Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 19181 til 19200 af 34803
-
Reaktionskema
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til min kemi. Spørgsmålet lyder sådan her: I butan substitueres et hydrogenatom med et bromatom (monosubstitution).Oopskriv reaktionskemaet. Håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig! -
Forvirret? Ja!
ForumindlægHej nørder! Jeg skal snart til FSA i fysik/kemi, og jeg er ret forvirret. Skal man lave dispositioner for hvert emne eller what? Er det meget svært? Skal man kæmpe for, at få et 7-tal? -
Gaskonstant
ForumindlægJeg er i gang med en Kemi aflevering om bestemmelse af butans molarmasse, og jeg skal bruge gaskonstanten. Jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvordan jeg finder den. Er der nogen der kan hjælpe? -
Atomfysik
ForumindlægHej (: Skal til fysik/Kemi eksamen på Mandag D.16 jeg kan bare ikke finde ud af Atomfysik, ville en være så venlig at give et par eksempler til hvad jeg kan gør når jeg sikkert trækker Atomfysik, Tak (: -
Kulstoffets kredsløb
ForumindlægHej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D -
Kulstoffets kredsløb
ForumindlægHej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D -
Biologi Spørgsmål vedrørende strålings indvirkning på levende organismer, mere specifikt lys?
ForumindlægSom titlen siger, skal bruge nogle arbejdsspørgsmål til strålings indvirkning på levende organismer, gerne mere specifikt lys. Hvis du har nogle til Fysik/Kemi eller Geografi, så skriv dem også gerne. Mange tak! -
Mængdeberegning
ForumindlægOpløsningen blandes med 100 mL 0,150 M natriumnitrat c) Beregn de aktuelle koncentrationer kan simpelthen ikke løse dette, er der nogen, der er gode til kemi, som kan hjælpe -
Bøger i Mat,
Forumindlægheej alle sammen. ville hører om der er nogen der kan anbefale ekstrabøger til mat, kemi og fysik på gymnasie-niveau (primært 1.g). Altså bøger der kan bruges som supplement til undervisningen,,? -
virkelig svært
ForumindlægHej Der er to opgaver fra kemi 2007 eksamensæt (opg. 3 c og 3 d) som jeg føler jeg kun kan løse halvt. Jeg mener man skal bruge pufferligningen til begge opgaver. -
regnestykke
Forumindlæghej jeg er igang med en kemi opgave og jeg er gået i stå fordi jeg får forskellige resutater for det her regnestykke jeg har vedhæftet.. er det korrekt at det giver 0,10??? hvad får i det til? -
Heeeeeelp needed !!! :S
ForumindlægSKAL VIRKELIG VIRKELIG LÅNE EN KEMI RAPPORT OMKRING ØL LIGE NU ! :S Pleeeeeeeeeeease en eller anden. vær rigtig sød lige at hjælpe en ven i nød ! ;) -
F/K Emner
ForumindlægHej .. Er der nogen der ved hvilke emner man kan komme op i til FSA 9 klasse Fysik/Kemi... er lidt i tvivl.. hvis du går i 9 klasse må du godt skrive hvilke emner i skal op i :))) -
natriumbenzoat ''s densitet
ForumindlægJa, da jeg er ved at lave en opgave i kemi, ville jeg bliver glad hvis der var nogen der ville give mig natriumbenzoat 's densitet, så jeg kan bliver færdig. På forhånd tak. -
lektiehjælp søges i Århus C
ForumindlægHej. Jeg hedder Ivalu og går på VUC.. søger lektiehjælp på B niveau i kemi et til to gange om ugen frem til eksamen i december! Mvh. Ivalu mobil:20730090 -
Karakteren tæller. Rapport
ForumindlægHej er der nogen der har tid til at rette min kemi rapport, der handler om eddikesyreindholdet i alm. husholdningseddike, så ville det være rigtig godt. vil nemlig gerne have en god karakter, da den tæller denne gang. Mange tak Mvh. Rasie -
Sukkeralkoholer
ForumindlægHaej. Jeg skal lave en slags kemi rapport om "Spiselig Kemi" Jeg er nu nået til Sukkeralkoholer? Nogle der kan hjælpe mig? Hvad er det? Hvorfor bruges det i mad? osv. på forhånd tak. -
Eftervisning af Hess' lov
ForumindlægHej alle :) Jeg skal snart til eksamen i kemi og mangler en rapport om eftervisning af Hess' lov - nogen der kan hjælpe med det problem ? På forhånd tusind tak ! :D -
Nogen der har en anelse om hvor mange g/mg man skal tage for at dø?
ForumindlægHej, jeg har om MDMA/Ecstasy/Emma i Biologi og Fysik/Kemi hvor jeg skal finde ud af nogle ting omkring stoffet, som bl.a. er hvor mange g/mg man skal tage for at det bliver livsfarligt -
vigtigste carbonhydrater
ForumindlægEr der en der ude kan kort forklare/ fortælle mig det jeg har vedhæftet i kemi c-niveau .. skal op til eksamen og har ultra svært ved at forstå det :( plzz help me
