Biologi

hjælp til en artikel

14. december 2014 af xwomen (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg har fået denne artikel og skal analysere den og finde svar på man i nutiden har nemmere ved at inddæmme end epidemi end tidligere, men hvorfor spredningen så er blevee større. Jeg har læst artiklen utallige gang men synes ikke den svare på de to spørgsmål. Hvis nogen har arbejdet med denne artikel før så please hjælp mig lige igang.. artiklen hedder "Influenza - mennesket uforudsigelige følgesvend"


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. december 2014 af AniB (Slettet)

Du behøves ikke at have arbejdet med atrikel for at kunne svare på spørgsmålet, det er almindelig logisk tænkning.

Det er blevet nemmere at inddæmme en epidimi, fordi vi hurtigere kan sprede information i dag end vi kunne i gamle dage. Hvis der f.eks opstår en epidimi i Danmark, kan vi lynhurtigt lukke grænsen og fortælle folk fra andre lande at de ikke skal besøge os så de bliver smittet, vi kan så indenfor landet hurtigt sprede information om sygedommen og fortælle dem der er syge at de skal søge et sted hen, mens de der endnu ikke er syge skal søge et andet sted hen.

Spredningen er større orid vi kan rejse hurtigere rundt mellem de forskellige lande end vi kunne i gamle dag. Således kan man være i afrika en dag, blive syg og være i Europa den næste og smitte folk omkring sig.


Svar #2
15. december 2014 af xwomen (Slettet)

Jeg er klar over alt det du har skrevet. Det er ikke det der er mit problem. Mit problem er at artiklen ikke nævner nogle af de ting, så hvad er det i artiklen jeg skal have med?

Skriv et svar til: hjælp til en artikel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.