Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 19221 til 19240 af 54698
-
studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle.. Jeg skal finde et emne til mit Studieretningsprojekt, hvor min kombination af fagende er historie og biologi.. ville høre om der var nogle som kunne hjælpe mig ang. et relevant emne.. er løbet lidt tør for ideer. tak Hilsen Cecilie -
hjælp til synopsis
Forumindlægvi er igang med at lave en "prøve-synopsis" i biologi, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan man præcis gør.. hvad skal den indeholde osv.. nogen der kan hjælpe? -
Elisa test
ForumindlægHej. vi har lavet en Elisa test til biologi og skal derfor lave en rapport. under diskussionen er der et spørgsmål der hedder " hvorfor er der både en negativ og positiv kontrol i testen?" -
Bakterieceller
ForumindlægJeg har en biologi opgave der skal afleveres i næste uge om celler og jeg har et spørgsmål jeg ikke har et svar på: Ville det være en fordel for en bakteriecelle at være større? og hvorfor? På forhånd tak (: -
Ekstremsport gennem tiden HI & BI - Grænser
ForumindlægHej, jeg skal akut bruge en genial problemformulering til emnet Ekstremsport gennem tiden, hvori jeg kan inddrage Historie A og Biologi A På forhånd tak -
Fra 2g til 2hf??
ForumindlægHalløjsa.. Kan man godt flytte fra 2g til 2hf?? Har afsluttet alle de fag man har i 1hf undtagen NF. Har afluttet biologi og fysik men har ikke haft geografi, men har derimod haft kemi. -
Gode idéer
ForumindlægEr der en venlig sjæl der kunne tænke sig at læse min opgave igennem? Jeg kunne bruge lidt gode idéer, kritik eller rettelse. Jeg skriver om pesten i fagene Biologi/Historie. -
Hvordan optages kulhydrater i blodet?
ForumindlægHar en biologi rapport til i morgen om kulhydrater, og jeg håbede en eller anden ville forklare hvordan kulhydrater bliver optaget i blodet og transporteres rundt i kroppen og ud til cellerne i musklerne.. :) - Tak på forhånd -
GEOTERMISK ENERGI
ForumindlægHej alle, ved I om udnyttelsen af geotermisk energi påvirker levende organismer? Og hvis ja, hvordan? Skal op til naturfagsprøven om fire dage, og har virkelig meget brug for at vide det, for skal virkelig have noget biologi ind i opgaven. -
Dopings midlet epo
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående en fortolkning af et eksperiment omkring dopings midlet epo. Det kunne derfor være rart, hvis der var en venlig ekspert indenfor biologiens verden, som jeg kunne snakke over telefon med? Hilsen -
"Haster"
ForumindlægHej! Er der en der kan hjælpe mig med et biologi opagve der lyder således; Hvorfor er det vigtigt, at GABA genoptages hurtigt efter, at det er afgivet til synapsemellemrummet? tak på forhånd -
er vores form for landbrug bæredygtigt?
ForumindlægHej! Jeg har en række spørgsmål fra en biologi bog som jeg har fået for til en uge, og jeg har det virkelig svært ved det her spørgsmål "er vores form for landbrug bæredygtigt?" -
Rettelse af bio rapport
ForumindlægHej alle. Er der nogen der er interesseret i at rette min biologi rapport. Den handler om organismernes variation hvor jeg har lavet et forsøg med klassifikationsniveauer. Den er ikke særlig lang. På forhånd tak. -
DNA-nukleotider og dideoxynukleotider
ForumindlægEr ved at lave biologi aflevering. Nogle der kan forklare mig forskellen på Dna-nukleotider og dideoxynukleotider? og er der nogle der kan forklare, hvorfor nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen? -
HJÆLP!
ForumindlægHey er der nogle her inde der kan hjælpe mig med biologi på c som omhandler om Ammonifikation, Nitrifikation bakterier og Denitrifikation:) Ik tager jer af stavefejlene er ordblind!^^ -
Evolution
ForumindlægHeej.. Biologi aflevering om livets opståen og udvikling.. Nogen der har nogle gode idéer til at skrive sådan noget.. 9. klasses niveu.. på forhånd tak.. -
åreforkalkning
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive en biologi/kemi studieretningsopgave om åreforkalkning.. Har I nogle forelsag til hvad jeg kan komme ind på? Jeg skal både have noget kemisk og biologisk med. En ting kunne måske være kolesterol? -
Muskler - masse og kraft
ForumindlægHeej! Nogen som har lavet rapport om "Muskler - masse og kraft" i biologi, med forsøgsvejledningen: http://peecee.dk/upload/view/102537 Jeg har virkelig brug for inspiration! :) Tak -
Spørgsmål til biologirapport
ForumindlægHåber nogen kan besvare disse spørgsmål for mig vedrørende en øvelse i biologi på B-niveau om smagssans- tærskelværdi hvorfor er der en tærskelværdi? og hvorfor skal der startes med den laveste koncentration? -
cellen
ForumindlægJeg er igang med at lave en biologi rapport om cellen og dens livstyringer, og har nogle spørgsmål. Hvad er respiration Hvilke forhold har indbirkning på respirations størrelse ? håber i vil hjælpe mig :)
