Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19301 til 19320 af 24857
-
Funktioner
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med et skriftlig aflevering i matematik, og er gået lige i stå med den, da der er 2 opgaver jeg ikke kan finde ud af. Nogen som kan fortælle mig hvordan jeg løser dem? :) Opgave 1: En funktion f er bestemt ved f(x) = x3 + 2x + 8 Bestem f(1), og bestem en ligning for t... -
Studenterhuen -Navne broderi
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg står I den heldige situation at jeg gerne skulle blive student i 2013, dog er jeg løbet ind i et lille dilema, angående min studenterhue. Jeg kan ikke bliver enig med mig selv om, hvilken farve, navne broderiet på bagsiden skal være. Huen er en hvid HTX hue med gul... -
Obligatorisk selvvalgt opgave
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse og har et par spørgsmål omkring obligatorisk selvvalgt opgave. Skal man lave en problemformulering med flere spørgsmål, som man gør i projektopgave? Skal man aflevere opgaven skriftligt, som en rapport for eksempel? Hilsen Jeannett. P.S. hvis i har andre oplysninger elle... -
snøft snøft....
ForumindlægHey allesammen. Så gik det lige galt igen for mig mht. det skriftlige engelsk. (Eller mit engelk generelt!) Det er på et tilstrækkeligt LAVT NIVEAU, og jeg ønsker VIRKELIG at gøre noget ved det. Jeg prøver, men resultatet blev et 7-tal (nye-skala) for min lærer mener, jeg stresser mig selv osv, m... -
Inspiration til stor opgave
ForumindlægJeg skal til at tage stilling til hvilke fag jeg ønsker at skrive i til den store skriftelig opgave og lærerne er lige så forvirrede som os. Så jeg vil gerne høre om dine erfaringer med den gamle reform? Eller evt emner jeg kunne skrive i? (jeg skal koble 2 fag sammen, biologi, kemi, dansk, hi... -
hva' skal jeg gøre.!
ForumindlægHey... Jeg er lige blevet færdig med samfundsopgave... formålet med at danne grupper er, at man skal ku' samarbejde, men problemet er bare at min gruppe ikke har bidraget med noget overhovedet... Så jeg måtte selv skrive hele opgaven.( og der skal dog ¨¨også lige siges, at jeg var meget mege... -
Hvordan skriver man en Novelle analyse & fortolkning
ForumindlægHvordan skriver man en Novelle analyse & fortolkning ? Hej folkens! sidst jeg lavet en analyse fik jeg 00/02, hvor læren mente at man ikke måtte bruge berettermodellen ( hvad jeg forstod af det røde markeret skrift) men de kommentar hun skrev var om noget jeg har formuleret dårligt. mit s... -
lidt ekstra hjælpe,
Forumindlæghej alle samme. personligt synes jeg ikke selv at jeg er særlig go' til engelsk og det er jeg ved at være godt træt af. så derfor tænkte jeg på om der er en eller flere der er intresseret i at hjælpe mig. det eneste er at jeg ønsker at du vil læse en stil på en til to sider igennem og give ... -
Imperialismen problemstilling
Forumindlægok jeg står og skal skrive en individuel større skriftlig opgave i samtidshistorie på HHX 3.år. Jeg har valgt imperialismen og skal så vælge en bestemt problemformulering inde for emnet. Jeg skal så skrive 5-7 sider hvor der skal analyseres perspektiveres osv. Tænkte på om der er nogen der ligge... -
Prøven uden hjælpemidler - mat a-niveau
ForumindlægJeg skal til skriftlig mat eksamen på A-niveau om knap en måned, og kunne virkelig godt tænke mig at øve en masse opgaver til prøven uden hjælpemidler inden, da det er den del jeg er mest bekymret for. Jeg er dog løbet tør for opgaver, og ville høre om der er nogle der ved hvor jeg kan finde en... -
disposition
ForumindlægHej :-) Jeg har fået til opgave at skrive en disposition, men har fuldstændig glemt hvordan man gør. Jeg har prøvet at søge på nettet, men har ikke rigtig fundet mig noget hjælp der.' Så ville jeg prøve at spørge her. Jeg skal skal en disposition til, en repotage til en avis je... -
Fra Klunker til Kollektiv?
ForumindlægHejsa :) Opgaven lyder således: "Lav en skriftlig, sammenhængende og kronologisk redegørelse for de ideologier, der ligger bag boligens udvikling fra klunkestilen i slutningen af 1800- og begyndelsen af 1900-tallet over funktionalismen i 1920’erne og 1930’erne til bokollektiverne... -
Hvad er en rubrik? (Hjælp, tak)
ForumindlægJeg har en ide om det, men er ikke helt sikkert. Er en rubrik ikke hvor man skal fortælle kort om hvad stilen/teksten/historien/artikel - handler om med en slags (I) skrift? Jeg laver en eksemple nu: "Rubrik" = Teksten handler om en ung mand, hvor der sker masser underlige ting i hans v... -
Rettelse af essay
ForumindlægHej alle derude. Jeg skriver for første gang i min gymnasie tid, et essay. Så er meget i tvivl om jeg rammer essay genren rigtigt. Hvis nogen har tid til at læse min stil igennem og udpege nogle grammatiske sproglige fejl, og ideer til at gøre sproget mere flydene, ville jeg påskønne det meget... -
dansk - afl.
Forumindlæghey derude, er der nogen der vil kigge min stil igennem ? - jeg er ikke så god til det med skriftlig fremstilling i dansk og jeg har viiirkelig brug for en god karakter. Håber virkelig noget lige vil bruge lidt tid på at kigge min stil igennem for grammatiske fejl (komma) og om ordene kan erstat... -
Historie opg. Alt under USA
ForumindlægHej Alle Jeg skal lave en skriftelig historie opgave og herunder må jeg vælge alt under USA. Jeg har selv overvejet emner som: USAs slaveri Martin Luther King og de "sortes" rettigheder Terroisme med udgangspunkt i 9/11 Er der andre der ellers har nogle gode ideer til hvilke... -
Pans labyrint/ El laberinto del fauno
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive SRP i spansk og historie og jeg vil gerne inddrage Pans labyrint. Men jeg har svært ved at finde materiale omkring filmen udover anmeldelser og den officielle hjemmeside. Desuden er jeg i besiddelse af filmen og manuskriptet dertil. Men er der nogle der har noget sp... -
Dansk skriftlg som selvstuderende
ForumindlægHej allesammen Jeg har taget dansk skriftlig som selvstuderende og skal op til eksamen om 10 dage. Jeg har kun vaeret til stx eksamen men jeg ved at den er andeledes paa HF. Er der nogen som har vaeret i samme situation som kan give mig nogle aad til hvordan jeg skal forberede mig? Jeg er god ti... -
opgave hjælp
ForumindlægHej jeg er kommet til en opgave som jeg ikke forstår helt. det er opgave 4b på det her link https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:XAiZExXrel8J:www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/120106%25... -
Video afskrift?
ForumindlægJo, nu er det sådan at vi skal lave en nyhedsartikel. Jeg har så fået noget inspiration fra en video, hvor der er en der viser hvordan og hvorledes. Jeg har min egen brøk skrift og alt det der, der er bare layoutet jeg er i tvivl om. Det matcher ikke 100% men jeg vil sige der er store ligheder i ...
