Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19161 til 19180 af 27879
-
Terapi analyse
ForumindlægHjælp folkens.. sider med en psykologiaflevering og kan ikke lige få fat på vores lære da det jo er ferie;) Har et problemer med hvordan jeg skal analysere/kigge på denne pdf.. det er inden for emnet terapi hvor vi arbejder med psykoanalysen, kognitiv terapi og gestalt terapi.Så nogle der kan g... -
Klima, jordbund og landbrug
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport om klima, jordbund og landbrug i Ghana, Æqypten og Danmark. I rapporten skal jeg beskrive hvorfor emnet er relevant og aktuelt og det synes jeg er meget svært. Det er det sidste jeg mangler i rapporten så jeg håber der er nogen der gider hjælpe mig i gang? På fo... -
feature om "into the wild"
ForumindlægJeg skal skrive en feature om filmen "into the wild", men jeg er ike sikker på, hvad det egentlig går ud på at skrive en feature. skal man skrive den som en historie? eller som facts? og er det så sådan at man skal komme ud over selve filmen, og skrive om aktuelle emner der passer ti... -
International politik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skrive SRP om folkemordet i Rwanda og FN+ det internationale samfunds ageren i dette. Jeg sidder og læser om teoriretninger inden for international politik, og er i tvivl om hvad forskellen er på liberalisme og idealisme?? Er det, det samme? Håber i kan ... -
Analyse af essay - men hvilket?
ForumindlægJeg har trukket emnet "Essay, blog og klumme" til dansk mundtlig eksamen. Jeg tænker at jeg vil analysere et essay, og har researched lidt her og der på gode essays, men vil gerne have mere inspiration før jeg tager min endelige beslutning. Er der nogen som kender et godt essay, som vil... -
Hjæææælp!
ForumindlægSRP - Vindmøller Fag: Matematik og Fysik -Hvad kan man afgrænse det overordnet emne Vindmøller ind til? -Hvad kan man komme ind på i matematik delen? -Hvad kan man komme ind på i fysik delen? Nogle der har forslag, så må I meg... -
Naturfagsprøve - Strålings indvirkning
ForumindlægHej Vi skal til eksamen i naturfag, og vi har fået emnet "Strålings indvirkning på levende organismers levevilkår". Vi ved ikke helt hvad vi kan lave under prøven, så vi vil derfor gerne spørge, om i har nogle gode forsøg, modeller eller undersøgelser, som vi kan bruge og lave under p... -
Forslag til tekst til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har været så heldig at trække det perfekte samfund som emne i dansk mundtlig eksamen, men jeg har endnu ingen tekst at gå op i. Jeg tænker sicence fiction genren ville nok passe meget godt ind, og jeg foretrækker noveller, da jeg ikke er så vild med at anelyse kortfilm eller sagprosa. Mang... -
Newton og den naturvidenskabelige revolution
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i matematik og historie med emnet: Newton og den naturvidenskabelige revolution. Jeg har dog et lille problem. Jeg har to ting jeg kan skrive om i matematik nemlig enten differentialregning eller verdensbilledet. Problemtet er bare at jeg ikke ved hvordan jeg skal k... -
AT - problemstilinger - feedback
ForumindlægJeg sidder og bisker lidt med min problemformulering. Mit overordnet emne er global opvarmning i sam(c) og NG(b) Jeg har forskellige problemstillinger men jeg er lidt i tvivl om hvordan de kan flættes sammen i min problemformulering, derudover forstår jeg ikke helt hvordan forudsigelsen/vision... -
Finanskrisens påvirkning på Tyskland.
ForumindlægHej allesammen! Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme med ideer til hvad jeg skal skrive når jeg skal gøre rede for hvordan den tyske samfundsøkonomi blev påvirket af den globale finanskrise efter 2008? Eller hvor jeg kan finde informationer om dette emne? Har været inde på diverse dan... -
AT-problemformulering
ForumindlægHej allesammen, Her til AT har jeg valgt fysik, som det bærende fag og historie som bifag og jeg skal skrive om Newtons love. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal "dreje" emnet så det passer med overskriften "fremtid, visioner osv. ". Håber at I kan hjælpe, for jeg er virkelig i... -
Bestem parameterfremstilling, bestem vinkel og bestem x,y koordinaterne
ForumindlægHej, vi har om emnet vektorer i 3D lige nu og har fået sådan en opgave her. Kan i hjælpe mig med at finde ud af hvordan kan løse den uden at give mig hele svaret? Jeg vil helst gerne kunne forstå det så godt som muligt og det tror jeg ikke jeg kan hvis jeg får givet svaret. -
Femtidsvision
ForumindlægEr der nogen derkan hjælpe mig d at forstå hvordan mit emne helt præcist er en vision/forudsigelse. Jeg skriver om Darwin og hans evolutionsteori og natural selection. Jeg har fået a vide at det kan jeg godt men jeg har svært ved at findeud af HVAD min forudsigelse helt præcist går ud på... hjælp.. -
Hjælp til SRP, hvorfor vandt Obama
ForumindlægHej Alle Er her nogle, som har en idé/ideér til inddragelse af samfundsfagligviden, når jeg skal diskutere hvorfor Obama vandt præsidentvalget i år 2008? Jeg skal nemlig indrage samfundsfaglig viden. Jeg har tænkt på at komme ind på disse emner: Irak-krigen, "Change vs Experience&... -
DIO - Det International Område
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til at skrive DIO opgave.. Jeg har valgt fagende Dansk/Historie og hovedeemnet er globalieringens konsekvenser. Jeg har tænkt på at skrive om Carlsberg i den sammenhæng. Jeg vil dertil hører om der er nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan inddrage, eller om i ove... -
Flere kvinder på topposter i DK
ForumindlægHej... Jeg skriver i samfundsfag og historie. Jeg mangler stof til mit emne og jeg mangler at finde en vision. Mit spørgsmål lyder så som følgende: Hvem har fremlagt en vision om at der skal flere kvinder på topposterne i DK? (<-- skal helst være en veldokumenteret vision) Og hvad mht. materi... -
Agent orange synopsis.
ForumindlægHej alle. Jeg er ligenu igang med at skrive en synopsis omkring Agent Orange. Jeg skriver i kemi og historie. Jeg har lidt problemer med at få inddraget kemi i det. Jeg ved Agent orange er en blanding af 2,4,5-triklorfenoxy-butylester og 2,5-deklorfnoxy-butylester. Men hvordan laver jeg et rea... -
HÆVN OG TILGIVELSE DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej studieportalen, jeg har trukket emnet hævn og tilgivelse i min mundtlige dansk eksamen. Jeg kan simpelthen ikke finde på nogle gode oplæg at bruge, jeg kan bruge både tekster, billeder, film, ALT! Min lærer har givet mig 'de blå øjne' af Karen Blixen, men synes overhovedet ikke om... -
Løsning at halverings ligning !
ForumindlægJeg har ikke lært at regne med log, og kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan finde noget om emnet, ligningen er som følger T1/2=(log(1/2))/(log(a)) og har fået følgende ligning: 8=(log(1/2))/(log(a)), hvordan løser jeg den ? jeg synes lige meget hvad jeg gør får jeg ikke det rigtige. Mvh Kenneth
