Søgning på: matematik noter 9 klasse. Resultater: 19221 til 19240 af 75447
-
oversætelse fra dansk til tysk
Forumindlægplaese hjælp mig Min familie og jegvi er 5 personer i familien som ikke kan leve uden hinanden. Min far er 45 år har arbejde som arkitekt og min mor er 40 år og arbejder som pædagogmedhjælper. jeg har en bor som går i 10 klasse og en lille søster som går i 9. klasse.Nu lidt om mig Jeg er 19 år, l... -
Kommaregler - Hvilken skal jeg bruge?
ForumindlægJeg går ud fra, at mange har hørt om de nye kommaregler fra undervisningsministeriet. De nye kommaregler er meget anderledes end de gamle som jeg har lært (i mine øjne). Jeg har trænet de nye kommaregler en smulle, men jeg føler mig overhovedet ikke sikker i det område. Jeg arbejder meget bedre m... -
Optagelse på gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien. Jeg er blevet indlagt og kan ikke komme til eksamen nu her i 9. klasse. Jeg har fået lov til at tage de mundlige eksamener, men de skriftlige skal jeg vente med til sygeeksamen til august. Jeg regner ikke med, at det er noget problem i forhold til ... -
Små "missere"
ForumindlægJeg er ved at lave tyskstil som skal være færdig til imorgen, og uheldigvis ligger min ordbog på skolen, da jeg har været syg nogle dage. Derfor er jeg i tvivl om hvordan man siger følgende på tysk:Hvad skulle jeg gøre?Broen var styrtet sammen.Timen var aflyst.Jeg havde glemt min mobil i sløjdlok... -
Forfatterskab om H.C. Andersen
ForumindlægHej :)Jeg er en pige på 15, som skal op til mundtlig dansk om tre uger (9. klasses afgangseksamen). Jeg er ved at lave nogle forfatterskaber, som jeg regner med vi kommer op i, for eksempel Steen Steensen Blicher, Tove Ditlevsen osv. Nu ville jeg så lave en om H.C. Andersen, men der er simpelthen... -
Kysten
ForumindlægHej allesammenJeg har været oppe og trække mit spørgsmål i biologi idag (9. klasse). Mit emne er kysten, og jeg vil høre, om der tilfældigvis skulle være nogle, der har lavet en opgave om emnet. Desuden har jeg et spørgsmål, jeg ikke kan finde ud af:"Hvordan har dyr og planter tilpasset sig ... -
Neutralisation
ForumindlægHejSkal op i fysik/kemi imorgen (9. klasse).Har trukket "neutralisation", hvilket egentligt ikke rigtigt skulle give noget problem. Jeg har ikke problemer med selve opgaven osv.Mit problem er, at jeg skal have det til at fylde 10-15 min. Er oppe på 7, så det er ikke helt godt nok.Nogle ... -
fysik og biologi
ForumindlægHey.. Jeg er en pige som går i 9. klasse. Jeg skal for første gange til eksamen i fysik/biologi. Og ja problemet er jo at jeg ikke er særlig god til fysik og biologi. Vil ved om at der er nogle som kender nogle gode hjemmesider, som kan hjælpe mig. Der må gerne være billeder. Jeg er også nervøs. ... -
Hjælp mig
ForumindlægHej. Først og fremmest tak fordi i hjælper mig. Jeg sidder og har brug for meget hjælp. Jeg går i 9. Klasse og er i gang med vores projekt opgave. Jeg mangler at skrive kontrakten til på mandag. Vores overordnet emne er "forandring". Og jeg har valgt (måske) racisme. Jeg mangler at Skiv... -
På vej til 00 i dansk mundtlig :-(
ForumindlægJeg må ikke bruge ordet hjælp, men det er ellers lige det jeg har brug for!! Har trukket fordybelsesområde "faldet" og aner ikke hvordan jeg griber sagen an?? Danskfaglige aktiviteter: -tema -valg -religiøse motiver -kulturbærende tekster/symboler Stof/opgivelse: "syndefaldet"... -
eksamen !!!!!!!
