Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 19001 til 19020 af 23677
-
Religions begreber/fagtermer forskel?
ForumindlægJeg er i gang med en analyse af et uddrag fra en hjemmeside og jeg er igang med at analysere den som en tekst. Her skal jeg blandt andet to ting: - Hvilke af den pågældende religions begreber bliver direkte eller inddirekte berørt? Forklar disse begreber - både ud fra teksten og ud fra din ge... -
Amerikanske borgerkrig
ForumindlægJeg sidder midt i min SSO opgave, og er gået lidt i stå, håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har nemlig intet problem med at skrive, men mit problem er, at jeg tit kan "misforstå" problemformuleringen eller overse vigtige ting jeg burde have med. Er der en der vil hjælpe? Probl... -
The Killers - Somebody told me
ForumindlægHej Allesammen! Vi sidder 4 personer til 24-timers eksamen i musik. Vi har trukket "The Killers - Somebody told me", hvor vi skal analysere sangen. Vi skal komme ind på grundelementerne altså Grove, Sound, Harmonik, Forhold mellem tekst og musik, Udtryksfelt, Hook, Break og Gimmick. ... -
DHO om Wall Street Krakket 1929 og dets konsekvenser.
ForumindlægJeg sidder lige nu inde med en masse overvejelser af strukturen af min opgave der skal omhandle konsekvenserne af wall street krakket i 1929. I min opgave vil jeg gerne karakterisere FDRs New Deal, eller i hvertfald dele af den/dem (hvordan man nu betegner det). Jeg har dog også nogle kriteri... -
AT metode hjælp - hurigt
ForumindlægHej! Jeg skriver AT om dommedag i fagene dansk og religion. I min redegørelse redegører jeg for begrebet dommedag og hvordan det har ændret sig gennem årene. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvilke metoder man bruger til det?! Den hermeneutiske spiral er naturligvis ikke nok. En meto... -
Perspektivering til novelle
ForumindlægHej! Jeg skal til sådan noget prøve eksamen i næste uge, hvor jeg skal op i mundtlig dansk. Jeg har valgt at analysere Nattens Dronning af Tove Ditlevsen, men jeg kan ikke finde noget at perspektivere til. Vi har gennemgået disse tekster i dansk, som jeg kan vælge at perspektivere t... -
Diskussion
ForumindlægHej Sidder her og forbereder mig i 24 timer til biologi eksamen, og er kommet til diskussionsdelen. Men jeg er helt blank. Aner ikke hvad jeg skal tage fat i. Problemformuleringen er som følger: Analyser artiklen og udvælg det biologisk relevante indhold, du mener, er væsentligt at få med i dit o... -
Hjælp til old eksamen!
ForumindlægJeg skal op i old og har virkelig prøvet at finde ud af hvad det helt præcist er jeg skal. Jeg har også læst en masse andre tråde herinde. Jeg ved at jeg trækker en kendt basistekst, som eks. et stykke fra illiaden, som jeg så skal analysere og fortolke. Så trækker jeg enten en perspektivtek... -
SSO - KLOVN
ForumindlægNu har jeg så analyseret et afsnit fra Klovn - sæson 2. Franks fede ferie... "Min opgave formulering lyder som følgende: Der øsnkes en analyse og fortolkning af et selvvalgt afsnit i tv-serien, "Klovn", idet hovedvægten skal lægges på karakteristikken af hovedpersonerne Fran og Ca... -
Stærk i historie..?
Forumindlægsidder med min SSO om den kolde krig - mere præcist forløbet op til Danmarks optagelse i NATO.. i min opgaveformulering ønskes: • Redegørelse for Danmarks sikkerheds- og udenrigspolitiske position efter 2. Verdenskrigs afslutning i 1945. • Redegørelse for og analyse af det forløb, som fører Danm... -
AT Inspiration
ForumindlægHej Jeg skal som mange andre til mundtlig eksamen i almen studieforberedelse (AT). Jeg søger lidt inspiration til valg af metoder indenfor fagene: Dansk og samfundsfag Min problemstilling lyder som følgende: 1. Redegør for hvad rap er, hvor det stammer fra og hvem den primære lytter af rap... -
AT I SAMFUNDSFAG HJÆLP TIL METODER!
ForumindlægI min synopsis har jeg indenfor samfundsfag skrevet: De samfundsfaglige metoder som jeg har benyttet er: Kvantitative metode, da jeg har brugt en del undersøgelser og statistikker til at bekræfte min påstånd om at flere kvinder end mænd udvikler stress. Kvalitativ metode, da jeg har benyttet mi... -
Historie - hjælp til disposition!
ForumindlægHej alle! Jeg skal på i historie på tirsdag (trækker emne på mandag) og har brug for lidt hjælp til hvordan man helt konkret skal lave sin disposition. Jeg har forstået at det er således: - Præsentér emne - Kort redegørelse for perioden - Problemformulering - Problemstillinger (2 ca.) - Analys... -
Biologi eksamen - hjælp til spørgsmål!!!!
ForumindlægHejsa Står og skal til biologi eksamen B niveau imorgen, og har et par spørgsmål jeg ikke kan finde ud af :-( 1) hvordan kan mennesket ændre forholdene i naturen så selektionen ændres 2) Diskuter fordelene ved at bruge enzymer fra bakterier der lever ved højt pH og lav temp.: 3) Analy... -
diskuterende del ang. englands togterne
ForumindlægHej jeg skriver min dansk/historie opgave i øjeblikket, og skriver om de englands togte vikingerne foretog. Jeg har valgt at dele min problemformulering op i tre dele: redegørende, analyserende og diskuterende.. Den analyserende og redegørende har jeg okay styr på, mens den diskuterende er jeg ik... -
pinsemissionen
ForumindlægOk, det kan lyde som et lidt mærkeligt spørgsmål. Jeg er igang med en analyse af Dan Turélls Vangede Billeder. Han skildrer en episode med et lesbisk par: ”Og de var begge to pisse pisse religiøse og tilhørte hver sin sindssyge sekt –den ene, den bredskuldrede, vistnok Pinsemissionen, den anden, ... -
hjælp til vigtig dansk opg (9.klasse)
ForumindlægSidder her og skal analysere følgende novelle, men er simpelthen gået i stå. Jeg har virkelig brugt lang tid på det, men uden en god resultat. Er der ingen der har mulighed for at hjælpe!? Jeg er lidt i tidsnød. Forud venter der 3 andre analyserer, de skal alle aflevers i morgen! Så det ville vær... -
Rytme etc i rap-tekster
ForumindlægHeey allesammen! Jeg har valgt en rap-tekst som jeg vil analysere. Jeg har fundet en del af en analyse som er på engelsk.. Problemet er bare at jeg ikk rigtig forstår hvad der menes..Forfatteren har skrevet dette: / * /* / * /* / Back when Mark Walhberg was Marky Mark Og jeg forstår ikk rigtig... -
Virksomhedsanalyse?
ForumindlægHej med jer alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad der indgår i en fyldestgørende virksomhedsanalyse. Men er følgende indhold hvad der forventes af en god virksomhedsanalyse: Omformning: - Omformning af Resultatopgørelse - Omformning af Balance Regnskabsanalyse: - Rentabilitet - Indtjening... -
Tysk sætning og hvorfor?
ForumindlægHej Jeg sidder og skal starte på noget tysk, der handler om hvad jeg har lavet i min sommerferie... Min start sætning ville jeg gerne have til at se sådan her ud. I den første uge af min sommerferie, havde jeg besøg af en veninde. Hvis jeg selv skulle oversætte den, ville jeg over sætte...
