Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 18961 til 18980 af 27764
  • HJÆLP - 2 spørgsmål!!

    Forumindlæg
    Nogle som kan hjælpe med disse spørgsmål: 1) Forklar hvordan differentialregning hænger sammen med begrebet væksthastighed 2) Redegør for, hvorledes de karakteristiske træk ved lineær og eksponentiel vækst kan beskrives og analyseres ved hjælp af differentialregning.
  • Beregn masseprocenten???

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Sidder med en Kemi afleveringen, og er gået lidt i stå i denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 *2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak.
  • The Life & Loves Of A She Devil

    Forumindlæg
    Hey...Er der ikke nogen som har nogen gode notater til ovennævnte bog (snakker om den i emnet) ??Den er skrevet af Fay weldon, og det er jeg søger en form for analyse, samt nogen person karakteristikker..Hilsen Rasmus
  • Aidt - samfundskritisk?

    Forumindlæg
    hej:) jeg er i gang med at skrive en analyse og fortolkning af aidts. "torben og Maria" jeg har dog problemer med et se de samfundskritiske pointer i novellen. Kunne virkelig være lækkert hvis der er nogen der vil hjælpe med at klargære dette for mig! på forhånd mange tak!
  • The Football Factory

    Forumindlæg
    Nogen som kender til bogen The Football Factory og evt. har lavet en analyse af den, eller har nogle gode fif til, hvad der er at hive fat på? Evt. nogle links. Skal bruge den i min SRP, men er i tvivl om jeg kan hive nok ud af den.. På forhånd tak :)
  • HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har skrevet om dette billedet før, og er endelig nået frem til en analyse af billedet, men mangler kun tiden, hvilke isme, periode billedet er ? nogen der vil hjælpe mig :D ? http://fc.nghf.dk/~lf/rum/0050C321-000F4448.4/111007_105200_0.jpg Mvh Line
  • minervamodellen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal analyser om hvilken målgruppe disse reklamer har ud fra minerva modellen. Håber i kan hjælpe mig lidt :) Hvilken segment vil i sige de høre til? https://www.youtube.com/watch?v=svzXBtQiP-E https://www.youtube.com/watch?v=MuI_dZAg1dA
  • Argumentation ud fra idealistisk teori?

    Forumindlæg
    Argumenter ud fra en idealistisk teori imod nedenstående udsagn: Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres nationale interesser ud fra en usentimental vurdering af fordele og ulemper, understreger Christopher Meyer. Nog...
  • Novellegenre

    Forumindlæg
    Hey, skal lave en dansk analyse og fortolkning af Poul Ørums "Rotten", men har store problemer med af genre-bestemme den. Ved godt, at det er novellen, men hvilken slags det er, er jeg meget i tvivl om. Håber, at nogen kan hjælpe mig? :) Takker på forhånd!
  • Perspektivering.

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en analyse af et folkeventyr der hedder "Den blinde mand og høet", og jeg skal perspektivere den, men ved ikke helt til hvad. Den minder lidt om et evetyr jeg engang læste der handlede om en familie der blev nødt til at bytte sig til mad, men har brug for hjælp til at f...
  • Synopsis af "Spinder"- cecilie eken

    Forumindlæg
    HJÆLP!! Skal lave en analyse (synopsis) og har ingen anelse om hvor eller hvordan jeg skal starte på den Hvis der er nogen der har lavet gider i så ikke skrive hvad i er kommet ind på, og eventuelt sende jeres til mig så jeg kan tjekke ud hvordan i har lavet jeres :D Tak på forhånd venner -D...
  • "høst" af Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Hej allesammen!Jeg har sku virkelig brug for lidt hjælp her..Jeg skal lave en skriftlig analyse af digtet "høst" af Tove ditlevsen, og jeg er på bar bund..Håber der er nogen der kan komme med et par berigende ord eller sætninger :Dpå forhånd tak
  • Selvbiografi?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en bog rapport, "den hvide verden" af Jane Aamund, og er gået i stå, jeg er i tvivl om på hvilke punkter en selvbiografi differentiere sig fra en almindelig roman, i måden at tolke/analysere den på?? kan nogen hjælpe med det?? pfh tak.
  • 2. årsopgave

    Forumindlæg
    Jeg ska skrive en anden årsopgave i Dansk, "I den nyere tid 90`ernè" er der nogen som..kan komme med nogen forslag til hvilken noveller jeg kan analysere...Eller om i selv har skrevet om en god en, som i kan anbefale... På forhånd Tak..
  • komposition ! hjælp !

    Forumindlæg
    Hej . jeg er ved at lave en analyse og har brug for hjælp til komposition, da det ikke er min stærke side, er der nogen der kan fortælle mig om den er lukket, åben, additiv, diagonal eller hvad de ellers alt hedder ? På forhånd tak !
  • Naja Marie Aidt

    Forumindlæg
    HejJeg skal analysere "En kærlighedshistorie" fra Novellesamlingen Vandmærket, 1993.Det er ret svært, især da jeg samtidig skal anvende Freuds teorier samt angsten i novellen.Er der nogen der har et bud på fremgangsmåden?
  • genremæssige perspektivering

    Forumindlæg
    Hej allesammen I en litterær artikkel jeg skriver, om tolkning og analyse af en novelle skal jeg give en genremæssig perspektivering. Er der en af jer der kan fortælle mig lidt om hvad det er. PS. novellen hedder ''Besøg i Fængslet''.
  • litteraturhistorisk perspektivering

    Forumindlæg
    hej alle. jeg skal aflevere en analyse af 2-3 noveller fra radiator (Jan Sonnergaard) på mandag, jeg har valgt William og Kimono mit hus. Og min lærer ønsker at der skal være en litteraturhistorisk perspektivering med. Men jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere dem til. håber i kan hjælpe mig :)
  • kongekabalen, point of no return

    Forumindlæg
    Heej, Er ved et lave en analyse af kongekabalen. Men kan ikke bestemme mig for hvor point of no return ligger. Er det pressemødet hvor Ulrik Torp stiller generende spørgsmål? Der hvor Ulrik møder Moll? Eller noget helt andet?? Håber der er nogle der kan hjælpe mig :)
  • Internationalisering - afsætning

    Forumindlæg
    Hey derude, jeg har brugt for nogle inputs til relevant teori og metodevalg til dette spørgsmål: Jeg skal lave en kort strategisk analyse af BTX Group ud fra en eksportmæssig indfaldsvinkel Hvis i har nogle ideer, vil jeg sætte stor pris på dem.