Forumindlæghej .. jeg er en dreng som skal op i eng. mundtlig prøve her om kort tid. ( 9. klasse ) jeg har valgt som selvvalgt opgave at fortælle om 9;9; racism9;9; ... dog har jeg kun 5-6 minutter til mit selvvalgte opgave !!! nogle mennesker her, der kan give nogle gode råd. ... -
HJÆLP - MELLEMKRIGSTIDEN
ForumindlægHEY! jeg går i 9 klasse og har trukket fra krig til kritg også kaldt mellemkrigstiden. Nu står jeg og skal finde en super fed novelle inde fra denne periode. Novellen må rigtig gerne handle om frihed, kvindefrigørelse eller noget super spændende som jeg kan have en holdning til. Er der no... -
en eller et
ForumindlægHej alle sammen, da jeg efter sommerferien skal starte i 9 klasse, er jeg blevet bevidst om at jeg virkelig må forbedre min dansk. Jeg er en dreng, der er født her i Danmark, under danske forehold og er utrolig godt integreret, ja jeg ser mig faktisk som en ægte dansker, men da jeg også er tyrker... -
Kreativt produkt projekt
ForumindlægJeg er en pige, går i 9. klasse og skal til at skrive et projekt om soldaterne i jærgerkorpset. Min problemformulering lyder: Jægerkorpset siges at være Danmarks farligste våben, og man siger at jægerne er nogle af verdens bedst trænede soldater. Men hvad vil det egenligt sige at være soldat ... -
Hjælp til selvvalgt tekst - mundtlig dansk
ForumindlægHejsa Jeg skal som alle andre 9. klasser op i mundtlig dansk. Har trukket et område under overskriften 9;Romantikken9;, hvor følgende tekster er opgivet: "Der er et yndigt land" "I Danmark er jeg født" "Langt højere bjerge" Har lidt problemer me... -
dansk mundtlig eksame
Forumindlæghej :) nu er det sådan at jeg går i 9 klasse og skal til at gå til eksamen. vi har lige trukket vores fordybelses område i Dansk og jeg har trukket -------- den svære ungdom------ det skal lige siges at vi har prøveform B :) jeg ved ikke rigtig hvilke tekster jeg kan bruger, måsker... -
Fysik eksamen på torsdag! Hjælp...
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til fysik eksamen til 9 klasse på torsdag, og jeg har virkelig brug for hjælp... Jeg mangler både noget teori og nogle forsøg. Teorien skal jeg nok finde ud af, men forsøgene giver mig problemer, så jeg håber at nogen gider hjælpe mig! Jeg mangler mest forsøg til emnerne... -
Fysik Eksamen FSA 09.
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til eksamen, så jeg har derfor nogle spørgsmål til følgende emner: 1) Magnetisme 2) Syre&Baser 3) Radioaktivitet Derfor vil jeg gerne have nogle spørgsmål besvaret. 1) Hvad kan man bruge de forskellige former for magentisme til i hverdagen: Induktion, Elektromagnetisme,... -
Henrik Pontoppidan om Arv og Miljø
ForumindlægHej, jeg skal til 9. klasses eksamen og står med et problem; jeg vil meget gerne finde en novelle eller anden tekst af Henrik Pontoppidan, som handler om Arv og Miljø, men jeg har allerede læst den oplagte "Ørneflugt", og jeg har fået forbud mod at bruge den. Er der nogle andre tekste... -
EKSAMEN!!!
ForumindlægHejsa. Jeg skal på mandag op i engelsk, (9. klasse) Og jeg har valgt som overemne , racisme, og som underemne racisme i dansk politik. Jeg har skrevet kort, hvad jeg vil sige.. Og jeg vil bare høre, om ikke der er nogen der vil bruge 5 minutter, på at rette den for grammatiske fejl, jeg er nemlig...
