Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 19201 til 19220 af 48309
-
-3 i mundtlig?
ForumindlægSagen er den, at jeg skal til matematik a mundtlig eksamen og lad mig sige det sådan; jeg er fuldstændig blank. Kan man få -3 til en mundtlig eksamen eller er 00 det laveste der kan gives? -
Antal eksamener?
ForumindlægSå vidt jeg har forstået skal man op i 10 eksamener i alt. Men den tæller den obligatoriske skriftlig engelsk eksamen man er til i 2.g med som en af de 10 eksamener, når man har engelsk på højt niveau, hvor man så får en skriftlig eksamen igen?Vh. Smizze -
Eksamener
ForumindlægHvor mange eksamer skal man op i 2.g? Jeg var oppe i en eksamen i 1.g, og jeg har hørt, at man skal afslutte 3 fag inden 3.g? Passer det? Eller kan man være så 'heldig' kun at skulle komme op i ét fag til sommer? -
Må man tage juice med til FSA læse/retskrivingsprøve?
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl pga. vi har eksamen i morgen i læse og retskrivning (afgangseksamen), men jeg ved ikke om jeg må tage juice med (altås drikke under eksamen) ? Er der nogen, der har viden omkring dette emne? -
Musikeksamen - Hvilke sange spiller i?
ForumindlægSkal (måske) til musik B eksamen i år. Så vi skal til at finde sange. Personligt spiller jeg klaver og har tænkt mig at lave en solo og en gruppe opførelse. Dog begge med rytmisk musik.Men jeg ville høre hvad andre havde tænkt sig at spille, bare for inspirationens skyld... -
Læse op??
ForumindlægHej med jer, - Jeg skal til fysik eksamen på mandag, og jeg er så småt ved at læse op. Men min lærer har sagt, at jeg skal skrive formålene med forsøgene, og lidt terori hvad jeg vil komme omkring... Men synes det er lidt svært at gøre, nogen som har nogle gode råd/tips? Det vil betyde meget!... -
STX skr MA A 2007 ????
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med besvarelsen på den skriftlige eksamen fra 2007 i Matematik A??? Mangler den virkelig og skal til terminsprøve i morgen.. Jeg er næsten stensikker på det er den jeg skal op i og kunne virkelig bruge en hjælpende hånd for at redde mit gennemsnit så jeg kan komme ind... -
Hvordan siger man...
ForumindlægHej.Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvordan man sige "i foholdet 1 til 2" (1:2)Nogen der lige kan hjælpe..?P.s. Angående debatten om hvor meget man må have med til tysk A-niveau, så er det da ret sikkert at man kun må have skolens papir med ind...? Hvorfor skulle tysk-eksamen ... -
Eventyr
ForumindlægNu skal jeg lige have hjælp til det med folke - og kunsteventyr!I folkeeventyr er det - forfatterOg i kunsteventyr + forfatterSå "prinsessen på ærten" (skrevet af H.C. Andersen) = kunseventyr?Når jeg nu skal op til eksamen, har jeg også chancer for at trække en novelle.- Tradiotonel no... -
Ordblind?
ForumindlægHejsa :)Da jeg er ordblind, har jeg tænkt mig at ansøge om ekstra til til forberedelse til mine eksamer næste år, men jeg sad lige og tænkte på om det kommer til at stå i ens studenterbevis? at man er ordblind og har fået ekstra tid.Jeg vil være evig taknemlig hvis nogen kunne svare på det :) -
Må man have sin computer (med alle ens noter) med ind til forberedelsen
ForumindlægJa overskriften er vist sigende. Jeg står og skal til Religions C eksamen på onsdag og vil meget nødig til at printe alle de noter jeg har ud. Jeg tænkte at jeg da bare tager min computer med, den er jo bærbar. Forskellige skoler kan selvfølgeligt have forskellige holdninger til den slags men er ... -
Har ofte tænkt ..
ForumindlægHar ofte tænkt over hvad jeg egentlig skal bruge eksamen til? De skriftlige er forlængst overstået og de mundtlige er så småt begyndt. Jeg klarer dem fint, men... hvad er formålet med dem? Behøver de virkeligt så meget forbereddelse som man går og tror? Jeg er kommet ind på et gymnasium og har de... -
Haster!
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen imorgen, og jeg har trukket emnet lyd... Jeg har derfor om mekaniskebølger, som består af længde- og tværbølger - det tror jeg stort set, jeg har forstået, så godt som jeg nu kan.. men så snakker de om stående bølger, og hvordan defineres det?? Og hvad er forskell... -
Eksamensspørgsmål - Eksponential funktioner 3
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som kan trække til eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Gør rede for sammenhængen y=b·a^x og dens graf, og forklar betydningen af a og b. Forklar begreberne fremskrivningsfaktor og vækstrate. Vis hvordan man kan bestemme a og b ud fra to punkter på graf... -
Betydning?
ForumindlægSidder lige here og øver til eksamen i morgen (FSA), men er dog gået i stå og har brug for lidt hjælp!? Er der ikke en der har mulighed for at forklare disse ords betydninger og ligeledes give et eksempel på hvornår ordets kernebetydning bruges? Semantiske felter (?) Emotiver (FØlelsesladede o... -
opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægJeg har copy/pastet en del opgaver uden hjælpemidler fra "Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik..." Her er flest A niveau, men også nogle B niveau opgaver. Kan være til hjælp for dem der skal til skriftlig eksamen snart 1.001-13, 1.020-25, 1.029,1.030, 1.032-4, 1.036, 1.0... -
Dækningsbidrag???
ForumindlægOkay, vi har så i år fået æren af at skulle til mundtlig eksamen i EØ... Og sidder her med en af mine opgaver... der lyder: Hvordan beregnes dækningsbidraget i en produktionsvirksomhed. Hvis der sidder nogle derude med svaret, må i hellere end gerne give lyd fra jer! Mvh. ClR1 :p -
HJÆÆÆÆÆÆLLLP
ForumindlægHej allesammen Jeg søger virkelig hjælp! Love, being young, American dream og changing the world. Hvad tænker i kunne være et spændene emne? og hvad havde i valgt som under emne? Jeg vil gerne høre jeres bud, for at sætter nogle tanker igang hos mig selv. BTW. til en mundtlig eksamen. TAk... -
Eksamenssprøgsmål
ForumindlægHej, jeg skal op til Matematik B og har virkelig ikke styr på det. Jeg har fået 14 spørgsmål som jeg skal have klar til eksamen - vil gerne tilbyde 500,- for at der er en der vil lave dem på en forståelig måde. Det er beviser og redegørelser m.m. der skal laves. - Alle mellemregninger SKAL være... -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k...
