Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 19261 til 19280 af 54698
  • Hvilke egenskaber gør at blodlegemer kan inddeles i forskellige typer.

    Forumindlæg
    Jeg har fået dette spørgsmål til en biologi opgave. Hvilke egenskaber gør at blodlegemer kan inddeles i forskellige typer. og jeg er selvføligelig helt lost hjælp!! tak på forhånd:D
  • AT6

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til at skrive AT6, årsprøve. Mit emne er Katastrofe og jeg vil gerne skrive i historie A og biologi A. Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om?
  • teori CO2

    Forumindlæg
    Hej Alle. Vil nogen læse min gruppes teori igennem, som vi skal bruge til den fællesfaglige naturprøve, og give feedback (ville være en kæmpe hjælp!!!). Der indgår både kemi, biologi og geografi i den. Tusind tak på forhånd
  • alkohol

    Forumindlæg
    -hej jeg skal skrive en opgave om alkohol i biologi. har følgende spørgsmål som jeg har svært ved at svare på. fremstilling af alkohol optagelse af alkohol omsætning af alkohol
  • AT- Global opvarmning

    Forumindlæg
    Hej :D Nogen der har en idé til en god problemformulering til en AT - synopsis med emnet : Global opvarmning Overemnet er fremtiden - visioner og forudsigelser i fagene (Biologi og Engelsk) På forhånd Tusind tak :)
  • Genetik og proteinsyntese

    Forumindlæg
    Hej, Skal op i biologi i morgen, men forstår ikke spørgsmålet "diskuterer hvordan en mutation i et gen kan ændre et færdigt protein som fx insulin" Håber i kan hjælpe mig!!!!!
  • HJÆLP, kønshormon!!!

    Forumindlæg
    hej, jeg skal snart til eksamen i biologi og jeg har svært ved disse to spørsmål. "Hvad er kønshormonernes regulering? "og hvad kan vi bruge det til?" tak på forhånd: -)
  • Respiration..HJÆÆLP :(

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg håber virkelig I kan hjælpe mig med at forklare det her billede (vedhæftet) om respiration for jeg forstår det slet ikke. Biologi er ikke mit stærke fag. Tak på forhånd. Knus
  • Partikelforurening

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg har fået noget biologi for, som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Så det ville gøre mig glad, hvis i lige ville se på spørgsmålet om i måske kender svaret. På forhånd tak. Hvordan formindsker man partikelforurening ved vejtransport?
  • Lige et spørgsmål !!!

    Forumindlæg
    Er der et krav om at man skal have afsluttet alle de naturvidenskabelig fag (kemi, fysik, biologi) på gymnasiet? For sagen er den, at jeg overvejer at flytte gymnasium og starte i 3.g efter sommerferien et andet sted. Jeg har afsluttet kemi på c og afslutter fysik i år på B, så mangler biolo...
  • Østrogenlignende stoffers påvirkning

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til mundtlig biologi og ét af spørgsmålene lyder: Diskuter hvordan østrogenlignende stoffer kan påvirke æg udvikling og modning. Håber I kan hjælpe.
  • Celler

    Forumindlæg
    Hej. :) Sidder med en biologi aflevering og mangler kun, at svare på et spørgsmål. Det er: hvad sker der i cellerne, hvis katalase hæmmes ? Har selv prøvet at lede på nettet og i bøgerne, men synes ikke jeg kunne finde noget.
  • Video til hjælp løsning af fylogenetisketræer

    Forumindlæg
    Jeg har lavet en video over løsning af simple fylogenetiske træer. Til jer som mangler lidt hjælp (venlig hilsen oliver biologi studerende på KU) https://youtu.be/l5Vah_nTxC4
  • cellulase hvordan virker det ?

    Forumindlæg
    hej :) har en biologi rapport og har et spørgsmål der lyder således: hvad er cellulase ? og hvordan virker det ? jeg ved godt hvad cellulase er men ikke hvordan det virker ? håber der er nogen der kan hjælpe mig mvh Christina
  • celledeling i væv

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive en biologi rapport og har fået stillet spørgsmålet: Hvilke væv i den voksne organisme indeholder celler i deling? Jeg har ikke nogen ide?
  • Enzymer teori!

    Forumindlæg
    Vi lavede er forsøg med hovedvægt på enzymet Amylase, dertil skal en rapport skrives. Har i et par relevante forslag til havd teoriafsnittet kunne indeholde? NB: Biologi C
  • Genotyper, fænotyper og udfaltningsforhold

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg er ved at lave biologi og sidder fast i denne opgave... Håber der er en som vil hjælpe:) Hvis en genotypisk udspaltning er 1:2:1 - hvad er da den fænotypiske udspaltning?
  • Hjælp

    Forumindlæg
    hej alle sammen. jeg sidder og skriver biologi rapport, og er stødt ind på spørgsmål og naturtilstanden, og naturværdien? ved i/du hvad de betyder, og hvad forskellen er på de to? jeg skal nemlig diskutere dem :/ ? på forhånd tak
  • STRESS

    Forumindlæg
    Hej skal redegør for hvad stress er og hvordan stress opstår i biologi og psykologi til SRO hvilket emner inden for fagnee skal man komme ind på under redegørelsen for at besvære spørgsmålet?
  • Forurening

    Forumindlæg
    Hej ! :D Jeg har en biologi-aflevering, som jeg ikke forstår. Hvis der var en derude som ville hjælpe mig kunne det være kanon :D jeg har vedhæftet de 2 opgaver. Jeg ville være evig taknemlig, hvis der var en der kunne hjælpe mig (: