Søgning på: engelsk disposition martin luther king. Resultater: 19261 til 19280 af 27944
  • Terminsprøve 3.g

    Forumindlæg
    Hej alle!! Jeg skal op i terminsprøve næste uge i fagene dansk og engelsk. Mit spørgmål er så, om det er de tidligere eksamens opgaver jeg kan risikere at komme op i eller er det noget helt nyt fra ministeriet?. Nogen der gider at dele deres erferinger??? På forhånd, tak.
  • datid??

    Forumindlæg
    Hej på engelsk når det er datid, siger sætter man somregel en -ed- ændelse bag på ordenene (bortset fra de uregelmæssige) Men hvad skal der bag på de tyske ord i datid, er sådan set blevet i tvivl. (er der et fast system)?
  • Hjælp søges ikke her(hihi)

    Forumindlæg
    Jeg søger efter et program som kan oversætte dansk-engelsk hele sætninger, som jeg kan downloade på min computer. Men det lykkes mig ikke at finde sådan et program, der kan downloades, er der nogle der kan hjælpe mig?
  • Lady sings the Blues

    Forumindlæg
    Hej medstuderendeNogen der har skrevet notater til Lady Sings the Blues?Jeg står overfor en mundtlig engelsk eksamen og kan se at jeg mangler til denne opgivelse. :>På forhånd takJacob
  • Oprettelsen af Israel?

    Forumindlæg
    Hvorfor og hvordan kunne jøderne blive sendt til Palæstina og få deres egen stat Israel når palæstinenserne var så store modstandere imod det? Jeg ved at Palæstina var et engelsk mandatområde, men var det ikke FN der bestemte at jøderne skulle være i Palæstina?
  • resume til eksamen??

    Forumindlæg
    skal man give et resume af den tekst man trækker i høj-niveau engelsk?? Eller skal man gå i gang med analysen med det samme efter præsentation af forfatter , genre etc.??På forhånd tak til alle som vil hjælpe lille mig i eksamensnød!heheHeld og lykke til alle!!
  • HVAD ER "LOOP REGION" I PROTEN?

    Forumindlæg
    Jeg skriver lige nu SRP om kolera, og bliver ved med at støde ind i vendingen "loop region" i mine engelske kilder. Hvad er dette?? Jeg ved det er en del af mit protein som der bliver lavet ændringer i, men jeg ved ikke hvad det hedder på dansk.
  • Then it all came down

    Forumindlæg
    HejEr der nogen der har noter til:Truman Capote: “Then It All Came Down" (1980)Jeg skal op til eksamen i Engelsk, og har mistet mine noter til denne historie, og kan slet ikke huske den.
  • Blive god til læseprøv

    Forumindlæg
    Læser ca en time om dagen. Har gjort det i mange år efterhånden. Jeg har lidt svært ved læseprøven dansk og engelsk, især når jeg skal give en tekst en overskrift.Jeg kan sagtens forstå, hvad en tekst handler om. Hvad kan jeg gøre? Tak på forhånd
  • Ordsprog

    Forumindlæg
    Hvordan er det lige ordsproget lyder der siger at hvis man er i et fremmed land så skal man tilpasse dets regler og normer osv?....When in Rom do as Romans do... eller noget i den retning er det på engelsk , men hvordan er den danske version?
  • Stil.

    Forumindlæg
    Hej:DJeg har denne problem, at det er første gang jeg nogensinde har skrevet engelsk stil. Så jeg vil meget gerne have nogen til at rette min stil. Stilen er omkring 1 side.
  • Forskel på romanticism og the romantic age?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til engelsk eksamen onsdag og håber at der er nogen der svare mig på hvad forskellen er på romanticism og the romantic age? og er de kædet sammen i samme periode? Håber nogle kan hjælpe. Julie
  • Polymorfi - hvad dækker det over?

    Forumindlæg
    Hvad betyder "polymorfi"? Jeg har stirret blindt på begrebet og afsnittet om det i vores genetikbog, både den engelske og danske og i vores forelæsningsslide. En der kan forklare det pædagogisk? :) Evt. med et genetikeksempel? På forhånd mange tak
  • Hjælp med rettelse af abstract

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går i 3.g og er i gang med at skrive SRP. Jeg ville derfor hører om der var nogle søde sjæle der ville hjælpe mig med at kigge mit abstract igennem. Jeg skriver i engelsk A og religion B. venlige hilsner Emma,
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til terminsprøve imorgen i engelsk skriftlig B-niveau. Er der nogen som ved, hvad man kunne evt. komme ind på eller skrive om, hvis emnet til delprøve 2 var The American Dream eller Living apart together ?? Tak på forhånd
  • Manglende kursus

    Forumindlæg
    Hej med jer derude!!Det er sådan at jeg har valgt at tage noget sommerkursus på højniveau i mat og fysik... Ved i hvor det er muligt også at tage engelsk og evt bio på B og A niveau??- Sam
  • Målgruppe til Whose life is it anyways

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en kom/it opgave, omkring Whose life is it anyways, som vi har læst i Engelsk. Jeg har selv givet et bud på hvad målgruppen kunne være, men jeg har ingen ide om det. Hvad er målgruppen til whose life is it anyway?
  • temaer -- Dead as They Come

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skal til årsprøve i mundtlig engelsk i morgen.. har nogenlunde styr på teksterne, men der er lige en enkelt jeg ikke rigtig kan gennemskue..Er er en som har læst teksten Dead as They Come, og som kan hjælpe mig med hvad temaerne egentlig er?!? jeg er helt væk! :/ please help!
  • Synopsis

    Forumindlæg
    Jeg er simpelthen ved at brække halsen på min synopsis, jeg er slet ikke sikker på jeg skriver i den rigtige form, så gode råd er dyre og jeg ønsker lidt hjælp. Emnet er miljø og bæredygtighed i fagene IØ og engelsk Pleace hjælp mig
  • katastrofe- AT natursynder

    Forumindlæg
    Katastrofe natursynder. jeg har valgt AT om Regnskoven, i fagende biologi og engelsk, men jeg er barte ikke sikker på at jeg kan lave en ordenligt problem formulering, eller hvad jeg helt skal skrive. hvir skal jeg starte. ?