Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19281 til 19300 af 170365
-
dansk ulandspolitik
ForumindlægHej!jeg sidder og skal lave d-opgaven i eksamenssættet fra 2003 i samfundsfag. I det ene spørgsmål skal man diskutere de indenrigs- og udenrigspolitiske interesser som Dk varetager gennem ulandsbistandspolitikken. Jeg hat lidt problemer med at finde de præcise teorier, der skal bruges, så vil lig... -
MIE? 2 MIE (1,3 g) penicllin
ForumindlægHej Hvad betyder MIE når der står: 2 MIE (1,3 g) penicllin -
Obama udenrigspolitik
ForumindlægNogen som ligger inde med nogle gode kilder til belysning af Obamas udenrigspolitik? Har selv tænkt at tage Cairo talen som udgangspunkt. -
AT selviscenesættelse
ForumindlægHej, jeg er igang med vores AT-termninsprøve i 2g, hvor vi indraget Dansk og Samfundsfag. Jeg har samfundsfag på C-niveau og jeg har nogle problemer med at forstå 'Casemetoden'. Er der nogen af jer der kan forklare mig, hvordan man bruger den og hvad den går ud på? Tak på forhånd! -
Skattestop
ForumindlægAngående skattestop of effekten af skattestop ... Jeg har et spørgsmål angående effekten af et skattestop. Hvad er jeres tanker herpå?Mit middelbare bud er at det kan give problemer da skattestoppet har givet folk flere penge mellem hænderne -> øget forbrug -> øget produktion MEN at vores l... -
et spørgsmål
Forumindlægstorbritannien og Frankrig og rusland havde aftalen sykes-picot om at dele melemøsten mellem dem.men storbritannien ændrer på aftalen, får tildelt det geografiske palæstina (som mandatområde)..?? vil det sige at de også får eroberet palæstina eller?? -
PCR kloning teknik
ForumindlægHej er der nogen herinde der har styr på PCR og gen kloning.. Jeg står og har brug for hjælp til noget teori omkring min afsluttende skole projekt.. -
Synosis om folkedrabene i Rwanda
ForumindlægHey allesammen. Jeg skal skrive en synopsis omkring folkedrabene i Rwanda. Er der nogle der har nogle goder ideer til opbyggelse af sådan en synopsis. Eller sågar ligger inde med en tidligere opgave om folkerab i Rwanda som jeg kan bruge til inspiration. Opgaven skal skrives inden for 9 dage så... -
Viet Cong
ForumindlægNogle der lige kan give mig klar bedsked på Vietnamkrigen? Nord og syd - hvem hørte til hvor? Og hvad med Viet Cong? PÅ forhånd tak :) _ Nina -
obligationer/rente
ForumindlægHvordan finder jeg ud af hvilke obligation giver mest i rente? Je har disse oplysninger: pålydende rente - slutår - varighed - kurs - Oms. mill. kr. - effektiv rente før skat -
Nogle optaget på CBS ?
ForumindlægHej alle ! Har idag fået at vide, at jeg har fået en standby plads på Ha-Almen, super lækkert, for regner med at komme ind, da min gennemsnit, ligger 0,1 under den direkte adgang. Men, men, men. Har lige to spg. 1. Dem der er kommet DIREKTE ind på HA-Almen eller generelt på CBS, hvor mange dag... -
NATO?
ForumindlægHvad var NATO og hvilken rolle havde de i Den Kolde Krig? -
Medieforhold
ForumindlægHej.. Jeg er ved at lave 3. årsopgave, som omhandler eksportmarkedsføring, hvor jeg har valgt at skrive om Danmark og Kina og virksomheden Arla Foods. Jeg er kommet til de specifikke produkt - og markedsforhold. Der er stødt på medieforhold, hvor jeg nu er kørt lidt fast. eftersom mit land er... -
Vil I se mit abstract? :-)
Forumindlæg.. og komme med ændringsforslag ? Så kan I få det pr. mail. Vil også gerne kigge på jeres, og se om jeg kan finde fejl ;) -
interreseorganisationer
Forumindlæghej alle, sidder og skrive en opg om udenrigspolitik. jeg sidder og skal diskuttere om interresseorganisationer har nogen påvirkning på den danske udenrigs politik, men jeg kan ikke finde nogle argumenter. er der nogle der vil hjælpe. Mvh Christian Thøgersen -
hjælpe haster skal bruges til i morgen
Forumindlæghvad gjorde FN for at stoppe Apartheid skal bruges til engelsk dis -
Ide til case skrivning
ForumindlægJeg står og skal til at skrive en case/projekt, hvor det overordnet emne er Virksomheden og udlandet Mangler ideer til hvad jeg kan skrive om og gerne noget der ikke er helt umuligt at lave problemformulering til og finde oplysninger om -
antonym
ForumindlægHvad er jeres bud på det bedste antonym for "en menneskelig fejl"? -
Praktikant i dansk ambassade - HJÆLP
ForumindlægHej alle Jeg studerer på nuværende tidspunkt jura, og jeg har et stort ønske om at arbejde som praktikant i en dansk ambassade i enten Asien eller Mellemøsten. Problemet er, at jeg ikke kan finde informartioner om hvilke krav, der stilles den enkelte ansøger med hensyn til karakterer osv.. Jeg h... -
FN's delingsplan 1948?
ForumindlægStaten Israel blev oprettet af FN i 1948. Men er lidt i tvivl om hvad resultatet af FN's delingsplans var. Var det kun staten Israel som blev oprettet? eller fik Palæstinenserne også en stat? Tak på forhånd:)
