Studér i udlandet

Er det muligt at tage sin bacheloruddannelse i USA?

12. februar 2019 af NoraP

Hej! 
I så lang tid jeg kan huske har jeg villet bosætte mig i USA, men det er en længere proces. Jeg har prøvet at google mig frem til en del ting, men det er ikke alt der står på nettet. Jeg kan ihvertfald ikke finde svar til alle mine spørgsmål, så nu prøver jeg her. 
 - Er det muligt at tage sin bacheloruddannelse i USA? 
- Hvordan kan man søge om et legat/scholarship 
- Hvad kan jeg forvente prisen bliver, hvis jeg tager 4 år på et amerikansk universitet? 
- Hvis man vil søge om et scholarship, er der så et bestemt snit man skal have? 

Hvis i har brug for lidt baggrundsviden, så er jeg pt igang med at færdiggøre min 9 klasse og skal herefter på gym, men jeg kan godt lide at have kontrol over tingene og være i god tid, så derfor undersøger jeg det allerede nu. Efter gym skal jeg på universitetet, men så ville jeg bare vide, om det er en mulighed at tage et amerikansk universitet, i stedet for et dansk? For mine planer er som sagt at bosætte mig i USA, og så ser jeg personligt ingen grund til at starte et liv op i Danmark, for så at flytte i midten af 20'erne. 

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. februar 2019 af EnStuderende

Ja, det er muligt, men det bliver dyrt, da du ikke kan få udlandsstipendie som for kandidaten, dvs. du udelukkende er afhængig af selv at søge legater.

Kan varmt anbefale dig at tage kontakt til EDU - skriv en mail eller ring til dem, de kan svare på en del af dine spørgsmål. Se eventuelt her: https://edu-danmark.dk/inspiration/hel-bacheloruddannelse


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. februar 2020 af Laust2001

Det er bestemt muligt - det kan dog godt blive en dyr omgang.

Anbefaler dig at læse lidt omkring SU lån samt udlandsstipendie, da du faktisk (mener jeg) godt kan få noget fra staten, når der er tale om egenbetaling. Dog ikke sikker!


Skriv et svar til: Er det muligt at tage sin bacheloruddannelse i USA?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.