Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 18941 til 18960 af 23735
-
Fysik og kemi
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp, skal til eksamen på mandag. Jeg kunne godt have behov for gode tips og råd, og hjemmesider samt nogle noter som jeg måske kunne få lidt mere hjælp af. fysik: magnetisme elektromagnetisme induktion vekselstrøm transformation krafteværket radioaktivitet... -
Eksamen analysemetoder!!
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk på mandag, og vi skal jo trække en tekst og analysere den. MEN vores lærer har sagt, at der er tre forskellige former for analysemetoder. Spørgsmålene er enten sproglige, litterære eller mediespørgsmål - dvs. det er et af de tre stofområder, der er i fokus. Men er der n... -
Hvor meget skal diskussion fylde i talepapirer SRP?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver mine talepapirer til SRP forsvar, og jeg har rigtig svært ved at overholde tiden på 10 min., da jeg har analyseret flere empiri - og skal derfor konkludere for dem alle. Jeg når nu til diskussion, og jeg er i tvivl om jeg blot skal kort konkludere for den, eller skal je... -
hjælp til AT! EØ og dansk
ForumindlægHej folkens! Jeg skal til eksamen i AT. Jeg har i dansk valgt at analysere 2 reklamer. En fra aarstiderne og en fra Den Gamle Fabrik. I EØ har jeg valgt at snakke om strategier for virksomehederne, og hvordan de f.eks. bruger reklamer til dette. En, der kan hjælpe med at fortælle navnet på d... -
Metode i rapsange
ForumindlægHej, i min srp har jeg analyseret rapsange og kigget på ting såsom rim, metaforer m.m. og derefter har jeg kigget på, hvordan rapsangene kan fortælle noget om samfundet: altså hvordan kunstnerne har levet med lav økonomisk kapital osv. Jeg er lidt usikker på hvilken metode jeg gør brug af, nogen... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHej, hvad betyder disse sætninger. Kan i forklarer det præsict og tydeligt, så jeg forstår det i rækkefølge?? 1) Opsummerer du dine iagttagelser fra analysen i forbindelse med overgangen til den samlede fortolkning? 2) Er der en samlet konklusion/fortolkning af teksten i din opgave? 3) Brug... -
SRO i BIOTEK OG MATEMATIK
ForumindlægHej jeg skal skrive SRO i Biotek og matematik og jeg har brug for hjælp til ideer. SRO handler om Yoghurt, pH og logistiske vækst. Dette er min problemstilling Hvilke faktorer påvirker mælkesyrebakteriers vækst, med hvilken betydning har det for yoghurtens kvalitet? Jeg skal have en Redegørsle, ... -
fordybelsesområde om relationer
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket fordybelsesområder relationer til den mundtlige eksamen i dansk. Er der evt. nogle som har nogle forslag til tekster hvor der er noget med relationer? Gerne noget med kød på hvor der er nogle ting som fx kan undre en, jeg tror det vil skabe et godt uganspunkt til at an... -
Fysiologiske krav - Idræt - spydkaster
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en case og en af opgaverne jeg har fået stillet er: Analyser de fysiologiske krav til en spydkaster. Problemet er at jeg ikke helt ved hvad jeg skal tage fat i. Og jeg kan samtidig ikke finde så meget information her på nettet. Så jeg håber nogle af j... -
AT i dansk og psykologi
ForumindlægJeg har lidt et problem med at få de to fag til at hænge sammen i AT. Jeg vil gerne skrive om spiseforstyrrelser og havde tænkt at analysere nogle reklamer i dansk og skrive om teorier i psykologi. Er det for tyndt og hvad kunne jeg evt. bygge videre på? På forhånd tak -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Sanganalyse. HJÆLP, haster!1
ForumindlægHej Er ved at analysere Kim Larsens sang "Danas Have", og er nået til linien: statsministerfruen ku gå i spagat. Min lærer mente så det er fordi Anne-Mette Fogh Rasmussen var med i Vild med dans, men der måtte jeg påpege, at hun var med i 2008 og sangen er altså skrevet i 1992! Men er... -
HJÆLP!! Inspiration til promblemstillinger til AT 2019 plastik i havet
ForumindlægHej allesammen, Håber i kan hjælpe mig. Sidder lidt fast med mine to første problemstillinger. Har samf A og biologi C. Mangler nemlig inspiration til et redegørende og et analyserende problemstilling. Nogle der har nogle ideer? På min probleformulering er der nemlig fokus på hvordan plastik... -
Citering af film
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal analysere en film, og derfor skal jeg, når jeg nævner citater fra filmen, angive tidspunktet i filmen, men hvordan gør jeg det på engelsk? Det er noget, der skal fremlægges mundtligt, så skal jeg sige fx "50 minutes and 30 seconds into the movie" eller hvad siger... -
Matematisk model?
ForumindlægDanmarks statistik laver en analyse af, hvordan ændringer i afgifter påvirker salget af biler. De finder, at antallet af købte biler falder med 9,3% hver gang afgifterne øges med 5,6%. Grafen der beskriver udviklingen går i gennem punktet (25,280). Opstil en matematisk model for udviklingen -
Kan man skelne mellem variable- og kapacitetsomkostninger i resultatopgørelsen?
ForumindlægI analysen af indtjeningsevnen vil man gerne have, at man sammenligner udviklingen i omsætningen og omkostningerne. Her vil man gerne indele omkostningerne i forskellige grupper - og i vores metode står der, at man bør indele omkostningerne i variable og kapacitetsomkostninger. Men er der nogen ... -
Novelleanalyse
ForumindlægHej alle lektiehjælpere Jeg sidder med en novelle, som er skrevet af Tom Kristensen. Jeg skal blandt andet give en beskrivelse af Erland Erlandsen, som er hovedpersonen i novellen. Jeg synes, at novellen er svært at forstå. Håber der er en venlig sjæl, som sidder med en analyse af den, som kunne... -
DHO - diskuterende spørgsmål
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave min problemformulering til DHO, hvor jeg skriver om Nazimens ungdom, og kommer lidt ind på hvordan nazimens påvirkede unge. Jeg har fundet mit redegørende og analyserende, og mangler derved mit diskuterende. Nogen der har et forslag til hvad man kunne diskutere? elle... -
Budskabet i "Der er ikke noget derude"
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en analyse af Jakob Hedegaard Pedersens "Der er ikke noget derude". Jeg kan dog ikke helt se hvad budskabet i novellen er. Er der en rar person derude der kan hjælpe? Jeg har vehæftet novellen, til hvis man ikke har læst den. Håber at høre fra jer! På f...
