Søgning på: psykologi c noter psykologiens veje. Resultater: 19301 til 19320 af 84944
-
Albert Camus
ForumindlægHej..er der nogen, der har nogle gode notater til novellen "le premier homme" ?på fransk altså... håber der er nogen, der kan hjælpe:) -
Old-leksikon på nettet. Findes det?
ForumindlægHeyEr lige begyndt på Old men min lærer springer lidt i bogen så synes nogen gange at der er nogle ord/begreber/betegnelser... som bogen ikke forklarer men som jeg gerne ville vide betydningen af. Men er der nogle der kender et opslagsside på nettet (eller noget lignende) til brug til forberedels... -
3. års opgaven
ForumindlægHej (Jeg ved at der før dette indlæg har været et utal med samme emne, men nu spørger jeg altså alligevel.)Som overskriften hentyder til drejer dette sig om 3. års opgaven. Jeg overvejer at skrive tredje års opgave i dansk eller biologi, men problemet er at jeg endnu ikke ved hvad jeg vil skrive ... -
brydning
ForumindlægHar maks brug for hjælp, har siddet og læst og læst i bogen og fatter ikke rigtigt det med brydnings vinkel og hvordan man sætter indfaldsloddet...f.eks. hvordan går lyset gennem en prisme??hjælp er mange tak -
Simpel Harmonisk svingning
ForumindlægHej Skal man bruge vinklen når man udregner bevægelsesligningen for et matematisk pendul. Kunne man ikke gøre det med positionen i stedet for, så man får en differentialligning i x i stedet for θ. Kan nogle give en matematisk udredning? -
kunsten at græde i kor
Forumindlæganalyse og fortolkning til bograpport, søges desperat... -
Notater om Induktion....
ForumindlægHej..Jeg efterlyser nogle notatater om Induktion...Hvis du har nogle liggende så må de MEEEEEEGGGGGGGEEEETTTTTT gerne sende mig dem:[email protected] vil være bedst hvis der stod noget om ocilloskober og hvis der var nogle forsøg med det fordi jeg fatter hat af det med de der lorte ocill... -
Rousseau <> Kant
ForumindlægSå vidt jeg har forstået, er Rousseau interesseret i, at fællesskabet er i centrum i stedet for det enkelte individ modsat Immanuel Kant. Men er der mon nogen, der kan prøve at stille nogle modsætninger op mellem disse to store herrer? -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har lige fået om vektor. Hvad jeg har forstået, er at en vektor er en pil med en retning og længde. Men jeg skal finde eksempler på størrelser som kan vises som vektorer? Any Help :/ ? Jeg ved ikke om det er et logisk opgave eller svær opgave... -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
Theta?
ForumindlægJeg var tog 10. klasse på en international skole i Vietnam hvor jeg bl.a. havde matematik.Dér brugte vi et tegn som jeg mener hedder "Theta"... nærmest et o med en vandret streg (sikkert græsk symbol) til at beskrive vinkler. Kan man også gøre det her i Danmark (fx istedet for at skrive... -
hmm fatter det ikk helt!!
ForumindlægJeg har en opg., hvor der står følgende: "På den græske matematiker Diophants gravsten står der" : " Med en barndomstid på en sjettedel, som yngling en tolvtedel og som ungkarl en syvendedel hengik hans liv. Han giftede sig. Fem år efter fik han en søn, der døde fire år før han sel... -
Substantiv for at udtrykke sig
ForumindlægJeg skal have formuleret en sætning, og er kommet til at sætte 'expressing' i funktion som et substantiv i sætningen 'a way of expressing' (altså ing-form af verbet to express) Der må findes et substantiv for det at udtrykke sig, som kan stå i stedet? Tak på forhånd!? -
Urea og SDS denaturering
ForumindlægHej,Jeg skal bruge den kemiske virkningsmekanisme for denaturering af proteiner med SDS og Urea (carbamid), urea bryder alle non-kovalente bindinger, men hvordan (hvorfor)?? og hvordan viker SDS?Fysisk Biokemi opg. 15 vintereksamen 2003; MBI, AU -
IDEER-> til 3.års opg. i bio?
ForumindlægHey folkens..Jeg tænkte på om der er nogen der har evt. emner i biologi som ville være gode at skrive om. Kunne godt bruge lidt hjælp, så håber der er nogen derude, som kan hjælpe mig..På forhånd tak.. -
Model for rente
ForumindlægHej alle. Har fået stillet følgende opgave, som jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med: "Opstil en simpel model der kan forklare ændringerne i den danske rente. Modellen skal understøttes af faglige begrundelser". Nogle der kan hjælpe mig med at opstille sådan en model? ... -
dansk landbrug
ForumindlægHJÆLP!!!\n\n2 spørgsmål:\n\nMan skal kigge i Geografihåndbogen s. 64,66 og 68 og udfra de tal og figurer skal jeg svare på dette spørgsmål.\n\nVis at der fortsat sker en udvikling mod stordrift og specialisering.\n\ndet andet spørgsmål er:\n\nHvorfor går udviklingen i denne retning, og hvilken be... -
lidt hjælp til et par yderst interessante verber? (:
ForumindlægHej alle i spansk genier derude, det ville være herligt med lidt hjælp til at bøje;\nestar,saber og decir ..\n\nJeg er i tvivl om der skal være nogen tryk streger i estar? \n\nBøjes saber: yo se, tú sabes osv.?\n\nBøjes decir: Yo digo, tú digas, el/ella diga, nosotros decimos osv ?\n\npå forhånd ... -
Om syrlige kationer.
ForumindlægJeg har undret mig lidt over hvorfor nogle kationer er syrlige, men andre ikke er. Syrlige kan eksempelvis være Al3+ og Fe3+ imens at eksempler på ikke at være det kan findes ved K+ og Fe2+. Der er sikkert et simpelt svar på dette :) -
Er i tvivl om 1 sætning
ForumindlægHvad har jeg gjort, siden jeg skal tie stille? Hvordan skal ovenstående sætning skrives på engelsk? Det er "siden jeg skal", jeg har svært ved. På forhånd tak
