Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19141 til 19160 af 48964
-
Abstract?
ForumindlægJeg kan se at der er nogle der har skrevet at der ligger en vedjledning til at skrive abstract herinde. Jeg kan simpelthen ikke finde det. er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg finder det? :D -
Projektopgave
ForumindlægJa, jeg har brug for jeres hjælp derude! I næste har jeg projektuge, og overemnet er København og så skal vi så selv finde på et underemne, men jeg har ingen idéer, om hvad jeg skal skrive om.. Så ja, er der nogen af jer derude, der kan hjælpe mig - så skriv endelig Kh S -
FALD
ForumindlægHej! Jeg ville hører om der er nogen der har læst "Tarjei Vesaas: Fald? Og om der var nogen der kunne komme med et par hints til mig, om teksten. Jeg sidder nemlig lidt fast i min analyse af den...På forhånd tak! -
USA
ForumindlægHej. Det kan godt være, at nogle synes det er nemt at google, men jeg kan ikke finde et entydigt svar :( Hvem var i perioden omkring den amerikanske borgerkrig den "gode" præsident, der kæmpede for, at de sorte også skulle have rettigheder? Var det Lincoln eller hvad? Håber på lidt hj... -
Prostitution
ForumindlægHej Jeg går i 9.klasse og har projektuge. Vores overemne er " det frie valg" og jeg har valgt emnet prostitution. Er der måske nogen der har en kreativ ide, til et produkt som jeg kan bruge? Tak på forhånd! -
Lyrisk eller Episk
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analyse et digt af Klaus Rifbjerg som hedder ”Film” fra digtsamlingen Under vejr med mig selv Digtet handler kort om Klaus Rifbjerg som dreng og en af hans venner, der er i biografen for første gang. Jeg er bare i min analyse kommet i tvivl om det er... -
indledning v. essay?
ForumindlægJeg skal skrive en essay i engelsk og har allerede skrevet en indledning med informationer så som tidsspæn, fortællertype etc. Men skal den også indeholde en indledning som i danske stile? sådan en der bygger en ramme om stilen (altså hvor tråden tages op igen i afslutningen) hvor man f.eks skriv... -
Historieopgave
ForumindlægHej allesammen..! Jeg skal skrive historieopgave om modstandsb evægelsens indflydelse på samarbejdspolitikens ophør.. Ville bare høre om der var nogen der kendte nogle gode bøger, hjemmesider eller andet.. meget gerne nogle kilder også.. -
Menneskerettighedserklæringen
ForumindlægER der nogen af jer som har analyseret menneskerettighedserklæringen fra Frankrig eller den amerikanske uafhængighedserklæring? -
narcissisme
Forumindlæghej jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en større skriftlig opgave (sso)omhandler narcissisme i dag og udviklingen gennem tiden. Og måske forslag artiler,noveller som omhandlier enmet i høj grad. -
Engelsk stil
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe med en engelsk stil, som jeg skal lave til i morgen? Ordene som skal være med er: kirke, bryllup, stop, arrestation, flugt, hest, skov, mødes, fredløse, leder, bue, hætte. Og det skal være en stil på Engelsk -
Forslag til Projekt
ForumindlægHej Da jeg har billedekunst på B-niv, skal jeg til at lave et stort projekt, der både består af teori og praksis. Vi må helt selv bestemme, hvad vi vil arbejde med. MEN jeg er bare helt blank.. ved overhovedet ikke hvad jeg vil arbejde med.. Har i nogle gode, sjove, kreative forslag?? Jeg ville b... -
eventyr!
Forumindlæg -
Garfield-------
Forumindlæghvad skrev du om i din 3.g opgave::::::::ps:og i hvilket fag?????+ -
Hvordan oversætter man 'Den Indre Tatovering' til tysk?
ForumindlægDet var egentlig bare den ene sætning jeg skal bruge...:) -
Dansk stil: Forhold mellem mænd og koner
ForumindlægInterviewet med den 6-årige Katrine handler om hendes familie, og hvad hendes mor, far og bror laver der hjemme og udenfor hjemmet. Og at hun mener der er ting kvinder ikke kan, og mænd ikke kan. Hendes mor køber mad, tøj og laver maden i køkkenet der hjemme. Katrines far laver gril og kan ikke s... -
Fight Club og Skyggen
ForumindlægNogle der kan hjælpe med hvilke ligheder der er mellem filmen Fight Club og H.C. Andersens skyggen? -
Haster!!
ForumindlægEr der nogen som har læst Freundschaftsringe og kan give mig et referat? På forhånd tak -
shakespeare..
ForumindlægHey..\n\nEr ved at skrive opgave om Shakespeare, men er ikke helt sikker på hvad jeg kan skrive til "the play-within-a-play".. Ville bare li hører om der var nogen som evt havde skrevet om det før, og kunne hjælpe mig lidt?\n\nKrammer.. -
Engelsk prøve
ForumindlægHej skal til engelsk prøve i morgen hvad skal jeg gøre hjæææælp. hvad skal jeg sige osv. for en tekst som jeg har 20 minutter til at forberede teksten. hvad skal jeg gør med teksten? skal jeg lave en disposition eller hvad? hvis ja hvad skal der være i dispositionen? og hvor mange ting skal jeg ...
