Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 19241 til 19260 af 153575
  • Halveringstid mm.

    Forumindlæg
    Har fysik på B i 2.G pt.Forstår ikke helt hvad "halveringstid" og "aktivitet" går ud på. I forbindelse med radioaktive atomer.Nogen som kan forklare simpelth hvad det går ud på ?
  • Varmeenergi

    Forumindlæg
    Hjælp! skal snart op til fysik eksamen, og kan komme op i varmeenergi, som første del af prøven. Nogen der kan fortælle mig det grundlæggende og generelle om varmeenergi????
  • SRO hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hvis der er nogle, der har forstand på kemi og fysik, så må I meget gerne skrive til mig enten her eller privat... Har virkelig brug for hjælp! Det er til min SRO :(
  • udenadslæren

    Forumindlæg
    hej jeg skal til fysik-kemi eksamen jeg ville hører om der er nogen som har nogle gode råd til udenadslæren? hilsen ida
  • Hvad bruges NaCl til i hverdagen

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til folkeskole fysik eksamen på onsdag, og sidder her og knokler med alle emnerne. Men jeg er til i tvivl om hvad NaCl (køkeknsalt) bruges til. Hvis i kunne forklarer det lidt detaljeret ville det være super!. Tak :)
  • Vand?

    Forumindlæg
    HEJ Jeg skal til fysik eksamen imorgen og kan risikere at trække vand, men hvad kan man lave af forsøg dertil? : - )
  • Hasteindlæg

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op i fysik i morgen. Jeg mangler at finde et passende forsøg med kernekraft, så hvis der er nogle der kender et godt forsøg, må de endelig sige til!
  • Periodiske system

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til eksamen i fysik, og jeg tænkte på om der er nogen der kender en god hjemmeside der fortæller om det periodiske system.?
  • SRO

    Forumindlæg
    Er der nogle der har nogle gode forslag til nogle problemstillinger om Acceleration. Det ville hjælpe mig meget. Jeg har emnet hastighed og underemnet acceleration og fagene matematik og fysik.
  • Lys og bølger

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan forklare mig hvad lys og bølger er inden for fysik. ? og er der nogen der kender nogle forsøg man kunne lave til lys og bølger. ?
  • Lysets brydning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og arbejder på min 24 timers fysik-eksamen og har trukket Lysets brydning. ER lysets brydning det samme, som brydningsindeks? På forhånd tak
  • Lys - partikler eller bølger?

    Forumindlæg
    Hvordan kommer det til udtryk i praksis at lys har partikelegenskaber? Jeg skal op i fysik i morgen tidlig, så svar haster!
  • Eksamensopgaver

    Forumindlæg
    hey ville bare lige høre om der er nogle der har lavet nogle opgaver fra den bog der hedder: vejledende eksempler på eksamensopgaver i fysik for hvis der er det, er der så en der har tid til at hjælpe lidt?
  • Kompleksiteten af eldiagrammer

    Forumindlæg
    Hej Hvor komplekse eldiagrammer vil jeg evt. kunne komme ud for at skulle analysere ved fysik på B niveau til en eksamen?
  • Universets opbygning?

    Forumindlæg
    Hvis I skulle til eksamen i fysik på C-niveau og havde emnet "Universets opbygning" - hvad ville I så komme ind på?
  • "HJÆLP MIG"

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en fysik rapport. Den handler om gødning, men ved ikke rigtigt hvad jeg skal skrive på teori?
  • I tvivl om noget simpelt

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med større skriftlig opgave i fysik og kom lige pludselig i tvivl om hvad en (I/U) karakteristik sige/fortæller noget om??
  • Smeltevarme

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en fysik rapport, som handler om isens specifikke smeltevarme. et spørgsmål går ud på, om hvorfor man tørrer isterningen af. nogen der kan hjælpe med det?
  • Tørrecentrifuge

    Forumindlæg
    HEj ;D Er der nogle der har nogle gode links til, at forklare fysikken bag en tørrecentrifuge? På forhånd tak,
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej nogen som kan hjælpe mig med at differentiere denne funktion? Jeg skal bruge den til min AT eksamen i matematik og fysik. Mvh. Emil