Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 19121 til 19140 af 23877
-
Perspektivering af "Klokken"
ForumindlægHar trukket tekster fra romantikken som mit fordybelsesområde i min 9. klasse eksamen, og tænker umiddelbart at analysere Klokken af H.C. Andersen. Jeg skal perspektivere den til en af de følgende tekster: Der er et yndigt land I Danmark er jeg født I en landsbyskirke Nattergalen Den grimme... -
Hjælp til forståelse af dyremotivet i Patricia Highsmiths "The Terrapin" og Edgar Allan Poes "The Black Cat"
ForumindlægJeg sidder nu og er i gang med SRP, hvor jeg netop er i gang med at analysere "The Terrapin" og "The Black Cat". Jeg har fået til opgave, at komme ind på en forklaring af dyremotivet der bliver brugt i disse horrorfortællinger, men jeg kan simpelthen ikke komme med en gylden f... -
Oplæsningsstykke til "Under bæltestedet"
ForumindlægSkal lave en analyse af kortfilmen "Under bæltestedet" af Alexander Kølpin til mit prøveoplæg, men kan simpelthen ikke finde et oplæsningsstykke til det. Har prøvet at søge efter noget om både instruktøren og selve kortfilmen, men det er næsten umuligt at finde noget der er længere end ... -
Historie i SRP - vietnamkrigen
ForumindlægHej alle! Jeg håber der er en venlig sjæl der lige har 2 minutter til at hjælpe mig. Jeg er nået til diskussionen i min SRP, så der er ikke så lang vej endnu. Dog er jeg kommet i tvivl om noget. I redegørelsen har jeg redegjort for USA's tilbagetrækning fra Vietnamkrigen, men det er gået op f... -
hjælp til en artikel
ForumindlægJeg har fået denne artikel og skal analysere den og finde svar på man i nutiden har nemmere ved at inddæmme end epidemi end tidligere, men hvorfor spredningen så er blevee større. Jeg har læst artiklen utallige gang men synes ikke den svare på de to spørgsmål. Hvis nogen har arbejdet med denne ar... -
Prøveoplæg til 9.klasses eksamen
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet "SoMe" til min dansk mundtlige eksamen, og jeg ved ikke hvad jeg kan bruge som prøveoplæg eller hvor jeg kan finde det henne. Jeg gad godt have en Webdok eller kortdok, da jeg tror det er spændende at analysere. Er der nogle der har trukket det samme eller nog... -
Oplæsningsstykke til Sat ud
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse og har virkelig kæmpet med at finde et oplæsningsstykke til min eksamen. Jeg har valgt Maleriet Sat ud, og har to perspektivering til to billeder. Alt ved min analyse egentlig færdig, men kan simpelthen bare ikke finde et oplæsningstykke. Tror jeg dumper, så please hjælp ... -
Essay dansk mundtlig
ForumindlægJeg har trukket essay som fordybelsesområde i dansk mundtlig. Jeg ved ikke selv hvad jeg helt skal gøre. Jeg skal bare vælge et essay og analysere det og gå til prøve med det. Nogen der har nogle gode nogle liggende, eller evt har et prøveoplæg omkring essays liggende?? Ville være en stor hjælp h... -
Hvor meget skal diskussion fylde i talepapirer SRP?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver mine talepapirer til SRP forsvar, og jeg har rigtig svært ved at overholde tiden på 10 min., da jeg har analyseret flere empiri - og skal derfor konkludere for dem alle. Jeg når nu til diskussion, og jeg er i tvivl om jeg blot skal kort konkludere for den, eller skal je... -
Hestefolket - Christina Hesselholdt
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at forberede mig til en danskeksamen, og jeg kom lidt i tvivl om analysen af ovenstående tekst. Jeg er med på, at hestene kan symbolisere seksualiteten og drifter, men at de "skider" er beskrevet så detaljeret, ved jeg ikke hvorfor. Både fugle og hunde er intere... -
Metode i rapsange
ForumindlægHej, i min srp har jeg analyseret rapsange og kigget på ting såsom rim, metaforer m.m. og derefter har jeg kigget på, hvordan rapsangene kan fortælle noget om samfundet: altså hvordan kunstnerne har levet med lav økonomisk kapital osv. Jeg er lidt usikker på hvilken metode jeg gør brug af, nogen... -
Hans og Grete
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl, der godt kunne tænke sig at hjælpe mig med noget let? Jeg skal analysere et eventyr af Hans og Grete, hvor jeg fortæller om historiens perspektiv. Altså, om læseren følger alle personer på lige fod i historien, eller om der er en synsvinkel. Er der nogen, der vil hjælp... -
DANSK GYS
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en litterær artikel om Glasskabet af Ingemann. I analyse delen skal jeg påvise gysertræk, men kan ikke helt finde ud af hvad det skal betyde. Dernæst skal jeg i fortolkningsdelen give et bud på novellens udsagn. Det forstår jeg ikke helt håber nogen kan hjælpe hurtigst m... -
Sammenhæng i graf
ForumindlægJeg kan ikke finde sammenhængen i en graf, som vi (biologisk) skal analysere. Alt vi får at vide er at der er ligefrem proportionalitet mellem absorbansen og celletætheden. Det der optager mig er at jeg ved at hældningen må være celletætheden, siden absorbansen stiger i takt med at celletæthede... -
SRO i BIOTEK OG MATEMATIK
ForumindlægHej jeg skal skrive SRO i Biotek og matematik og jeg har brug for hjælp til ideer. SRO handler om Yoghurt, pH og logistiske vækst. Dette er min problemstilling Hvilke faktorer påvirker mælkesyrebakteriers vækst, med hvilken betydning har det for yoghurtens kvalitet? Jeg skal have en Redegørsle, ... -
Hjælp til forståelse af Mircea Eliades begrebsapparat
ForumindlægHej jeg skal lave en analyse af en tekst af jødedommen og buddhismen ved hjælp af Eliades begrebsapparat. Jeg har slet ingen ide om hvordan jeg skal starte da dette er meget nyt for mig. Jeg ville spøprge om der er nogen der måske kunne forklare mig om Eliades begrebsapparat? hvis nogen af jer ha... -
fordybelsesområde om relationer
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket fordybelsesområder relationer til den mundtlige eksamen i dansk. Er der evt. nogle som har nogle forslag til tekster hvor der er noget med relationer? Gerne noget med kød på hvor der er nogle ting som fx kan undre en, jeg tror det vil skabe et godt uganspunkt til at an... -
Idé til problemstilling omhandlende Bourdieu og Coleman
ForumindlægHej, Jeg skal udarbejde en problemstilling på baggrund af Bourdieus kapitalformer samt Colemans forståelse af human- og social kapital. Nogle gode ideer til en problemstilling hvor disse elemener kunne indgå? De behøver ikke indgå i selbe "navnet" på problemstillingen. De skal bare kun... -
Træwebsted - nogen der kan forklare hvad det er?
ForumindlægHejsa :) Jeg er ved at skrive min SRP om Graceland Randers, og jeg skal lave en hjemmesideanalyse. I min analyse model står der at jeg skal svare på hvilken opbygning hjemmesiden har, og jeg kan ikke huske hvad træwebsted er, så ville høre om der er nogen der kan forklare mig det. -
Krisehåndtering
ForumindlægHej alle, Hvordan vil i analysere en virksomhed mht. håndtering af en krise? Lige umiddelbart tænker jeg bare på at lave en regnskabs- og rentabilitetsanalyse og se hvordan de har klaret sig og om de har lavet nogle omkostningsreducerende tiltag osv. men er der andet (måske en anden VØ "m...
