Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 19301 til 19320 af 24062
-
Prøveoplæg til 9.klasses eksamen
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet "SoMe" til min dansk mundtlige eksamen, og jeg ved ikke hvad jeg kan bruge som prøveoplæg eller hvor jeg kan finde det henne. Jeg gad godt have en Webdok eller kortdok, da jeg tror det er spændende at analysere. Er der nogle der har trukket det samme eller nog... -
Oplæsningsstykke til "Under bæltestedet"
ForumindlægSkal lave en analyse af kortfilmen "Under bæltestedet" af Alexander Kølpin til mit prøveoplæg, men kan simpelthen ikke finde et oplæsningsstykke til det. Har prøvet at søge efter noget om både instruktøren og selve kortfilmen, men det er næsten umuligt at finde noget der er længere end ... -
Essay dansk mundtlig
ForumindlægJeg har trukket essay som fordybelsesområde i dansk mundtlig. Jeg ved ikke selv hvad jeg helt skal gøre. Jeg skal bare vælge et essay og analysere det og gå til prøve med det. Nogen der har nogle gode nogle liggende, eller evt har et prøveoplæg omkring essays liggende?? Ville være en stor hjælp h... -
Billedanayse - sommerdag ved sønderskagens strand
ForumindlægJeg har mundtlig årsprøve og har fået et billed af p.S Krøyer som jeg skal analysere!! Det helt nyt da vi kun er blevet præsenteret for emnet billedanalyse i år!!! Nogle der hat nogle gode noter til hvilken række følge jeg skal sige tingene i, eller hva der vigtig at få med?:) P.s jeg har mund... -
Oplæsningsstykke til Sat ud
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse og har virkelig kæmpet med at finde et oplæsningsstykke til min eksamen. Jeg har valgt Maleriet Sat ud, og har to perspektivering til to billeder. Alt ved min analyse egentlig færdig, men kan simpelthen bare ikke finde et oplæsningstykke. Tror jeg dumper, så please hjælp ... -
Fysik og kemi
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp, skal til eksamen på mandag. Jeg kunne godt have behov for gode tips og råd, og hjemmesider samt nogle noter som jeg måske kunne få lidt mere hjælp af. fysik: magnetisme elektromagnetisme induktion vekselstrøm transformation krafteværket radioaktivitet... -
Eksamen analysemetoder!!
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk på mandag, og vi skal jo trække en tekst og analysere den. MEN vores lærer har sagt, at der er tre forskellige former for analysemetoder. Spørgsmålene er enten sproglige, litterære eller mediespørgsmål - dvs. det er et af de tre stofområder, der er i fokus. Men er der n... -
Hvor meget skal diskussion fylde i talepapirer SRP?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver mine talepapirer til SRP forsvar, og jeg har rigtig svært ved at overholde tiden på 10 min., da jeg har analyseret flere empiri - og skal derfor konkludere for dem alle. Jeg når nu til diskussion, og jeg er i tvivl om jeg blot skal kort konkludere for den, eller skal je... -
hjælp til AT! EØ og dansk
ForumindlægHej folkens! Jeg skal til eksamen i AT. Jeg har i dansk valgt at analysere 2 reklamer. En fra aarstiderne og en fra Den Gamle Fabrik. I EØ har jeg valgt at snakke om strategier for virksomehederne, og hvordan de f.eks. bruger reklamer til dette. En, der kan hjælpe med at fortælle navnet på d... -
Metode i rapsange
ForumindlægHej, i min srp har jeg analyseret rapsange og kigget på ting såsom rim, metaforer m.m. og derefter har jeg kigget på, hvordan rapsangene kan fortælle noget om samfundet: altså hvordan kunstnerne har levet med lav økonomisk kapital osv. Jeg er lidt usikker på hvilken metode jeg gør brug af, nogen... -
Hvad betyder det?
ForumindlægHej, hvad betyder disse sætninger. Kan i forklarer det præsict og tydeligt, så jeg forstår det i rækkefølge?? 1) Opsummerer du dine iagttagelser fra analysen i forbindelse med overgangen til den samlede fortolkning? 2) Er der en samlet konklusion/fortolkning af teksten i din opgave? 3) Brug... -
SRO i BIOTEK OG MATEMATIK
ForumindlægHej jeg skal skrive SRO i Biotek og matematik og jeg har brug for hjælp til ideer. SRO handler om Yoghurt, pH og logistiske vækst. Dette er min problemstilling Hvilke faktorer påvirker mælkesyrebakteriers vækst, med hvilken betydning har det for yoghurtens kvalitet? Jeg skal have en Redegørsle, ... -
fordybelsesområde om relationer
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket fordybelsesområder relationer til den mundtlige eksamen i dansk. Er der evt. nogle som har nogle forslag til tekster hvor der er noget med relationer? Gerne noget med kød på hvor der er nogle ting som fx kan undre en, jeg tror det vil skabe et godt uganspunkt til at an... -
Fysiologiske krav - Idræt - spydkaster
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en case og en af opgaverne jeg har fået stillet er: Analyser de fysiologiske krav til en spydkaster. Problemet er at jeg ikke helt ved hvad jeg skal tage fat i. Og jeg kan samtidig ikke finde så meget information her på nettet. Så jeg håber nogle af j... -
AT i dansk og psykologi
ForumindlægJeg har lidt et problem med at få de to fag til at hænge sammen i AT. Jeg vil gerne skrive om spiseforstyrrelser og havde tænkt at analysere nogle reklamer i dansk og skrive om teorier i psykologi. Er det for tyndt og hvad kunne jeg evt. bygge videre på? På forhånd tak -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Bi-subdominant?
ForumindlægJeg sidder her i 2.g med musik, og har fået en harmonisk analyse-opgave. Tonearten er F og halvvejs inden i sangen kommer et C som bliver efterfulgt af en Cm og et Gm. Jeg spurgte min lærer om det kunne være en "Bi-subdominant" da Cm er subdominant for Gm, men min lærer afviste og klass... -
Sanganalyse. HJÆLP, haster!1
ForumindlægHej Er ved at analysere Kim Larsens sang "Danas Have", og er nået til linien: statsministerfruen ku gå i spagat. Min lærer mente så det er fordi Anne-Mette Fogh Rasmussen var med i Vild med dans, men der måtte jeg påpege, at hun var med i 2008 og sangen er altså skrevet i 1992! Men er... -
HJÆLP!! Inspiration til promblemstillinger til AT 2019 plastik i havet
ForumindlægHej allesammen, Håber i kan hjælpe mig. Sidder lidt fast med mine to første problemstillinger. Har samf A og biologi C. Mangler nemlig inspiration til et redegørende og et analyserende problemstilling. Nogle der har nogle ideer? På min probleformulering er der nemlig fokus på hvordan plastik... -
Citering af film
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal analysere en film, og derfor skal jeg, når jeg nævner citater fra filmen, angive tidspunktet i filmen, men hvordan gør jeg det på engelsk? Det er noget, der skal fremlægges mundtligt, så skal jeg sige fx "50 minutes and 30 seconds into the movie" eller hvad siger...
