Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP mundtlige

17. maj 2023 af marie0023

Hej, jeg skal snart op til SRP mundtligt, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal snakke om. I min SRP har jeg fagene biologi og engelsk. Jeg ved nogenlunde hvad jeg skal sige i biologi delen, men hvordan skal jeg inddrage engelsk? Skal jeg bare snakke om de forskellige analytiske virkemidler jeg har brugt til at analysere min dokumentar? Hilsen Marie


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. maj 2023 af FTa

Jeg har ikke overlblik over, hvilke metoder som Engelsk har, men måske hjælper det at sige hvad jeg kom ind på i min egen SOP.

Det var nogenlunde i følgende rækkefølge:

1. Hovedspørgsmål/problemformulering
2. Hvad jeg skulle vide i fag 1 for at kunne svare på hovedspørgsmålet
3. Hvad jeg skulle vide i fag 2 for at kunne svare på hovedspørgsmålet i kombination med fag 1.
4. Hvilken empiri jeg skulle bruge og hvorfor, samt hvor jeg fik den fra
5, Hvilke metoder fra begge fag jeg brugte på min empiri for at producere resultater
6. Resultaterne
7. Hovedpunkterne i min diskussion og vurdering
8. Fordele og ulemper ved metoderne
9. Samspillet mellem metoderne
10. Hovedpunkter fra min perspektivering
11. Øvrige perspektiveringer til hvad jeg kunne have gjort anderledes. Det var ting jeg kom på, efter jeg havde afleveret.
12. Konklusion på graden af succes ift. at svare på hovedspørgmålet vha. mine underspørgsmål

Til sidst havde jeg selv fundet på nogle spørgsmål, som jeg kunne forestille mig at de ville stille mig.

Jeg havde biotek/mat, så det kan måske godt være du skal præsentere din opgave på en anden måde. Du skal vise samspillet mellem biologi og engelsk så meget som du kan. Men det er svært at hjælpe, når jeg ikke har styr på Engelsk ifm. SRP. Men håber det hjælper en smule :)


Skriv et svar til: SRP mundtlige

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.