Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 19081 til 19100 af 23877
-
Hjælp hvilken genre er den her informations artikel?
ForumindlægHej jeg skal lave en analyse af den her artikel. https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2023-02-13-farlig-pilletrend-blandt-teenagere-gaar-under-myndighedernes-radar-det-er-i Men jeg er meget usikker på hvilken genre det her. Kan se træk for både en nyhedsartikel og en bagrundsartikel men kan ikke find... -
Eksamen - Avis og andre nyhedsartikler
ForumindlægHej alle. Jeg har lige trukket til eksamen dansk (mundligt). Jeg trak Avis og andre nyhedsartikler, og jeg har ingen ide om hvad jeg skal analysere. Jeg ved ikke hvilken tekst jeg skal vælge.. Jeg håber der er nogle af jer der har nogle ideer Hilsen 9.klasse elev -
Musikvideo som emne til afgangseksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket musikvideoer som overordnet emne til afgangseksamen, og jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal vælge. Den skal være dansk, og jeg skal kunne perspektivere den til ”Knust glas", "To veje" eller ”København". Der skal også helst være noget man kan ... -
Billedanayse - sommerdag ved sønderskagens strand
ForumindlægJeg har mundtlig årsprøve og har fået et billed af p.S Krøyer som jeg skal analysere!! Det helt nyt da vi kun er blevet præsenteret for emnet billedanalyse i år!!! Nogle der hat nogle gode noter til hvilken række følge jeg skal sige tingene i, eller hva der vigtig at få med?:) P.s jeg har mund... -
Eksamen analysemetoder!!
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk på mandag, og vi skal jo trække en tekst og analysere den. MEN vores lærer har sagt, at der er tre forskellige former for analysemetoder. Spørgsmålene er enten sproglige, litterære eller mediespørgsmål - dvs. det er et af de tre stofområder, der er i fokus. Men er der n... -
Fysik og kemi
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp, skal til eksamen på mandag. Jeg kunne godt have behov for gode tips og råd, og hjemmesider samt nogle noter som jeg måske kunne få lidt mere hjælp af. fysik: magnetisme elektromagnetisme induktion vekselstrøm transformation krafteværket radioaktivitet... -
hjælp til AT! EØ og dansk
ForumindlægHej folkens! Jeg skal til eksamen i AT. Jeg har i dansk valgt at analysere 2 reklamer. En fra aarstiderne og en fra Den Gamle Fabrik. I EØ har jeg valgt at snakke om strategier for virksomehederne, og hvordan de f.eks. bruger reklamer til dette. En, der kan hjælpe med at fortælle navnet på d... -
Beregn masse ud fra standardkurve af arealtal som funktion af formel stofmængdekoncentration
ForumindlægHej, Kan nogen hjælpe med denne opgave: Bestem massen af naringin i et glas grapejuice på 250 ml? Det skal laves ud fra en standardkurve/graf med arealtal som funktion af den formelle stofmængdekoncentration af naringin. og : Hvorfor har naringin lavere retentionstid end naringinin ved ... -
SRP mundtlige
ForumindlægHej, jeg skal snart op til SRP mundtligt, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal snakke om. I min SRP har jeg fagene biologi og engelsk. Jeg ved nogenlunde hvad jeg skal sige i biologi delen, men hvordan skal jeg inddrage engelsk? Skal jeg bare snakke om de forskellige analytiske virkemidler jeg ha... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHej, hvad betyder disse sætninger. Kan i forklarer det præsict og tydeligt, så jeg forstår det i rækkefølge?? 1) Opsummerer du dine iagttagelser fra analysen i forbindelse med overgangen til den samlede fortolkning? 2) Er der en samlet konklusion/fortolkning af teksten i din opgave? 3) Brug... -
Plagiat
ForumindlægHej Jeg afleverede min SOP for noget tid siden og skal op og forsvare den her om en lille måned. Blev dog pludslig bange for om jeg har plagiat? Jeg har brugt den samme kilder mange gange i min analyse, selvfølgelig omskrevet det og har kildehenvisninger på det hele. Dog synes jeg det tydeligt ... -
BERETNING ELLER LEVN? HJÆLP!!
ForumindlægHej derude! Jeg har skrevet en srp om babylonsk matematik og Hammurabis lov. Skal op og forsvare min mundtlige SRP snart, og er usikker omkring om loven er levn eller beretning. Jeg har lavet en analyse af loven, og jeg har også lavet et diskussionsafsnit med loven, hvor jeg diskutere hvilken ro... -
Fysiologiske krav - Idræt - spydkaster
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en case og en af opgaverne jeg har fået stillet er: Analyser de fysiologiske krav til en spydkaster. Problemet er at jeg ikke helt ved hvad jeg skal tage fat i. Og jeg kan samtidig ikke finde så meget information her på nettet. Så jeg håber nogle af j... -
AT i dansk og psykologi
ForumindlægJeg har lidt et problem med at få de to fag til at hænge sammen i AT. Jeg vil gerne skrive om spiseforstyrrelser og havde tænkt at analysere nogle reklamer i dansk og skrive om teorier i psykologi. Er det for tyndt og hvad kunne jeg evt. bygge videre på? På forhånd tak -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Sanganalyse. HJÆLP, haster!1
ForumindlægHej Er ved at analysere Kim Larsens sang "Danas Have", og er nået til linien: statsministerfruen ku gå i spagat. Min lærer mente så det er fordi Anne-Mette Fogh Rasmussen var med i Vild med dans, men der måtte jeg påpege, at hun var med i 2008 og sangen er altså skrevet i 1992! Men er... -
Citering af film
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal analysere en film, og derfor skal jeg, når jeg nævner citater fra filmen, angive tidspunktet i filmen, men hvordan gør jeg det på engelsk? Det er noget, der skal fremlægges mundtligt, så skal jeg sige fx "50 minutes and 30 seconds into the movie" eller hvad siger... -
Hjælp til Eksterne forhold
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse tre punkter for afsætning B og virksomheden er jysk? Eksterne forhold 1. Beskriv relevante forhold fra virksomhedens uafhængige omverden (tag kun det vigtigste med) 2. Undersøg konkurrenceforholdene for din virksomhed 3. Analyser de vigtigste elementer i kundern... -
Det døende barn Analayse hjælp
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen og sidder ogs kriver min analyse til det døende barn af H.C Andersen. Jeg kunne derfor godt tænke mig at læse andres for at være sikker på at jeg får det hele med og ligesopm se hvad andre har lagt vægt på! Er der nogle med noter mv. og hvordan jeg kan inddrage roman...
