Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19241 til 19260 af 27764
  • sro

    Forumindlæg
    jeg er meget i tvivlt om hvordan man kommer igang med delkonklusion? hvordan bygger man den op og hvad består den af? Hvad består en analyse af? Jeg er sproglig, skriver i spansk/engelsk. Hvilke metoder kan man her opremse at man har brugt? Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen ku...
  • ELISA-test

    Forumindlæg
    Har lige nogle spørgsmål med hensyn til Elisa-testen. 1. Hvorfor er testen så følsom? 3. Hvilke fejlmuligheder kan der forekomme i analysen? 2. Hvad kan være årsagen til et falsk positivt resultat? Ville bliver super glad, hvis nogen kunne hjælpe.
  • Aflevering: Vildvinen

    Forumindlæg
    Hey.. Jeg er igang med en aflevering, hvor uddraget er af Charlotte Weitze. Jeg må nok indrømme at jeg er stået fuldstændig af, med både analyse og fortolkning. Er der en som kan hjælpe??? Ville være rigtig dejligt
  • 2.g opgave omkring Den Franske Revolution

    Forumindlæg
    Jeg skal holde Jakobinerne op mod en anden politisk gruppe fra den franske revolution, og ud fra det redegøre, analysere og vudere. Men mit problem er at jeg ikke kan finde en anden politisk gruppe og min lærer (og bøger) var ikke til meget hjælp.
  • SSO! please help!

    Forumindlæg
    skal skrive om levevilkårene for slaverne i USA..er der mon nogle herinde der har skrevet noget om det eller har en god idé til det..? -forresten er der nogen der vil se min opgave igennem i de kommende dage...? (ups.jeg skal analysere det(levevilkårene)..)
  • Pufferområde

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skal lave en kemi rapport. Jeg skal analyse en graf for en titrering af CH3COOH (0,083)og NaOH (1). Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet noget om et pufferområde på en graf, men kan ikke huske var der sker i pufferområdet, eller hvad det går ud på. Tak på forhånd
  • Kildeanalyse?!?!

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere kilderne 2-7 i Finn Madsens: Aztekerriget og den spanske erobring, med henblik på magtforholdet mellem Motecuzoma og Cortéz, men aner ikk hvordan jeg skal gribe det an. Det er til SSO. Nogen der kan hlælpe mig?
  • Noteloft på SSO?

    Forumindlæg
    Er der et max antal noter man må ha i sin opgave? Jeg analyserer en roman, og så har jeg altid fået at vide at ned i teksten = op i karrakter... så kan man jo ikke undgå en masse noter der leder hen til passager i bogen?
  • Synopsis!

    Forumindlæg
    Hej glade folk Jeg har valgt at gå op i et rapdigt til dansk mundligt, men er lidt på Herrens mark når det kommer til analyse og fortolkningspunkter af rapdigtet. Har i nogen ideer til hvilke punkter je kan tage med i min synopsis? MVH Michael
  • Perspektivering i dansk

    Forumindlæg
    Hej alle:) Jeg har trukket Karen Blixen i dansk, og har herefter valgt at analyse Ringen. Jeg skal kunne perspektivere til både De Blå Øjne og Skibsdrengens fortælling. Hvordan skal jeg gøre? Er der evt. nogen, som har læst dem? :) Tusind tak på forhånd!
  • Hjælp!!

    Forumindlæg
    Hey folkens.. Har nogle billeder jeg har ret svært ved at analysere.. nogle der kan hjælpe, de er vedlagt. De optræder som enkelt billeder, men har lige sammenlagt dem så det er nemmere - Hvis nogle af jeg også har kommentare på budska og hvad billedet iger ville det være fantastiks!
  • havfruens sang

    Forumindlæg
    er der nogle der kan hjælpe mig med at læse min lille analyse igennem. kan ikke komme videre, så måske nogle der har skrevet om henrik pontoppidans "havfruens sang" og kan lde mig på vej?
  • HJÆLP! DANSK SYNOPSE

    Forumindlæg
    Jeg har trukket Ramantikken i Dansk, jeg har valgt at jeg ville analyser et billede, af P. C. Skovgård, men jeg ved ikke hvordan man laver Præsentationen? Er der nogen der har nogle gode forslag til hvad man skal skrive i sin præsentation ?
  • den grimme ælling

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal analysere "den grimme ælling" og skal burge den til eksamen. Er der plz nogen som kan hjælpe med et kort resume af eventyret og hvis i kan hjælpe mere så hjælp til at sætte den ind i aktantmodellen. Tusind tak på forhånd
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med analyse af monotoniforhold og fortegnbestemmelse (og evt. ekstremer) af denne funktion: . Jeg ved at man skal differentiere funktionen, så får jeg 2 løsninger. jeg skal vist prøve de værdier der ligger mellem punkterne.
  • betydning af sætning

    Forumindlæg
    er igang med at analysere "Lønningsdag - En idyl" af Martin Andersen Nexø. Er der nogle der ved, hvad han mener med følgende sætning: Den lille bys tage skinner røde gennem den hvide sne - rødt og hvidt, det kunne se ud, som om man flagede for fattigdommen.
  • Skibsdrengens fortælling

    Forumindlæg
    Hey allesammen!! Er der én af Jer, som har lavet en analyse og tolkning af Skibsdrengens fortælling fra samlingen Vintereventyr af karen blixen? Har I evt. nogle gode links om fortællingen? PÅ forhånd tak Knus Artemis...
  • argumentation

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ikke så god til argumentationsanalyse, så jeg håber, at der en venlig sjæl derude, der vil fortælle mig, om der er noget, jeg har gjort forkert i min analyse? Det er en meget kort tekst, og jeg takker mange gange på forhånd! Teksten er i vedhæftede word fil
  • Dokumentarfilm?

    Forumindlæg
    Hejsa :) Skal til at analysere en dokumentarfilm til min dansk mundtlige prøve, og tænkte på om nogen kendte en virkelig god doku? En der virkelig er noget værd, og en man kan få så meget ud af, og virkelig gå i dybten på? -Ville være vidunderligt! :) Tak på forhånd.
  • Dansk eksamen, emne TABUER

    Forumindlæg
    Hej venner, Jeg skal til prøve her om lidt og jeg har emnet: Tabuer. Jeg skal selvfølgelig finde et værk som jeg kan analysere, men jeg ved ikke rigtig hvad for et... Kom gerne med en masse ting om tabuer som jeg kan snakke om i det hele taget.