Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19021 til 19040 af 27879
-
Vurdering af "Koblede penduler"
ForumindlægNogen som vil give en vurdering af "Koblede penduler", som findes under opgaver i fysik. Jeg overvejer at skrive i et lignede emne, men vil gerne have en vurdering på om det vil være nyttigt for mig at læse den igennem eller om jeg skal gå langt uden om den Dette skriver jeg da der inge... -
Planter.
ForumindlægHvilke tiltag benytter planter sig af for at kunne optage jordens kvælstof og fofor ? (beskriv sameksistens med mikroorganismer, mykorrhiza og rhizobiumbakterier) håber der nogen af jer der gider hjælpe, jeg har prøvet og prøvet at finde et logisk svar men kan simpelthen ikke finde noget om dett... -
BiologiA-KemiA
ForumindlægHej Jeg ved at jeg er nummer hundrede i rækken med dette spørgsmål, men jeg mangler virkelig en idé der lige inspirerer. Så. Nogen der har nogle gode ideer til hvad man kan skrive om i biologi og kemi. Jeg ved godt at det er to fag hvor der er utallige muligheder, men jeg synes ligesom ikke at j... -
Næringsstoffernes funktion i kroppen
ForumindlægHej alle bio-interesserede :-) Jeg har fået til opgave at forklare næringsstoffernes funktion i kroppen og dette er et bredt emne. Jeg ved at vi indtager næringsstofferne via føden, men kan vi også selv danne næringsstofferne? Hovedgrupperne for næringsstoffer er: proteiner, kulhydrater, lipider... -
Engelsk A og Billedkunst B - ideer?
ForumindlægHer kommer lige endnu en af slagsen... Men hvis der sidder nogen derude, som skal skrive studieretningsopgaven med samme fagkombination (Altså Engelsk A & Billedkunst B) eller har ideer til emne vil det være super fedt at høre fra jer:) Evt. nogen som har en ide til en speciel kunstner, som kunne... -
FALDENDE KAGEFORME
ForumindlægHej, Hvis der er nogen der enten i 2.g eller 3.g har skrevet studieretningsopgave/sso om: faldende kageforme -LUFTMODSTAND - i fysik og matematik vil jeg MEGET gerne høre fra vedkommende. Hvis man evt. har beskæftiget sig med et lign. emne eller "stokes lov" vil jeg også meget gerne h... -
De smukke mennesker
ForumindlægHej Jeg har projektuge i denne uge, med emnet smukke mennesker. Vi har i min gruppe valgt at sætte fokus på de indre "smukke værdier" og generalt de inre kvaliteter. Ville derfor spørge hvad i ser som en vigtig kvaltitet, man skal have for at kunne være et smukt menneske. Tak på f... -
Funktionsundersøgelse - monotoniforhold
ForumindlægHej alle. Vi har om emnet "monotoniforhold" i overemnet "funktionsundersøgelse". Mit spørgsmål til jer er, hvad omhandler monotoniforhold egentlig/hvad er det? Denne beregning forstår jeg f.eks. heller ikke: f(x) = ax2 + bx + c f'(x) = 2ax + b f'... -
HJÆLP TIL VEKTOR REGNING
ForumindlægHej derude !! :) Jeg har fået en opgave i matematik om vektor. Jeg er ikke særlig god til emnet, så jeg håber der nogle derude, der kan hjælpe mig I et koordinatsystem er der givet to punkter A(3,4) og B(-5,1). a) bestem koordinatsættet til punktet C, når vektor AC= (4,6) ... -
Studieretningsprojekt Mat/Dansk
ForumindlægJeg mangler lidt inspiration til mit studieretningsprojekt. Hvordan kan man blande Mat som hovedfag - og Dansk?. Jeg går desuden på HTX. Alle i klassen har svært ved at finde relevante emner, man kan tage fat i. Nogen der kender nogle idéer?. Mvh, JJ -
SRP, His A og Mat A?
