Studér i udlandet

Praktikant i dansk ambassade - HJÆLP

20. januar 2018 af Sibby (Slettet)

Hej alle

Jeg studerer på nuværende tidspunkt jura, og jeg har et stort ønske om at arbejde som praktikant i en dansk ambassade i enten Asien eller Mellemøsten. Problemet er, at jeg ikke kan finde informartioner om hvilke krav, der stilles den enkelte ansøger med hensyn til karakterer osv.. Jeg har nemlig ikke det bedste snit overhovedet (lidt over 4 indtil videre, er stadig i gang med min bachelor), hvilket bekymrer mig meget. Til gengæld kan jeg kommunikere både skriftligt og mundtligt på flere relevante sprog. 

Mit spørgsmål går således ud på om nogen af jer måske har kendskab til hvad der kræves, og hvad der vægtes ved ansøgningen? Er der eksempelvis specifikke fag man skal have valgt i kandidaten, der kan forbedre ens chancer for at blive valgt, når nu karaktererne ikke helt kan gøre det på egen hånd? Hvilke fag skal man fokusere på at få gode karakterer i? og hvor meget betyder det, at man kan kommunikere på landets sprog? 

Jeg håber I kan hjælpe mig med at blive afklaret, ved nemlig ikke helt hvor jeg kan få svar på spørgsmålene ellers..


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. marts 2018 af Maribu (Slettet)

Søg efter praktikophold på ambassader på eks. jobindex, og se hvad de leder efter i en praktikant. På udenrigsministeriets hjemmeside, er der også et punkt der handler om praktik i udlandet:

http://um.dk/da/om-os/stillinger/internationale/praktikant/


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. juli 2018 af Studine2018

Hej Sibby. Fandt du svaret på dit spørgsmål? :-) 


Skriv et svar til: Praktikant i dansk ambassade - HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.