Søgning på: tysk analyse. Resultater: 19281 til 19300 af 38620
-
Engelsk A
ForumindlægHej Jeg skal vælge at tage engelsk på A niveau til næste år (det skal lige sides at jeg går i 2g nu). Men ved ikke rigtig hvordan det er? Hvordan undervisningen foregår? Hvad er de generelle teamer/emner man kommer igennem? Det er noget med Shakespear har jeg hørt ??? Nogle der ved noget om d... -
Katastrofe og Samfundsfag?
ForumindlægHalløj.. Jeg vil gerne have samfundsfag og engelsk som fag i AT 2012, men mangler lidt inspiration til eventuelle emner. Jeg er i tvivl om hvordan samfundsfaglig metode kan indgå i en katastrofe... -
Redegørelse af Helle Thornings Nytårstale 2015
ForumindlægHjææææælp! Har fået af vide at jeg skal lave en redegørelse, men jeg ved ikke hvad den skal indholde, og hvordan jeg skal starte :(( -
Fastsætte litterær periode af en novelle?
ForumindlægHej alle Jeg har læst novellen 'Eveline' af James Joyce, men jeg har lidt svært ved at fastsætte novellen til en litterær periode. Dette skyldes flere ting. Det årstal den er skrevet i, nemlig 1914, som egentlig er en tid hvor der kører to litterære perioder over; symbolismen og det folke... -
hjææælp historie opgave
ForumindlægHejsa. Har et spørgsmål med hensyn til historie opgave.... Må man løbene i opgavem sætte billeder ind?? Eller hvordan skal det gøres?? Er der ikk noget med at de skal ligges som bilag?? Hilsen Mig :) -
hvor "personlonlig" skal en historieopgave være?
ForumindlægHejJeg er havnet i lidt af en knibe da jeg snart skal i gang med at skrive historieopgave. Vi har gennem længere tid haft forskellige vikarer, og det har derfor været svært at få et overblik over, hvad der egentligt forventes.Men: Når man skriver en historieopgave skal der være et personligt præg... -
Hjælp til det kommunistiske manifest!
ForumindlægHvad var hensigten med at skrive manifestet? -
ESSAY- gode metoder?
ForumindlægHey..Jeg skal snart op i englesk skriftlig og skrive et essay. Har i nogle gode råd/tips om hvad man kan gøre for at hive karakteren oppe. Eller rettere sagt: Er der ting/træk man kan gøre for at komme højt oppe i karakter..! -
SRP - teorierne?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal i min SRP diskutere hvorvidt der er borgerkrig i Irak efter USA's invasion. Jeg er derfor i tvivl. Jeg skal inddrage Huntington teorien, men Fukuyama passer vel bedst med Bush's ageren? Hvordan kan borgerkrigslignende tilstande forbindes med de to teorier?... -
eminem "cleaning out my closet"
Forumindlæghejhar lige noget af et problem her.. !!vi skal oversætte cleaning out my closet til imorgen, og kan fortælle det er lidt svært.. vi skal ikke bare oversætte den ord for ord, men mere betydningen af den. håber virkelig nogen kan hjælpe, skal helst bruge den her i aften. (6/4) vedlægger teksten. H... -
AT -ÅRSAGER OG KONSEKVENSER PESTEN
ForumindlægHey alle jer derude..Som sagt, skal alle 3.'gere snart skrive AT og jeg sidder inde og har brug for lidt hjælp/inspiration. Årets AT emne er Katastrofer -herunder årsager og konsekvenser. Jeg har valgt fagene Historie og Biologi og mit emne er pesten (overraskende nok, - det v... -
Braget
ForumindlægNogle som har læst denne novelle og som vil skrive hvad de syntes om digtet?På forhånd tak -
ismer
ForumindlægHej!Jeg har lidt svært med at finde ud af hvilken isme en tekst handler om. Jeg mener ikke en bestemt tekst. Jeg tænker på hvis i eksamen kommer jeg op i et digt eller en novelle, hvordan kan jeg se at den handler om fx. naturalisme, romantisme eller realisme? Skal jeg lægge mærke til, hvornår de... -
HJÆLP, PROJEKTOPGAVE!!
ForumindlægHej, jeg går i 9.klasse og skal snart i gang med den obligatoriske projektopgave. Overemnet er Konflikt. Lige foreløbigt har jeg valgt at lave en projektopgave om konflikten mellem Romantikken og Det moderne Gennembrud. Jeg har virkelig brug for hjælp, og tips. Jeg modtager alt ... -
Poisson fordeling
ForumindlægHejJeg er ved at gennemgå pensum til en snarlig eksamen - og er kommet til poission fordeling.Jeg har fattet, at fordellingen ikk er normalt fordelt, men derefter er jeg også ret lost.Nogle kan komme med en kort forklaring af den ?På forhånd tak.VH Kath.Bioproces ing. 2. semestre -
Dansk mundtlig fremstilling (FSA)
ForumindlægDe mundtlige afgangsprøver starter snart og synopserne skal skrives færdige. Mit spørgsmål vedrører af den grund min synopse til dansk mundtlig fremstilling. Jeg står i en situation, hvor jeg er lidt i tvivl om, hvilke tekster der ville være gode at perspektivere til. Mit fordybelsesområde er &qu... -
Eksamen!
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med nogen fif til hvordan det ville være smart at læse de mange sider op i historie når jeg har 6 dage?Vil også gerne vide hvordan det er det foregår helt præcist til eksamen, for vores lærer har ikke fortalt så meget.På forhånd tak for hjælpen... -
relativistisk astrofysik
ForumindlægPrøv at se på dette her.En observatør falder mo et sort hul med massen M. han starter i hvile og vi skal finde den tid det tager observatøren (målt af observatøren) at passer fra radius r1 = 6M til r2 = 2MJeg vil mene:dan kan starter i hvile kan vi skriveE=1/2(dr/dt)^2-(m/r)<->(dr/dt)^2=2m/... -
eksamensforberedelse;
ForumindlægHvordan forbereder i jer bedst til eksamen?Udover at gennemlæse pensum, er der så andet man burde gøre, og hvad?Og hvordan bevarer i bedste overblikket til selve eksamen? -
SA og civilisationernes sammenstød?
ForumindlægHej Jeg er netop i gang med AT-eksamen under emnet, katastrofen - årsager og konsekvenser med fagkombination SA, re. Som udgangspunkt lyder min problemformulering som følger: Hvorledes kan årsagerne til katastrofen d. 11. september 2001 siges at være et udtryk for religiøse modsætninger...
