev

#1 - Hej
Tak for dit forslag - jeg har siddet og prøvet, men det er som om, klappen går ned i forhold til materialet. Føler aldrig jeg kan finde noget, som er godt nok eller som vil give mening, er bange for at mine vejledere synes, det er for tyndt. Venter efter tre dage på svar fra min vejleder..


Skriv et svar til: hjælp til materiale, samfundsfag B & dansk A eksamensprojekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.