Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19221 til 19240 af 29670
-
HJÆLP - DANSK EKSAMEN!!
ForumindlægHej alle Jeg skal til eksamen i morgen, men der er noget jeg ikke helt forstår. Jeg skal analysere et digt med mange sproglige virkemidler. Hvad er meningen/betydningen med at lave et digt med mange sproglige virkeidler? På forhånd tak:) -
Anna Ancher billede
ForumindlægHej SP, jeg er igang med en analyse af Anna Anchers billede "Aftenmøde ved havegærdet" og det er simpelthen umuligt for mig, at finde ud af hvornår det er malet. Er det noget i kunne hjælpe med? Tak på forhånd! :-) -
Klokken
ForumindlægHej jeg skal skrive en Opgave, det skal være en litterær artikel om ”Klokken” (H.C.Andersen). Jeg skal give en analyse og fortolkning af teksten og perspektiver til romantikken. Er der nogen som kan hjælpe??????+++++ -
Digt. Disjecta membra af Ivan Malinovski "Galgenfrist"
ForumindlægNogle af jer som har en analyse af digtet "Disjecta Membra, som er skrevet af Ivan Malinovski "Galgenfrist" 1958. Mangler lidt hjælp til den, da jeg skal fremlægge i morgen.. -
I Shot The Sheriff
ForumindlægHeej :D Er igang med at analysere Bob Marley´s I Shot The SHeriff.. Ville hører om der nogle der evt. har nogle stikord eller lignende, til denne sang.. På forhånd tak! -
analysemodel
Forumindlægnogle herinde der har en god analysemodel til en novelle.Skal lave en analyse og fortolkning af Helle Helles novelle fasaner. Med ved ikke lige helt hvor jeg skal begynde og hvor jeg skal slutte. -
Hjælp vigtigt
ForumindlægEr der nogen der har en analyse og fortolkning af Sig altid farvel i tide , som er skrevet af Ida Jessen Jeg skal aflevere min stil imorgen, så det er meget vigtig.-har virkelig brug for hjælp. -
Haster!!!
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er i gang med at analysere "Køreplaner" af Helle Helle.. Hovedpersonen drikker vin en del gange, men jeg kan ikke finde ud af, hvad vinen skal symbolisere ? Tak på forhånd :) -
Titel på kronik?
ForumindlægHej Jeg skal skrive en kronik i dansk, men hvad skal titlen hedde? Skal det være overskriften af de analyserede tekster, eller en titel, der passer bedst til emnet, som jeg selv finder på - eller frit valg? -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej. Jeg skal analysere den følgende sætning: Har du talt med dem? Jeg er i tvivl om, hvorvidt "har" og "talt" hænger sammen som udsagnsled? Er der nogle der kan hjælpe? - Tak på forhånd. -
Kim navnesymbolik
ForumindlægJa som overskriften indikerer, så er jeg intresseret i at finde ud af hvad navnet kim betyder, jeg sidder og analyserer en dansk tekst, men mangler noget at skrive om :) -
Charlotte Weitze, vildvinen
ForumindlægJeg skal give en analyse og fortolkning af charlotte Weitzes novelle Vildvinen. Nogle her der kan hjælpe mig? Komme med ideer, information eller lignenede... Det ville bare redde min weekend :) -
james kelman away in airdrie
Forumindlægjames kelman away in airdrie? nogen der har en analyse og fortolkning af denne som jeg kan bruge som inspiration, synes den er utrolig svær at arbejde med - så det ville hjælpe meget :-) -
Non-fiction
ForumindlægHej lektiehjælpere Jeg sidder med en artikel, som skal analyseres. Jeg er færdig med den og vil spørge om, der var en venlig sjæl, der vil rette den igennem for fejl og ordstilling. Det vil være en stor hjælp, da engelsk ikke er min stærke side. På forhold tak :-) -
Tema - Peter Høeg
ForumindlægHejsa Skal analysere Peter Høegs fortælling; Spejlbillede af en ung mand i balance. Det meste er klart, men har svært ved at finde et tema i bogen. Nogen der kan hjælpe?? Ida -
Digte, Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægHej!Skal fremlægge et dansk digt imorgen af Søren Ulrik thomsen!Det hedder "Du kommer gående hendimod sengen". Nogen der har en analyse af det her digt i gider sende?Vh Moestrup -
Hjælp til tysk rettelse
ForumindlægHar lavet denne oversættelse, og er virkelig ikke god til sætnings analyse - nogen der vil hjælpe med at rette den ? på forhånd tak - ps, er virkelig ikke særlig skarp til tysk grammatik, men har prøvet det er i den vedhæftede fil -
Clarisa af isabel allende
ForumindlægHar forfærdelig meget brug for hjælp til analyse af novellen Clarisa af isabel allende. referat, temaer, om kirken/religion og magisk realisme i novellen.. helst inden i morgen.. please! -
skriftlig opg..
Forumindlægnogle der lige kan kigge på min skriftlig opgave, om jeg har delt redegørelse og analyse delen godt, og tjekke formelle fejl..sender til jeres e-mail...hvis det er.. -
Rettelse af opgave
ForumindlægHejsa jeg har lavet en opgave om en analyse af en artikel,og skrvet et læser brev,ved ikke om selve opbygningen er korrekt hvis nogen har lyst til at rette den eller se om opbygningen er rigtigt vil det være dejligt.
