Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19261 til 19280 af 29670
  • Massespektrum

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at analysere et stof ud fra et massespektrum, findes der en måde, og hvordan foregår denne? f.eks. ved IR-spektre hvor man ser på en tabel over gruppefrekvenser i en databog, er der så en tilsvarende måde for massespektrum?
  • Enevælden

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver om enevælden og analyserer Ludvig Holbergs komedie "den politiske kandestøber", som er min dansk kilde, er der nogen der har en ide til den historiske kilde?
  • The Yes Men Fix the World?

    Forumindlæg
    Hej. Er i krise m.h.t min engelsk film analyse. Skriv endelig hvis en af jer har arbejdet med dokumentar filmen The Yes Men Fix the World. Har meget brug for hjælp :)
  • Sætningsanalyse

    Forumindlæg
    Hvordan vil i analysere denne sætning? På færgen holdt der en bus foran toget Der = x Holdt = o En bus = trekant Er 'på færgen' og 'foran toget' så bare præposionsled?
  • Metode

    Forumindlæg
    Til AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie.
  • Psykologi, behaviorisme

    Forumindlæg
    Hej! Hvis man skal analysere hvordan dominerende forældre påvirker børnene, når de bliver voksne. Vil det så ikke give mest mening at se det fra en behavioristisk vinkel? Det vil jeg selv mene, men vil gerne høre om der er nogle med en bedre idé? Tak, Sandra
  • "forestillingen om et ukompliceret liv med en mand".

    Forumindlæg
    Er der nogen der har læst den? og eventuelt kan hjælpe mig med nogle facts om bogen og om Helle Helle. jeg skal op i den til eksamen, og jeg mangler virkelig hjælp til nogle facts og noget analyse.
  • Mikroskopi af kræftformer

    Forumindlæg
    Hejsa Vil spørge jer om, hvordan man analysere forsøgsresultater af figur til sin SRP? Det er nogle figur jeg fundet i forsker videnskabelig artikler indenfor to områder af nuværende kræftforskning
  • Athen og Melos

    Forumindlæg
    Hej...Sidder med Thukydids tekst: Athen og Melos og ville høre om der er nogen der har nogle noter(analyser etc.) Forstår ikke ret meget af den tekst...På forhånd tak :)(Forresten er min mail: [email protected])
  • Disposition eller ej til eksamen?

    Forumindlæg
    Er det bedste at lave en dispostion eller undlade at lave en, hvis man i forberedelsestiden står i den situatuin at, at man kun når at lave redegørelsen og analysen men ikke perspektiveringen/diskussionen?
  • Fordel og ulemper

    Forumindlæg
    Hej folkens Tænkte om nogle kunne svare på hvad fordel og ulemperne er disse metoder Hplc. Nmr-spektroskopi. Tlc og smeltepunkt analyse Håber nogle kan svare
  • Forslag til novelle

    Forumindlæg
    Nogle forslag til en novelle af Naja Marie Aidt, som skilde både identitetsdannelse og social arv? - Det skal ikke være Torben og Maria, da jeg allede er igang med at analysere den :-)
  • HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Hej - Er igang med SRP og har dette spørgsmål, som jeg er helt lost på Håber der er nogen som kan hjælpe Spørgsmål: Analysere kulturelle forhold i relation til smykker og bijouteri i Storbritannien.
  • HJÆLP! MUSIK A-NIVEAU - SRP!

    Forumindlæg
    Jeg analyserer et nummer, hvor jeg har fundet blå toner på det 3. og 7. trin i tonartens skala. Tonarten er mol er der forskel på blå toner i en dur og en mol ???
  • "The German Boy"

    Forumindlæg
    Skal måske til eksamen i teksten "The German Boy".. Er der nogen som har læst teksten evt. analyseret eller arbejdet med den så HJÆLP.. Har især problemer med hvordan slutningen skal fortolkes..
  • Gunlaug Ormstunges saga

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til studentereksamen i dansk tirsdag d. 20/6 og vile blive super glad hvis nogen havde en analyse og evt fortolkning af Gunlaug Ormstunges saga...mvh Pia
  • sproganalyse? konjunktiv og?

    Forumindlæg
    hej! Jeg skal i AT op i en film Maria eres llena de gracia og skal lave en sproglig analyse af den men i fremlæggelsen har jeg jo ikke meget tid. Jeg tager konjunktiv op men ville gerne have en anden god ting med - hvad kunne det være?
  • AT- HJÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal analysere en selvbiografi, 'Et løft af sløret' og ville høre om jeg kan bruge berettermodellen/spændingskurven, til at forklare kompositionen????? Kh. Nunu
  • FRANSK EKSAMEN!

    Forumindlæg
    HEEEJ er der nogen der måske kunne lægge nogle fransk noter ind på f.eks. hvordan man analysere nogle forskellige tekster til en mundtlig fransk eksamen på b-niveau. ??
  • Se Spurvehøgen

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en analyse eller fortolkning eller et link til novellen, "Se spurvehøgen", af Peter Seeberg ? Har ikke altid gået på den skole jeg går i, og det er sådan at jeg skal op i dansk. På forhånd tak