Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 19081 til 19100 af 47497
-
Hvordan tegner man en stregformel?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til NV-eksamen i biologi og kemi. Jeg vil bare lige høre hvordan man tegner en stregformel for et stof. Er der en regel til hvordan man skal gøre eller har hvert et bare et helt tilfældig stregformel? På forhånd tak :) -
3. års opgaven
ForumindlægHej (Jeg ved at der før dette indlæg har været et utal med samme emne, men nu spørger jeg altså alligevel.)Som overskriften hentyder til drejer dette sig om 3. års opgaven. Jeg overvejer at skrive tredje års opgave i dansk eller biologi, men problemet er at jeg endnu ikke ved hvad jeg vil skrive ... -
brydning
ForumindlægHar maks brug for hjælp, har siddet og læst og læst i bogen og fatter ikke rigtigt det med brydnings vinkel og hvordan man sætter indfaldsloddet...f.eks. hvordan går lyset gennem en prisme??hjælp er mange tak -
Syre-baseindikator
ForumindlægHej er der nogen som kan svare mig på.. . Har man en divanlent syre, og det første ækvivalenspunkt er ved pH = 7,5 og det næste ved pH = 10,4. kan man så bruge en 2 forskellige syre-baseindikator i samme opløsningen eller skal man titrer af to omgange med hver sin indikator? -
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
kunsten at græde i kor
Forumindlæganalyse og fortolkning til bograpport, søges desperat... -
SRP - Laplaces lov
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og er ved at skrive min SRP om magnetisme og MR-scanning. Jeg har fået til opgave at undersøge Laplaces lov eksperimentelt. Jeg har lavet forsøget og skal til at lave efterbehandlingen. I opgavevejledningen står der at jeg skal skønne over usikkerheden på F (kraften) og ... -
Notater om Induktion....
ForumindlægHej..Jeg efterlyser nogle notatater om Induktion...Hvis du har nogle liggende så må de MEEEEEEGGGGGGGEEEETTTTTT gerne sende mig dem:[email protected] vil være bedst hvis der stod noget om ocilloskober og hvis der var nogle forsøg med det fordi jeg fatter hat af det med de der lorte ocill... -
Rousseau <> Kant
ForumindlægSå vidt jeg har forstået, er Rousseau interesseret i, at fællesskabet er i centrum i stedet for det enkelte individ modsat Immanuel Kant. Men er der mon nogen, der kan prøve at stille nogle modsætninger op mellem disse to store herrer? -
fremstilling af ester
Forumindlæghar lavet et forsøg med fremstilling af ester, men er nu i tvivl om hvorvidt det er den rigtige formel for esteren jeg har fundet - synes ikke jeg kan få reaktionsligningen til at stemme...C2H5OH + C5H10O2 --> C4H9CO2C2H5umiddelbart mangler jeg et H og et O på produktsiden... nogen der kan hjæ... -
HJÆÆÆÆÆÆLP! HASTER
ForumindlægHey med jer...Er der nogen som ved noget om novllen "Farvel" af Jan Sonnergaard.... jeg var syg en hel uge hvor klassen havde gennemgået den og nu har jeg lige opdaget den på pensumopgivelsen.... ska op i morgen... Håber der er en som kan hjælpe.. Pleeeeease...-Sara -
Mundtlig SA
ForumindlægHej. Jeg skal til årsprøve i mundtlig samfundsfag. Og tænkte på, om nogle ville give en lille hånd med! - jeg kan komme op i en af de følgende opgaver.Ville være rigtig dejligt, hvis nogen ved/kan noget, som ville være godt at sige!ps. Skal op på torsdag! - så gerne hurtige svar. (på forhånd TaK)... -
Hvad er det nu en Stichomyti er?
Forumindlæg? -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har lige fået om vektor. Hvad jeg har forstået, er at en vektor er en pil med en retning og længde. Men jeg skal finde eksempler på størrelser som kan vises som vektorer? Any Help :/ ? Jeg ved ikke om det er et logisk opgave eller svær opgave... -
freudiansk digt/tekst?
Forumindlæghej..nogen der kort kan fortælle mig, hvad jeg skal være opmærksom på, hvis jeg trækker et digt eller en tekst, som er skrevet efter freuds "æg"...?og hvis du kan fortælle hvordan man ser de forskellige ting, altså overjeg'et, jeg'et og det'et?håber I forstår mit spørgsmål? -
Theta?
ForumindlægJeg var tog 10. klasse på en international skole i Vietnam hvor jeg bl.a. havde matematik.Dér brugte vi et tegn som jeg mener hedder "Theta"... nærmest et o med en vandret streg (sikkert græsk symbol) til at beskrive vinkler. Kan man også gøre det her i Danmark (fx istedet for at skrive... -
Substantiv for at udtrykke sig
ForumindlægJeg skal have formuleret en sætning, og er kommet til at sætte 'expressing' i funktion som et substantiv i sætningen 'a way of expressing' (altså ing-form af verbet to express) Der må findes et substantiv for det at udtrykke sig, som kan stå i stedet? Tak på forhånd!? -
Magnetiske egenskaber for O2? Haster!
ForumindlægHejsa (: spørgsmålet som volder mig stort besvær er: Angiv de magnetiske egenskaber for O2, O2-, O22-, og brug molekyleorbitalmodellen til at forklare dem. Angiv desuden hvilke af de tre molekyler, som må forvente at have den korteste henholdsvis den længste bindingslængde. Lidt hjælp til... -
Urea og SDS denaturering
ForumindlægHej,Jeg skal bruge den kemiske virkningsmekanisme for denaturering af proteiner med SDS og Urea (carbamid), urea bryder alle non-kovalente bindinger, men hvordan (hvorfor)?? og hvordan viker SDS?Fysisk Biokemi opg. 15 vintereksamen 2003; MBI, AU -
IDEER-> til 3.års opg. i bio?
ForumindlægHey folkens..Jeg tænkte på om der er nogen der har evt. emner i biologi som ville være gode at skrive om. Kunne godt bruge lidt hjælp, så håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig..På forhånd tak..
