Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 19041 til 19060 af 27855
-
problemformulering
Forumindlæghej jeg er helt lost, håber at der er nogen som hjælpe. jeg har valgt at skrive om massakren på den himmelske fredsplads i dansk og historie. er der nogen som kan komme med nogle eksempler over hvordan jeg kan opbygge min problemformulering. -
synopsis
Forumindlæghey jeg skal til at skrive et synopsis om manhattan projektet men kan ikke rigtig komme i gang med problemformuleringen! jeg kender til historien men ved ikke helt konkret hvilke problemstillinger jeg skal stille op. er der nogen som kan hjælpe? -
Besættelsen
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til afgangseksamen i Historie, og jeg har om besættelsestiden. Jeg vil høre, om der er nogen, som har nogle link til, hvad borgernes holdning til modstandsbevægelsen dengang var. Det skal ikke være politikkere men almindelige borgere, som levede dengang. Håber I kan h... -
Er dette tilladt? Eksamensregler søges.
ForumindlægJeg har lige fået mine eksamenstidspunkter oplyst på mit skoleintra. Jeg tager en hel HF som enkeltfag på fjernundervisning. Jeg skal op til biologi B, historie B, matematik B og fysik B indenfor en måned. De har været så søde at lægge fysik og mateatik fordelt på to dage, 13. og 14. juni. Men bi... -
HJÆÆÆÆLP!!!!!!!!
ForumindlægVi har til eksamen i 9.a klasse trukket historie. Emnet vi trak var "ismernes magt" og vi har virkelig brug for ideer til produkter, som vi kunne lave! Håber i vil hjælpe os, da vi allerede skal aflevere det d. 25 maj. -
Hej..
ForumindlægHalløjsa! Er der nogen, der kan give mig nogle tip til, hvilke emner man kan vælge under ''Græsk matematik'', udover pythagoras og tallet Pi.? Det er et AT-forløb med fagene matematik og historie. På forhånd tak. -
Dansk analyse af Til hjertet flyver
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i moderne noveller. Jeg har valgt en novelle der hedder til hjertet flyver. Jeg har næsten lavet hele analysen, men er nu kommet til fortolkning og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive. Er der nogen der har læst historien før, eller bare har nogle tips? -
børns og unges opdragelse i periode fra 30'erne til 60'erne!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælp mig med at finde nogle hjemmesider, hvor jeg kan finde materialer til min historie opgave, hvor jeg har om børns og unges opdragelse i periode fra 30'erne til 60'erne eller 70'erne. På forhånd tak:D -
Antal døde i treårskrigen?
ForumindlægJeg er i gang med en dansk/historie opgave om Treårskrigen. Sjovt nok kan jeg ingen steder finde, hvor mange soldater der i alt døde i krigen på hhv. dansk og tysk side. Håber nogen kan hjælpe! Tak -
Arbejderbevægelsen
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen og jeg skal op i arbejderbevægelsen Mit spørgsmal er? Hvorfor fandt arbejderne sig ofte i usle arbejdsforhold på fabrikkerne og hvilke indfyldelse har arbejderbevægelsen haft for os idag? Håber i vil hjælpe mig :)) -
EKSAMEN OM 4 TIMER!
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogle her inde, der ved om Karen Blixen, har lavet sig selv som falken i skibsdrengens fortælling. Fordi at hun jo altid har sig selv med i historien på en eller anden måde. Og hvis hun ikke er falken, hvad er hun så? Håber i kan nå og hjælpe og vil hjælpe :) -
AT-synopsis og opgavekategorier
ForumindlægMed alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie? -
Analyse af Holbergs 3. levnedsbrev
ForumindlægJeg sidder og skal lave dansk historie opgave og skal analysere Ludvig Holbergs Tredje Levnedsbrev (1743). For at være helt præcis hedder essayet "Teori og praksis". Er der nogen der kan hjælpe mig. Er der nogen der har analyseret denne tekst før? På forhånd tak. -
Et spørgsmål
ForumindlægJeg er i gang med en historie og Biologi opgave. Jeg skal skríve om Atombomben (Hiroshima). Mit spørgsmål er om I kan hjælpe mig med at finde en side, hvor man læser noget om menneskerne bivirkningerne fra Atombomben (Hiroshima). -
Hjææælp!! :S
ForumindlægJeg har været så "utrolig" heldig, at jeg skal op i historie til eksamen. (Oven i købet den sidste eksamen) Nogen der kan give et lille fif, omkring fremgangsmåden?! Trækkes der en kendt tekst, osv. -
Årsprøve
ForumindlægHej :) Jeg sidder og sveder lidt over en årsprøve i historie der omhandler kolonisering. Jeg er dog kommet meget i tvivl om hvorvidt kilderne skal indgå i min fremlæggelse. De skal self nævnes og jeg skal sige om de er primær mm og hvad de omhandler - men skal jeg mere med dem? -
Budskabet i "En æggesnaps"
ForumindlægJeg er i gang med at analysere "En æggesnaps" af Tove Ditlevsen, men mangler et budskab i historien! :-) En der eventuelt kan hjælpe? Skal helst have et svar senest fredag 22/6, da jeg skal nå at forberede mig til mandag 25/6, hvor jeg skal op mundtlig. :-) På forhånd tak! -
Eksamensprojekt
ForumindlægHej allesammen! Det er første gang man skal skrive eksamensprojekt på HF, og jeg skal præsenterer min opgave i morgen. Jeg har skrevet en synopsis om Jerusalem (religion og historie), så er der nogle her der kan komme med nogle gode råd... -
Hvornår fik piger adgang til gymnasiet?
ForumindlægI min historie opgave skal jeg skrive om gymnasiepiger, og jeg ved godt hvornår piger fik adgang i universitet (1875), men så kom jeg til at tænke på gymnasiet... Er der nogen der ved hvornår piger fik adgang til gymnasiet? -
Brug af 2.g opgave til eksamen
ForumindlægJeg skal, som så mange andre, også op i historie i år. Så er mit spørgsmål: Kan jeg inddrage min 2.g historieopgave ved det grønne bord, hvis den har relevans for emnet jeg er oppe i? fx renæssancen. Og hvordan gør man det på en snedig måde?
