Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 19201 til 19220 af 48964
-
AT EMNE 2013
ForumindlægHej alle 3g'ere. Nu hvor vores AT emne er blevet offentliggjort til at være "kampen for det gode liv" ville jeg derfor høre, om nogen af jer ville dele det i har valgt at skrive om og i hvilke fag? For mangler nemlig lidt inspiration til hvilket emne og fag jeg skal vælge.. ... -
Flyvemaskinen
ForumindlægHej, folkens. Jeg er igang med det sidste AT-forløb i 3.g, og jeg skriver om Flyvemaskien - på vej ind i første verdenskrig. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad nogle gode emner kunne være at komme ind på? Jeg har indtil videre kommet frem til at jeg vil redegøre for flyets udvikling fremtil først... -
digt af Oehlenschläger, help?!
Forumindlæghar trukket et digt af adam oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - hvad kunne budskabet være i dette?? -
Du behøver ikke læse noget til historieeksamen!!
ForumindlægHej venner Jeg ville lige lave dette indlæg for at berolige nogle af de nervøse sjæle, der går rundt med dårlig samvittighed fordi de ikke har sat sig godt nok ind i pensum inden deres historieeksamen med 3 timers forberedelse. Jeg var selv oppe i går, hvor jeg trak emnet "Vesten erobrer ... -
Hvad kunne et emne i en roman være?
ForumindlægHej! Jeg har akut brug for hjælp, da jeg står og skal aflevere en boganmeldelse torsdag. Men en af spørgsmålene til denne kære boganmeldelse, er hvilke emner bogen behandler. Jeg har valgt at læse bogen Maze runner - udbruddet. Men jeg er i tvivl om hvad et emne kunne være, eller eventuelt hvi... -
Litterære begreber
ForumindlægHejsa :) er der nogle der kender det litterære begreb, når en fortæller kommenterer løbende i sit værk .? Tak på forhånd -
Novelle, hvor lang
Forumindlæghar skrevet dette ind til videre, skal den være længere? Rystende hænder Hun kiggede på sin søn, med sine trætte øjne fulde af sønnens smerte. Det gav mig et stik i hjertet hver gang jeg så på dem, moderens øjne fyldt med længsel, sønnens tomme og grå udtryk i de rødsprængte øjne. Medikament... -
HASTER: radiosender/modtager??!!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan forklare mig præcis hvad radiosender og modtager er - altså hvordan virker den??? plzz haster -
osmanniske samfund
Forumindlægher er der nogen der lige kan hjælpe ? :) 1. Gøre i hovedtræk rede for den osmanniske samfundsstruktur i perioden efter konstantinopels fald frem til ca. 1700-tallet. Læg især vægt på de forskellige samfundsgruppers forhold til magtens centrum:sultanen. tak på forhånd ;) -
Historiefagets metoder
ForumindlægHej, jeg skal skrive hvilket metoder jeg har anvendt i historiefaget i synposen, men er i tvivl. Jeg har læst artikler på nettet, og så har jeg også hentet en del viden i lærebøger. Men artikler fra. f.eks. danske nyhedsaviser og lærebøger er jo ret objektive. Med andre ord, så er det forfatt... -
Moderne omskriv af den grimme ælling.
ForumindlægHejsa Noget der har noget liggende som nogelunde er det samme som sker i den grimme ælling eller nogen der har en ide til at hvad jeg skal skrive.. -
HJÆLP! Opg om Jerusalem, mangler hjælp
ForumindlægHej Studie-portalen jeg skal skrive en opgave om hvordan det kan være at Jerusalem kan blive ved med at være centrum for religiøse krige og konflikter, der skal inddrages noget helt tilbage fra tidernes morgen :/ Min problemstilling: Byen Jerusalem har været centrum for religiøse krige siden tid... -
idealistisk teori
ForumindlægHvad er en idealistisk teori? Opgaven går på at argumentere ud fra idealistisk teori for et udsagn. -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp til at lave min DHO som i mange ved hvad det er.. Jeg har vaglt Dansk og her har jeg fået en problemformulering der ser sådan ud ''Redgør for kvindernes position i det moderne gennembrud, og hvordan hendes sociale, familiære og arbejds... -
Fortolkning af billede...
ForumindlægHej jeg har et maleri og min opgave lyder: giv din fortolkning af billedet... Hvordan gør man? Er der nogle bestemte punkter at følge eller skal jeg bare skrive om de tanker og følelser, som billedet sætter igang i mig?? PÅ forhånd tak -
eksport i 1800 tallet
ForumindlægHej:) Nogle der kan bekræfte, at korn var den vigtigste eksportvare i DK i 1814-1850? og evt. kan sige mig hvor jeg kan finde kilder på det? Tak :) -
Hjælp til forståelse af Vietnam!
ForumindlægHej Alle, Et kort spørgsmål til min opgave omhandlende Vietnam: Efter den Anden Indokinesiske Krig (Vietnam Krigen) - Blev Vietnam et forenede land med kommunisme. Er det stadig kommunistisk i dag? Der er ingen hjemmesider (som jeg har kunnet finde) der fortæller konkret hvad Vietnam politisk er... -
Perspektevering: Grøndland
ForumindlægEr igang med min engelsk synopse om "Australia - The Stolen Generation," og lige nu mangler jeg kun at lave en perspektevering (sammenligning) mellem "The Stolen Generation" og Grønland. Mit problem:Kan ikke rigtig huske noget om Grønland. Kun at de indfødte kaldes inuitter/es... -
Tyrkiet
Forumindlægjeg har brug for lidt hjælp til en skriftlig opgave om Tyrkiet. Har tyrkiet været en koloni eller en kolonimagt og hvilken betydning har det for landet? og hvis i har en god hjemme side om Tyrkiet hvor der står fakta må i også meget gerne sende et link. -
"Den lille Havfrue"
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og skriver dansk/ historieopgave og jeg har lige et par spørgsmål. Jeg skal lave en analyse af H.C Andersens "Den lille Havfrue". Under hvilken periode i romantikken (universalromantikken, nationalromantikken) hører eventyret til og hvorfor? Mit andet problem; Jeg...
