Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19261 til 19280 af 27496
-
Metoder
ForumindlægHej (: Jeg har aldrig før brugt metoder, men mener nu jeg er sat ret godt ind i hvad de forskellige betyder. Problemet er imidlertid at jeg ikke aner hvordan jeg skal skrive metode afsnittet. Altså sådan formulering osv., da jeg aldrig har prøvet det før! Nogen som har et eksempel? (skriver i his... -
SSO - hjertet
ForumindlægHej!Jeg er næsten færdig med min 3.års opgave... men jeg har en figur som jeg skal analysere.. jeg har analyseret den nogenlunde, men har samtidig brug for hjælp!Jeg har valgt om emnet hjerte, hvor jeg mest har lagt vægt på hjerteklapfejl...Hvis der er en medicinstuderende, eller en der er sindsy... -
hjælp til metodeafsnit i synopsis
Forumindlæghej alle :-) er igang med min første synopsis der står mellem dansk/religion og biologi jeg har om stamceller og etiske spg. men der jeg søger hjælp til, er en der vil se min opg. og afgøre om hvilke metoder jeg har brugt og hvordan jeg skal skrive det ned ? på forhånd tak og god vinterferie ! :D -
Dværgvækst - 2.del
ForumindlægJeg har fået en biologi opg. for, der hedder Dværgvækst. Der er to dele, A og B. Og jeg har lavet del A. Jeg har prøvet at finde opg.arket på internettet, men er ikke lykkedes. Det ville jo være lidt nemmere at få hjælp, hvis man også kunne se tegningerne osv.. Men hvis der nu er nogle som har op... -
Vaskemidler og enzymet alcalase
ForumindlægHey allesammen..Håber på at kunne få lidt hjælp.. Er i gang med biologi aflevering, men er ikke helt sikker på et par af svarene..a. Beskriv den reaktionsproces, som katalyseres af alcalase, og forklar hvilke typer pletter der kan fjernes ved hjælp af alcalase?Har svaret på første del, men er i t... -
Væksthormon og solsikker
ForumindlægHej!Jeg sidder og bakser lidt med en biologi opgave, hvor jeg skal forklare hvilke reaktioner der må være foregået hos nogle solsikke planter som har fået påsmøurt væksthormon fra majskerner på den ene side, så planten er krummet meget mod højre.Det er helt sikkert plantens vækstprocesser der er ... -
Artikel om AIDS
ForumindlægHeej Jeg står i den situation at jeg skal skrive om AIDS i næste (og sidste) AT-forløb. Er der mon nogen af jer der har eller ved hvor jeg kan finde en artikel omkring aids - en der måske lider af det eller hvorfor den er opstået? jeg skriver nemlig i historie/biologi, så det kunne være rart at h... -
Hjælp til AT!!
ForumindlægHej alle sammen. Har et problem med AT-synopsis. Vi har ikke rigtigt arbejdet med de naturvidenskabelige metoder i AT, så har et problem med hvordan jeg skal gribe min opgave an. Har valgt at skrive om rumkapløbet mellem USA og USSR i fagene Bio A og His A, men ved ikke hvordan min problemstillin... -
Minimumslov og primærproduktion
ForumindlægHej alle! Har en afleveringsopgave i biologi til om et par dage, og der er to spørgsmål, som jeg sidder fast i.. 1. Hvordan kan landmænd øge deres produktion ved at bruge minimumsloven? 2. Diskuter hvordan landmanden kan øge sin sekundærproduktion og hvilke problemer produktionsformen giver ... -
Mutationer i DNA
ForumindlægJeg sidder her med en biologi rapport om DNA, og pludselig kommer spørgsmålet: "Redegør for de forskellige mutationer, samt vurder hvilke mutationer har størst effekt på mennesket." Så mit spørgsmål er, hvilke mutationer findes der i DNA? Og hvilken af dem har størst effekt på os? -
Klorofylmutanter i bygplanter - krydsningsskema
ForumindlægHej :) Jeg har fået en biologi aflevering med denne problemformulering: Prøve at udlede den forventede udspaltning på 3:1 ud fra et forventet krydsningskema. Jeg ville bare høre herinde, om dette er den rigtige retning. Det der er vedhæftet. Jeg tror, det er rigtigt, men det virker bar... -
spørgsmål til synopsis
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har brug for hjælp til min synopsis om rejser. Jeg skriver i biologi og historie om klimaflygtninge fra Bangladesh, men jeg mangler en kilde om en bestemt persons rejse fra Bangladesh til et hvilket som helst land. Er der nogen som kan hjælpe mig med et interview/artikel ell... -
Hormonel prævention
ForumindlægJeg skal lave en biologi fremlæggelse om hormonel prævention (og herunder p-piller) jeg forstår bare ikke hvordan gestagen kan påvirke livmoderens slimhinde så den bliver uegnet til at modtage et æg. Fordi gestagen og progesteron minder da om hinanden og progesteron hjælper jo med at opbygge den?... -
Hormonale
Forumindlæghej er der nogen herinde der kan hjælpe mig med biologi 3 spørgsmål som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal besvar dem1) hvor dannes hormoner der indgår kvindens hormonale cyklus?2 forklar de enkelt hormoners funktion for cyklus3 hvordan påvirkes cyklus hormonalt hvis kvinden bliver gravidhåber no... -
Genotype ???
ForumindlægEt spørgsmål i min biologi rapport lyder således. "Anfør de/den mulige genotype for din egen blodtype (fænotype)".. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det spørgsmål. Nogle der kan hjælpe mig med spørgsmålet??? Jeg har blodtype: A Rh+ (PS. jeg er en dreng.. ved ikke om det gør nogen for... -
Vedrørende materiale i historie.
ForumindlægJeg sidder og skal skrive om Darwin i henholdsvis Biologi og Historie. Jeg ønsker, at finde noget materiale der kan beskrive, hvordan samtiden forholdt sig i forhold til Darwins idéer og iagttagelser. Jeg har dog ikke kunnet finde noget indtil videre. Nogen der kan hjælpe mig med at finde noget b... -
Naturvidenskabelig metode
ForumindlægHej alle... Jeg sidder lidt og tænker over hvordan jeg kan skrive metode - naturvidenskabelig, da jeg ikke har udført forsøg og lign.. Jeg skriver om Darwin i Biologi og Historie, og det er jo ham der har udført forsøg for at komme frem til sin evolutionsteori... Hvad gør man så? Altså hvordan få... -
Biobrændsel/enzymer
ForumindlægJe skalskrive om menneskeskabt global opvarmnng i AT i fagene Biologi B og innovation C. Min lærer siger at jeg skl have en masse biokemi med ind over biobrændsel og enzymer, men jeghar lidt svært ved at finde noget materiale der går i dybden med brugen af enzymer i biobrændsel. -
hvad mener de nu med det ? BIOLOGIIIIII
ForumindlægHej..jeg læser og læser i biologi og støder ind på nogle ting jeg ik helt forstå..Jeg sidder og læser i fysiologi- kroppens funktioner s. 65Der står at stofomsætningen resulterer i dannelse af affaldsstoffer som må udskilles fra kroppen.. ?? hvordan nu det? plz hjælp..Thomas -
Eksamenshjælp tilbydes
ForumindlægEksamenshjælp til biologi A, B og C tilbydes. Det er muligt at få individuel hjælp og hjælp som en gruppe på maks. 4 personer (der er rabat for grupper). Vores baggrund: Vi er uddannede biologer og underviser i gymnasiet (stx). Kontakt os for mere information om priser m.v. på info@biologiformi...