ForumindlægDet er de 2 fag jeg kan skrive mit studieretningsprojekt, nu er der bare det problem, Jeg kan ikke finde noget godt nok stof online! Og jeg kan heller ikke rigtig finde ud af hva mit emne helt skal være.. MEn jeg regner med at jeg skal skrive om græsk matematik i en eller anden sammenhæng.. men h... -
Kommunikationsmodeller omkring kampagne
ForumindlægHejsa. Sidder her og er igang med min SRP. Mit emne er Kampagnen i forbindelse med tronfølgeloven, og i den forbindelse har jeg fået et spørgsmål der lyder: Gør rede for forskellige kommunikationsmodeller, der kan bruges til at analysere kampagner. Og der er jeg lidt lost :D har nogle modeller, m... -
STUDIERETNINGSPROJEKT!! Forslag??
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt (fhv. 3.g opgave) og er lidt tom for ideer, mht. emne... Jeg kan skrive i henholdsvis Tysk/Historie eks. Stasi-systemet i DDR el. Tysk/Mediefag (Film/tv) eks. "Der Untergang" og Hitler. Hvis der er nogen som har et forslag til et af ... -
HASTER!
ForumindlægHey ! Jeg er lidt i knibe da jeg ikke har fået valgt fag eller emne til mit SRP, mine fag er afsætning A og virksomhedsøkonomi A og så selvfølgelig dansk og engelsk A. Nogen ideer til hvad jeg kan skrive om ? Eller kender en hjemmeside eller noget med ideer ? -
Skolen .
ForumindlægHej venner . Jeg har et kæmpe problem, som jeg håber i vil hjælpe mig med. Jeg sidder med det her emne om skolen efter 1814, og mangler en maase materiale . Jeg tænkte derfor på om det var muligt at få hjælp ? Jeg vil bare gerne vide noget om hvilke fag man havde, hvem der lavede skoleloven , ... -
Emnevejledning til Studieretningsprojekt: dansk/samfundsfag.
ForumindlægJeg har bestemt mig for at skrive mit SP i Dansk/Samfundsfag, men er meget i tvivl om selve emnet. Jeg har tænkt på disse: Mediepåvirkning Madglæde Lykke Sundhed Kvindeoprør Men jeg kan simpelthen ikke bestemme mig. Jeg føler mig også meget usikker ang. kobling af fagene... kan nogen hjæle mig??... -
2.g's opgave - Kinesiske historie
ForumindlægKina's historie under Mao. Hvad kunne man skrive om? Jeg tænkte på noget om, hvordan Mao kom til magten, hvad han gjorde og hvordan har han påvirket nutidens Kina? Jeg kunne godt bruge noget inspiration til andre emner, og evt. nogle bøger. På forhånd tak, Julian -
Komplekse tal (SRP)
ForumindlægHej, kender nogle af jer hjemmesider eller bøger som redegører for komplekse tal fra bunden af? Jeg skal til at skrive en SRP omkring komplekse tal og fraktaler, men jeg har ingen kendskab til komplekse tal. Jeg har allerede lånt et par bøger omkring emnet, men jeg ville sætte pris på hvis kunne ... -
bio dansk
ForumindlægI min 3.g studierapport har jeg valgt fagene Bio og Dansk med biologi som hovedfag. Er der nogen der har forslag til, hvilket emne man ku tage nu når det skal være tværfagligt? Mine lærere har ikke rigtig noget forslag, og siger det er nemmere at inddrage historie når bio er hovedfag, men jeg v... -
Mat A mundtlig (Plangeometri)
ForumindlægEt af de spørgsmål jeg skal skrive disposition om i forbindelse med min mundtlige Mat A eksamen handler om plangeometri, hvor jeg særligt skal redegøre for vektorbegrebet og bevise sætningen for projektion af en vektor på en vektor. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg bedst kommer igenne...
