Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19141 til 19160 af 117955
-
Lineær funktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig matematik eksame på mandag og har brug jeres hjælp! spørgsmålet lyder således: " Redegøre for det matematisk modelbegreb. Du skal komme ind på lineære modeller, regression og andvendelsesområder." -
gæring - 4 faser
ForumindlægEr der en der kan forklare mig hvad de 4 faser går ud på.. på et let og forståeligt sprog! :) -
Darwin - observationer el. feltundersøgelser?
ForumindlægHej, jeg sidder lige og skriver om hvilke metoder Darwin brugte. Men er ikke helt sikker på om han brugte observationer eller feltundersøgelser? for han var jo ude i 'felten' og foretage undersøgelser på galapagos øgerne, men hvor går grænsen mellem om det er observationer i felten, eller... -
Hjælp til projekt
ForumindlægHej, Jeg skal snart holde en naturfagsprøve, hvor min gruppe snakker om xenotransplantation. Er der nogen, der har en ide til et projekt, som vi kan lave i den forbindelse? Vi havde nemlig oprindeligt tænkt os at decellularisere en vindrue. Det er selvfølgelig ikke sådan processen foregår, men ... -
Vådpræparat - Hjælp.
ForumindlægEr lidt i tvivl om, hvad det egentlig er? :-) Nogen der evt. kan hjælpe? -
Darwins teori
ForumindlægHvad var det ca 100 år efter(1859) at han udgav arternes oprindelse, der beviste hans teori? -
celler
Forumindlæghej er der endetlig organisk og uorganisk i celler bruges nukleoulus til at danne RNA eller er det forkert ?? -
Respirationsproces
Forumindlægen der kunne skrive lidt om respiration og respiratiosnprocessen? -
se lige her
Forumindlægén der vil rette min srp opgave? -
Synopsis
ForumindlægEr der nogen der ville rette en synopsis? -
AT 2018 - hjælp til emne og metoder
ForumindlægHej! Jeg skal snart vælge fagkombination og emne til dette års AT forløb. Det overordnet emne er: Alternativer - ideer til forandring og fornyelse. Jeg har virkelig brug for hjælp til at finde et emne, fag nogle metoder jeg kan bruge. Jeg har selv været i gang med at kigge på noget med kvinder... -
hjælp til et spg
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde størrelsesforholdet på de humane celler?! Nogle som kan hjælpe? -
analyse af artikel
ForumindlægJeg skal analysere en artikel i min srp, men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal starte den, da jeg ikke har gjort det før. Skal jeg bare starte med at skrive "artiklen handler om....." ? -
Idéer til forsøg der omhandler blodsukkermåling?
ForumindlægHej Er der måske nogen der har nogle idéer til et eller flere forsøg angående blodsukkermåling? Forsøget skal kunne inddrage noget om diabetes og kost (måske også glykæmisk indeks). Tak til dem der vil hjælpe. :) -
Bestå engelsk
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag, og det er ikke min stærke side. Jeg skal have 4 for at bestå, da jeg fik 00 i skriftlig engelsk. Hvad kræver det til eksamen for at få 4? -
Karaktersnit
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående om jeg egentlig har bestået mit matematik på B-niveau. Jeg fik sidste år 02 mundtlig årskarakter og 02 skriftlig årskarakter, men 00 skriftlig eksamen. Har jeg så bestået faget? Nogle af mine venner sagde jeg havde, da mit 02 bliver ganget med 1.5, og at jeg så ... -
HJÆLP eksamenssnyd??
ForumindlægDet slår mig her dagen før min engelsk B eksamen på hf at jeg ud over 2 ordbøger på computeren har en translator liggende... (den kan oversætte sætninger nogenlunde på fransk, spansk og eng) Nu er jeg mega meget i tvivl om, om jeg må havde den liggende under den skr prøve i morgen hvor vi godt m... -
Differentialregning eksamenspørgsmål
ForumindlægHej (: Et af de mundtlige eksamensspørgsmål jeg kan komme op i, lyder således: I forlængelse af din redegørelse skal du bevise differentiationsreglen: f¨(x) = 2ax + b for funktionen f(x) ax^2 + bx + c (hvis du har tid, må du vise, hvordan man fastlægger toppunktet for en andengr... -
Logaritmer + kvadratsætninger
ForumindlægHej! Jeg skal op i skriftlig eksamen i matematik på B-niveau næste uge, og der er to ting, som jeg er virkelig, virkelig meget i tvivl om... Jeg forstår ikke, hvordan og til hvad jeg skal anvende logaritme-regnereglerne og kvadratsætningerne? Er det i øvrigt noget der forventes, at jeg skal... -
Jeg dumper
ForumindlægHey SP . Jeg skal til engelsk B eksame imorgen , da jeg er mega elendig og har fået 00 - 00 i årkarakteren , giver jeg den ikke ret mange chancer imorgen ! Nu kommer mit spørgsmål: Jeg gider ikke pine mig selv derinde og ligne en idiot og jeg er ikke istand til at fører en samtale , når jeg træ...
