Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19061 til 19080 af 27879
-
Samf A, Historie A
ForumindlægHej venner! Jeg skal til at skrive min SRP, og er fuldstændig på bar bund. Jeg har besluttet mig for evt. at skrive om det politiske under en krig, men vil gerne have en krig som ikke er så stor en begivenhed, at alle skriver om den. Nogen der har et godt emne? Og evt. ideer til problemfor... -
Analyse af dagbog?
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder her og knokler med min SRP, som så mange andre 3.gere også gør.. Mit emne er Nordirlandskonflikten, og jeg skal blandt andet lave en analyse af Bobby Sands dagbog. Er der nogen der har nogle gode råd til dette? Den er 6 sider lang, og meget personlig.. Ved ikke rigtig h... -
pæd. stud
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for at vide hvordan jeg kan socialt udvikle mig da jeg arbejder med mennesker. (Personlig udvikling) Hvordan kan jeg være mere sikker på mig selv og hvordan kan jeg reflektere over det. Hvordan kan man snakke sig fra emnerne.. Jeg ved man kan snakke sig fra alt, ... -
integrationsteorier EU (samfundsfag og historie)
ForumindlægHej! Jeg er netop begyndt på studieretningsprojekt i 3G med samf som hovedfag og historie som bifag(overordnet emne: "EU's østudvidelse"), og har lige et bette spørgsmål: Formuleringen: "Der ønskes en redegørelse for forskellige årsager (teorier) til integrationen i Europa.&... -
HJÆLP med oso opgaven
ForumindlægHej jeg går i 10 klasse og jeg skal lave en problemformulering i min opgave og over emne hed uddanelse. der har jeg valgt om it men jeg kan ikke finde på nogle spørgesmål til min problemformulering. og jeg vil bare spørge nogle der vil hjælpe mig at finde nogle spørgesmål til mig. jeg vil gerne v... -
Det geocentriske verdensbillede
ForumindlægJeg har valgt det overordnede emne: Det geocentriske verdensbillede - til mit studieretningsprojekt. Jeg mangler lidt specifikiseringer inde for dette område. Er der nogle der har nogle forslag til, hvad jeg kan fokusere på - inde for dette område? Keppler, Tycho Brahe?.. Rænessancen. Flere? Er... -
Brøk gange/dividere med helt tal
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart fremlægge i mundtlig matematik om brøk gange med helt tal og brøk dividere med helt tal. Det skal jeg gøre med 2 klassekammerater. De skal forklare hvordan man regner regnestykkerne ud. Og jeg har ingen anelse om hvad jeg kan sige om de to emner. Så ewr der nogen her s... -
Studieretningsprojekt
ForumindlægDet kan godt være, at mange vil spørge om dette, men jeg ville værdsætte hvis en person gade læse min historiedel igennem i mit studieretningsprojekt i december, da jeg har problemer med at formulere mig skriftligt. Emnet er kryptologi og dettes brug i 2. verdenskrig! Hvis nogen ville det kan de... -
De geocentriske verdensbillede
ForumindlægJeg har valgt det overordnede emne: Det geocentriske verdensbillede - til mit studieretningsprojekt. Jeg mangler lidt specifikiseringer inde for dette område. Er der nogle der har nogle forslag til, hvad jeg kan fokusere på - inde for dette område? Keppler, Tycho Brahe?.. Rænessancen. Fle... -
OLDTIDENS EGYPTEN - KEMI OG HISTORIE.
ForumindlægHey forum! Jeg sidder og skal skrive AT opgave, men fagene Historie og Kemi.. Men har lidt problemer med at finde et relevant emne der interessere mig, har været omkring balsamering/mumiefisering og deres make-up i oldtiden, for at inddrage kemi delen.. Men synes overhovedet ikke det interes... -
Skal alle kilder være selvfundet materiale?
ForumindlægHejsa Ja jeg er så også ved at skrive SRP ;-) Jeg har en del selvfundet materiale jeg gør brug af, men til et af de områder jeg skal redegøre for i samfundsfag har vi en hel bog om emnet, som jeg har fra skolen og som vi bruger i samfundsfag. Mit spørgsmål er, om jeg må anvende den som kilde, ell... -
nogen med forstand på fysik?
ForumindlægDet her er en ordentlig mundfuld, jeg ved det godt. Men er der nogen der meget kort kan give et oprids om følgende emner: -elektromagnetisme -syre -base -salte -ioner -elektricitet -OHMS lov om elektricitet -primær og sekundær -Jordens tiltrækningskraft -Lameller -induktion Bare så i ved det, j... -
Produkt (8.kl)
ForumindlægJeg befinder mig midt i min projektuge, og skal aflevere om to dage... desværre er min tidligere projektmakker og jeg, blevet skilt fra hinanden, så jeg har meget travlt. Jeg ved endnu ikke hvad mit produkt skal være, er der nogen der har forslag. Mit emne er Skønhedsidealer, og overemnet e... -
Matematik C aflevering i Maple
ForumindlægHej alle Jeg har været fraværende da dette emne er blevet gennemgået, så jeg står mildest talt i lort til knæene, eller over, så hvis der er nogen der kan yde noget assistance ville det være perfekt. Jeg skal have nogle ekstra lektietimer, men det er først når denne aflevering er blevet afl... -
Olie og magt
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om oliekoncerner og deres magt (monopoldannelser osv.). Er der nogle, der har nogle forslag til emner, litteratur eller ved noget spændende om nogle oliekoncerner før i tiden og nu - det kan også være i forbindelse olieinteresser (evt. Irak-krigen). Jeg ved, at Standard Oil h... -
Ideér til fremlæggelse
ForumindlægJeg skal lave en fremlæggelse i engelsk, og vi må vælge lige det emne vi vil. Jeg har tænkt lidt på at fremlægge om min guitar og det at spille musik, da jeg selv spiller guitar. Men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil fremlægge om. Er der nogen der har nogle ideér? Siger tak på forhånd. -
Alkymisternes metoder
ForumindlægJeg er i gang med SRP, med emnet alkymi (Kemi/Historie) Jeg har i min problemformulering at jeg skal beskrive alkymisternes metoder. Jeg har ikke haft noget held med at finde noget der beskriver deres metoder, så ville bare lige spørge om der var nogen der vidste noget om det eller havde nogle ... -
Hitlers Elite - mitläufer/medløber?
ForumindlægEr der nogen som har set og måske skrevet om Hitlers elite? En personbeskrivelse af Friedrich måske? Jeg har fået problemformuleringen: karakteriser en mitläufer (medløber), en gegner (modstander) og kom med din mening om begge og sig om du forstår dem. medløber er en af dem der tror på social... -
Essay
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive et essay i dansk, men jeg er lidt usikker på essay genren. Jeg går i 2.g og har aldrig skrevet et essay på gymnasiet. Så derfor er mit spørgsmål: Er essay genren i folkeskolen, det samme som på gymnasiet, hvor man tager ugangspunkt i en tekst og skriver ens egne hol... -
Anthony Giddens, Ulrich Bech og Thomas Ziehe
Forumindlægjeg er i gang med mit studieretningsprojekt med emnet hooliganisme. jeg kan simpelthen ikke finde noget om hvad forskellene mellem sociologerne Ulrich Bech, Thomas Ziehe og Anthony Giddens teorier er så vidt jeg har forstået er de alle enige om at øget refleksivitet er opstået pga. det sennmode...
