Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 19281 til 19300 af 25465
-
Nogle dygtige eksaminister?
ForumindlægHei allesammen.. Skal til eksamen og ville høre om nogle af jer der klarer jer godt, om i har nogle råd? Og hvordan i gør og fremstår?? Det er de mundtlige prøver jeg bekymrer mig om.... I dansk, engelsk, tysk og matematik. I sprogfagene får jeg ulæste tekster. Nogle gode råd til en god karakter.? -
New year brev
ForumindlægHej. Jeg går i 7.kl, jeg har skrevet et engelsk brev, det skulle være på mindst 250 ord(har godt nok skrevet lidt mere) Er det nogle der vil hjælpe med at rette gramatikfejl og sætte komma. Jeg ved ikke hvordan jeg skal sætte adresse, dato o.s.v på. Håber i kan hjælpe. tak på forhånd. B... -
Brave New World / problemformulering?
ForumindlægJeg skal skrive AT-opgave i engelsk og psykologi. Jeg vil bruge bogen "Brave New World" af Aldous Huxley, hvor jeg vil have fokus på grupper (inden for socialpsykologien). Jeg har psykologi på c-niveau. Men jeg har problemer med at komme på en problemformulering - nogle gode forslag? -
Emne til SRO-opgave.
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at finde et emne til min SRO. Fagene er engelsk og samfundsfag, indenfor identitet og sociologi. Har fået nogle tekset der primært handler om livet i en storby selvfølgelig med et fokus på identitet. Jeg har fået at vide jeg skal inddrage forskellige sociologer, ... -
DISPOSITION!
ForumindlægShit, jeg skal aflevere engelsk disposition imorgen! Og jeg aner ikke hvad fanden' jeg vil skrive om :/ - vi har fået nogle overordnede emner: Australien, Ireland, South africa, Love og world at war. Jeg mangler bare hjælp til hvad jeg skal vælge + et underemne :/ Please hjælp mig, kom med n... -
DET HASTER! Disposition.
ForumindlægShit, jeg skal aflevere engelsk disposition imorgen! Og jeg aner ikke hvad fanden' jeg vil skrive om :/ - vi har fået nogle overordnede emner: Australien, Ireland, South africa, Love og world at war. Jeg mangler bare hjælp til hvad jeg skal vælge + et underemne :/ Please hjælp mig, kom med no... -
gode råd
Forumindlæghejsa allesammen:-) jeg sidder her og sveder over et engelsk essay som skal handle om euthanasia og her skal jeg så indrage nogle tekster. blandt andet "whose life is it anyway" og hvis der var noget som havde nogle gode ideer eller noget så vil jeg meget gerne høre dem eftersom jeg har... -
whose life is it anyway
Forumindlæghejsa allesammen:-) jeg sidder her og sveder over et engelsk essay som skal handle om euthanasia og her skal jeg så indrage nogle tekster. blandt andet "whose life is it anyway" og hvis der var noget som havde nogle gode ideer eller noget så vil jeg meget gerne høre dem eftersom jeg har... -
SRP - Emne
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med at undersøge hvad for nogle emner jeg finder interessante, som jeg kan bruge i min SRP. Jeg tænkte bl.a. på rasicme i USA eller Balkankrigen, indenfor historie og engelsk. Jeg har dog svært ved at finde ud af fra hvad for en vinkel, jeg skal skrive ud fra. Håber der er... -
Oplæg til standardforsøg
ForumindlægNogle der ved hvilke oplæg/tekster, der har været til standardforsøget i skr. engelsk for sprogligt højniveau fra 2001-2004?Så vidt jeg har kunnet finde ud af, hed det i 2004 "For their own survival" - nogle der kan bekræfte det?Håber nogle kan hjælpe. Vh Smizze -
En lille sætning
ForumindlægEngelsk er ellers altid det fag, jeg plejer at hjælpe folk i, men denne gang har jeg brug for lidt hjælp med følgende sætning:Briterne er et folk, som er blevet skabt...The British are a people which has been created...Men kan det passe? Lyder lidt mystisk i mine ører. -
oversættelsesopgaver
ForumindlægVi er et skadedyrsbekæmpelsesfirma, som ind i mellem har behov for at skulle oversætte rapporter fra dansk til engelsk. Venligst kontakt os på tlf: 70 27 37 88 eller mail: [email protected] kan læse mere om os på vores hjemmeside:http://www.kiratin.dkmvh.KiratinVestermarken 18260 VibyFinn Rasmuss... -
Sprogkurser
ForumindlægHej derude :) Jeg er 22 år og læser til folkeskolelærer. Jeg læser engelsk, men synes jeg har lidt problemer med udtale og ordforråd. Derfor ville jeg høre om I har nogle erfaringer med sprogkurser? (både Danmark, såvel som udlandet). Nogen der kender noget, der kunne henvende sig til min ... -
Metoder i AT
ForumindlægForstår ikke alt det der med metoder.. Hvordan får man det flettet ind i sin synopsis/opgave? Har hørt mange sige, at man bare skal nævne det meget i ens fremlæggelse, og så kan det ikke gå helt galt, men hvordan det? skal man bare sige "vi har brugt metoden 'hermeuneutik', som går... -
SRP - Apartheid! Hjælp med problemstilling
ForumindlægHej! Jeg skal igang med at skrive min SRP om ikke så længe. Jeg skriver i fagende Engelsk og Hitorie. Dog har jeg problemer med at skrive min synopsis, da jeg ikke ander hvad min porblemstilling skal være. Nogen har nogen gode foreslag? Kom endelig mere flere. TAK på forhånd! -
Apartheid
ForumindlægHej, jeg søger nogle problemstillinger indefor Apartheid .. Og kilder på ENGELSK, som evt. kan opgives som kilder til min opgave. (Alt andet end wikipedia, tak!) Problemstillinger er diffrent kinds of of problems, indenfor emnet. Nogle som har haft en masse om Apartheid? -
En lille sætning men svær, hjælp.
Forumindlægden virker så dansk i ordstillingen, er der en der kan hjælp mig med at oversætte den. Hun var først lige begyndt at have faget i skolen og havde kun set lidt tysk TV. Engelsk: She was in first corpse begun to have the subject in school and she had only seen a bit German Television ... -
Hjælp til renteforståelse
ForumindlægHej. Jeg sidder i øjeblikket og skriver en opgave. Jeg vil i den forbindelse høre om der var nogen der kunne forklare mig, hvilken rente jeg skal kigge efter, hvis jeg vil se hvad rente det er som virksomheder låner til? (Engelsk udtryk). Jeg sidder nemlig og skrive opgave og er lidt i vildrede o... -
Describe the style in...
ForumindlægHej folkens.Jeg har fået en engelsk stil for, hvor en af opgaverne bl.a. lyder:"Describe the style in which they are written"Der er tale om to artikler. Det, jeg er i tvivl om, er, hvad det helt præcist er, man skal beskrive - the style, ja, men hvorledes? Er der nogen, der har et eksem... -
Disapproving ?
ForumindlægHej :) !Jeg sidder og kæmper med Engelsk essay og er gået i stå ved denne sætning, for jeg kan ikke helt se om den er korrekt? Kan man sige disapproving WITH the media ? eller er det towards? Iain Hollingshead’s text is very positive towards the fans and extremely disapproving with the media.På f...
