Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19101 til 19120 af 34803
-
Projekt
ForumindlægJeg skal have en projekt med emnet Spildevandsrensning om en uge. Der er under faget Biologi og faget Kemi? Kan i foreslå en opgaveformulering, der dækker begge områder + de taksonomske niveauer? Venligts Line -
salte - vakuum
Forumindlæghey derude, I min kemi bog står der, at saltvand bliver bragt til kogepunkt under vakuum i store fordampningskedler.... Hvad betyder vakuum i dette sammenhæng? på forhånd tuuusind taak -
Hvorfor skal der afstemmes med OH- i basisk opløsning i en redox reaktion?
ForumindlægHej jeg forstår ikke hvorfor der skal afstemmes ladninger med OH- i basisik opløsning, i en redoxreaktion? Eller en H+ ion i en sur opløsning? Er der nogen der kan hjælpe, jeg har en kemi test i morgen. -
Anvendelse af NMR-spektroskopi
ForumindlægHejsa! Er der en der kan hjælpe mig med, at forklare hvordan man anvender en NMR-spektroskopi, for jeg selv er gået lidt i stå, da jeg ikke har haft om det i kemi undervisningen, men skal bruge det til min SSO! På forhånd tak:) -
Hydrogen uddrivende metaller
ForumindlægHej Jeg har et lille spørgsmål angående Redox reaktioner i kemi Har et spørgsmål som lyder følgende: Beskriv Hydrogen uddrivende metaller Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med det :) -
net undervisning
ForumindlægKære alle Jeg har engang set en netside med undervisning i matematik, kemi og fysik - men har glemt hvad den hedder. Nogle der kender sådan en side ? så man kan fordrive ferietiden med lidt læring ? Mvh -
drivhusgasser
Forumindlægjeg har et problem. jeg skal skrive en rapport om drivhuseffekten i kemi, jeg skal forklare hvordan N2O og CFC bidrager til drivhuseffekten hvis du har et link eller noget til dette vil jeg blive glad hilsen Casper -
dipolmoment
ForumindlægHejsa, Håber nogen vil hjælpe mig. Jeg læser til eksamen i kemi på universitetet, og har altså ikke helt forstået hvornår et molekyle har et dipolmoment, er der nogen der kan forklare mig det? På forhånd tak ;-) -
NV: Hjertekarsygdomme
ForumindlægEr ved at lave NV projekt (kemi, bio, geo.) Er åreforsnævring og Åreforkalkning det samme? Hvilke sygdomme bør jeg skrive mest om under "Hjertekarsygdomme" -
stuetemperatur
ForumindlægJeg skal regne noget gibbs energi og skal bruge stuetemperatur (som vi ikke lige målte da vi lavede forsøget) - men hvad siger man det normalt er - er der ikke en form for standard når man regner i kemi? -
Spørgsmål: kan jeg komme ind på DTU?
ForumindlægHejsa! jeg er fornyligt blevet student, og har bestået alle fag pånær kemi, hvor jeg fik 00 skrifteligt og 02 mundtligt. Jeg bestod altså ikke kemi på b niveau, men da jeg ikke har større interesse for faget kunne jeg bare ikke lære det fag.. Jeg står nu og overvejer at begynde på dtu hvor man sk... -
Kig her...
ForumindlægHEJ- Jeg søger én der er god til kemi, og som har lyst til at tjene nogle penge. Det drejer sig om en-to opgaver, som du skal løse for mig... Er du interesseret, skriv da til denne mail: [email protected] hilsen Anja -
Opløslighed
ForumindlægHej .. Jeg har fået stillet en opgave i en kemi aflevering: Bereng opløsligheden af Mg(OH)2 i 0,10M NaOH Og jeg er fuldstændig på par bund .. -
Hvor finder jeg gamle eksamensopgaver henne?
ForumindlægOverskriften siger måske lidt af sig selv.. Ved godt det er inde på UVM men synes bare ikke rigtig jeg kunne finde dem. Skal bruge eksamens opgaverne i kemi og matematik A-niveau 1 årig. På forhånd mange tak -
Global opvarmning
ForumindlægI skolen har jeg om global opvarmning i forbindelse med en projektopgave og ville høre hvilket produkt i kunne anbefale til en fremlæggelse. Nogen andre idéer end et simpelt fysik/kemi-forsøg? -
10. klasse fysik eksamen disposition søges!!
ForumindlægSkal til eksamen her om lidt så kunne virkelig godt bruge en fysik disposition over alle emnerne!! (svingninger, bølger, lyd, lys, organisk kemi, alkohol, plastikkemi, kernefysik osv.) Please en eller anden!! Jeg vil være dig evigt taknemmelig:) -
haster
Forumindlæghej,..jeg skriver om 1.verdenskrig, og har valgt at indrag kemi og biologi fordi emnet er brugen af giftgasser.. har i nogle forslag til hvad et evt. problemformulering kunne være? mange tak på forhånd. -
ÆKVIVALENSPUNKTET?
ForumindlægHej... jeg sidder med en kemi-rapport jeg skal aflevere og jeg skal finde koncentrationen af HCl i ækvivalenspunktet... mit problem er bare: HVORDAN FINDER MAN ÆKVIVALENSPUNKTET PÅ TITRERINGSKURVEN? please hjælp mig for er gået i stå!!!! Hilsen Sabrina -
Isotopkort/nuklidkort
ForumindlægHej, jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen på torsdag, og jeg har stadigvæk ikke helt forstået nuklidkortets opbygning? Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig, det ville være så rart! På forhånd tak :-) -
Kobber(i)oxid i bundmaling!
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til kemi eksamen, og jeg skal forklare hvorfor bundmaling der indeholder kobber(I)oxid, er velegnet til glasfiberbåde, men ikke til aluminiumsbåde. Nogle der kan hjælpe? :) //Andreas
