Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19301 til 19320 af 152759
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej alle.. Jeg er igang med et srp, men ville lige høre.. Jeg skal udlede pufferligningen, hvordan skal jeg gøre det? Jeg skriver i mat & kem om logaritmer og syre base kemi
  • Hvorfor putter man magnesium i syrer?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig fysik/kemi. Jeg skal lave et forsøg, hvor man putter magnesium i syrer. Men hvorfor bruger man magnesium? På forhånd mange tusinde tak
  • Forskel på bindinger??

    Forumindlæg
    Hej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina
  • Redoxreaktion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen i Kemi C i morgen og har et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om: Forklar hvordan du i princippet vil afstemme en redoxreaktion for at finde de ækvivalente stofmængder i reaktionen. Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :)
  • Hvad betyder [ ]?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at læse mine noter til fysik/kemi noter. Der er et spørgsmål, jeg ikke kan huske hvad svaret er. Spørgsmålet er: Hvad betyder [H+] og [OH-]? Tak på forhånd
  • bioethanol

    Forumindlæg
    hej alle. jeg har et spørsmål om kemi, bioethanol og benzin, jeg håber der nogen kan hjælpe mig. tak er der forskel mellem bioethanol og benzin som brændstof - molekylært og energimæssigt.?
  • HJÆLP - Udtrække fedt fra Peanuts???

    Forumindlæg
    Hejj.. Jeg har en opagve i kemi, hvori hvordan man kunne ekstrahere/udtrække fedtet og saltet og saltet fra en portion peanuts? Og hvordan man henholdsvis kan teste om peanuts indeholder umættede fedtsyre.. Plzz hjælp.
  • konstant????

    Forumindlæg
    Hej :)) har fysik/kemi eksamen i morgen, så håber virkelig i kan svarer så hurtigt som muligt :)) Jeg vil gerne vide, hvad det betyder, når noget er konstant På forhånd tak
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op til mundtlig kemi i overmorgen og har problemer med at forstå redoxreaktioner. Ved godt at det er en reaktion hvorved der sker en elektronoverførsel. Men kan ikke forstå hvordan . Håber i kan hjælpe :)
  • Skal man skrive rapporter i biologi?

    Forumindlæg
    Har indtil videre haft fysik og kemi, og der skulle vi lave forsøg og skrive rapporter. Er det også sådan i de andre naturvidenskabelige fag, fx biologi og geografi?
  • kemiingeniør - DTU

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er optaget for Bachelor i Kemi og Teknologi i DTU. Er der nogen som læser det? Er bøger i dansk eller engelsk og havd med læsning og klasser? Er der virkelige hårdt at bestå?
  • LDL og HDL kolesterol

    Forumindlæg
    Hej derude :) Jeg er ved at skrive kemi opgave og skal give en karakteristik af LDL og HDL's strukturformel. Men har problemer med at finde de to. Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
  • PH fortynding

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en kemi opgave der lyder således: Du har en opløsning med pH = 4 i alt 20 liter. Du fortynder med vand til 100 liter. Hvad er pH nu? mange tak på forhånd
  • srp-hjælp

    Forumindlæg
    hej derude jeg vil bare spørge om der er nogen der kan rette min srp-opgave. jeg skriver om brystkræft. hvis nogen har styr på biologi og kemi vil det være perfekt
  • 3.g opgave

    Forumindlæg
    hey... jeg regner med at skrive 3.g opgave i kemi, ville høre om der er nogle gode forslag. jeg er rimelig åben, men helt blank mht emne...
  • hva betyder fældningsreaktion?

    Forumindlæg
    heeeej..hvad betyder ordet " fældningsreaktion(er)" ?er stødt på det i forb. med kemi...har på nuværende tidspunkt ingen ordbog. :Shåber nogen kan hjælpe..mange taaaaaaaaak :D
  • polær binding

    Forumindlæg
    hej jeg er igang med at lave en kemi rapport og har brug for lidt hjælp.hvad er karakteristisk for et polært stof og for et upolært stof.og hvordan har et polært det sammen med et upolært stof.
  • Polystyren

    Forumindlæg
    Hej. Er i gang med kemi afleveringen og der er 3 opgaver som jeg ikke kan finde ud af i sættet om polystyren, så hvis der er nogle der kan hjælpe (gerne hurtigt) så vil det være alle tiders. MvH Playstation
  • program til fysik

    Forumindlæg
    Finder et program til fysik, som minder om det lille program til kemi, som hedder kemiassistent? Det skal være til fysik på B-niveau. Altså nogen med mekanisk og termisk fysik.
  • Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen

    Forumindlæg
    Jeg skal i min Fysik/kemi rapport svare på dette spørgsmål: Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen - Jeg skal derved vise det. Er der nogle der her lyst til at hjælpe mig med dette spørgsmål?