Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19321 til 19340 af 27879
-
Kampagne
ForumindlægHej folkens Jeg vil høre om nogle af jer søde mennesker vil hjælpe mig med, at finde svar på; om hvilke indflydelse kampagner har for samfundet og hvordan de anvendes kultur-set? Eksempelvis en kampagne indenfor trafik og dens sikkerhed? Evt. om kampagnerne virker for målgruppen. ... -
Kilder til Amerikas uafhængighed
ForumindlægHej jeg er ved at skrive historieopgave om Dannelsen af USA altså de 13 koloniers uafhængighed. Jeg mangler dog nogle kilder til emnet. Jeg har uafhængighedserklæringen og USA's forfatning, men jeg vil gerne have en samtidig kommentar til en af de to. Jeg har ikke kunnet finde noget indtil nu... -
perspektivering
ForumindlægJeg skal op i AT om et par dage, og er meget i tvivl om perspektiveringen. Jeg har arbejdet med Martin Luther Kings visioner og trukket debatten op på Barack Obama, så der er noget perspektivering. Men når det kommer til perspektivering til studierapporten er den straks værre. Jeg har ikke arbejd... -
samfundsfag A terminsprøve denne uge
ForumindlægHej allesammen Er der nogen som har været oppe i samfundsfag A i denne uge, med nogle af disse emner, hvor jeg kunne være så heldig at måtte læse en af opgaverne igennem , så jeg kan danne mig et overblik over hvad opgaverne går ud på. A handler om dansk udenrigspolitik B handler om dansk klimapo... -
kemiske analysemetoder!!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i kemi B. vores lærer har opgivet emnet "kemiske analysemetoder" uden at vi nogensinde har snakket om det, og uden at der står noget om det i vores pensum! Så er der en der ved hvad jeg skal snakke om til eksamen, og hvor jeg evt. kan finde noget? På forhånd ... -
Ang. eksamen
Forumindlægaltså, det er jo altid dumt (selvmord!) at læse op af papir til eksamen, derfor tænkte jeg om det ville være smart at tegne en tegning at snakke udfra eks. i forhold til det centrale dogme, proteinsyntese og gensplejsning som jeg har trukket emne om - så kan man tale udfra noget men læser ikke op... -
Engelsk eksamen i morgen?
Forumindlæghej, jeg skal til engelsk eksamen i morgen, men jeg er lidt itvivl om hvordan der foregår (FSA). jeg ved at man først skal fremligge om et emne man har forberedt hjemmefra - ca. 5 min. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan resten foregår, jeg ved man trækker et (bredt) spørgsmål - men skal man side... -
Essay om demokrati og tolerance?
ForumindlægHej! Jeg skal i dansk skrive et essay om demokrati og tolerance med udgangspunkt i teksen "Et juletræ står i vejen" http://www.information.dk/317906 Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an og jeg har ikke så meget viden indenfor emnet. Er der nogen som kan hjæ... -
Hvad skal man sige til eksamen?
ForumindlægGår i 3.g, og skal op i historie og har trukket emnet: Antikkens styreformer - opfattelsr af demokratiet - kvindeopfattelser Der indgår 2 overordnede tekster om perioden og to kilder fra Aristoteles "Politika" og Sokrates forsvarstale. Jeg er ikke sikker på hvad man skal fortælle, og ... -
skriftlig dansk stx :s!
ForumindlægNogle der kan fortælle hvad og hvordan disse 3 genre opbygges i skriftlig dansk: Den litterære artikel: at analysere og fortolke en litterær tekst. Kronikken: At redegøre for en tekst syspunkter og dernæst diskuter dem. Essayet: Er at reflektere eller kommentere over et emne. Hurtig hjælp tak... -
"Hjælp" vigtigt
ForumindlægHej, det er nok et meget dumt spørgsmål. Men hvordan kommer man fra trin 1 til trin 2, det er bare ikke logisk for mig trin 1 : y= a(-b/2a)^2 + b(-b/2a)+ c trin 2: Y= b^2/4a + (-b^2/2a) + c Emnet er Andengradspolynomier-->Toppunkt TAK for hjælpen -
HISTORIE ELLER SAMFUNDSFAG
Forumindlægsos SRP Jeg står i et dilemma om, hvilket fag der passer bedst til emnet "Epidemi" med matematik!! historie på A vs samfundsfag på B Jeg har valgt samfundsfag på nuværende tidspunkt, men jeg har dog nu erfaret igennem kilder og litteratur at der er endnu mere historie indover det -
Neutralisation, forsøg?
ForumindlægHej ! Skal snart til eksamen i fysik (fsa) .. jeg er i gang md at skrive dispositioner til alle emnerne, men kunne ikkke finde flere forsøg under neutralisation. Har disse 2 forsøg: - Neutralisation , saltsyre med natriumhydroxid - Fra første forsøg, vise at det er blevet neutralt (vand o... -
Neutralisation, forsøg?
ForumindlægHej ! Skal snart til eksamen i fysik (fsa) .. jeg er i gang md at skrive dispositioner til alle emnerne, men kunne ikkke finde flere forsøg under neutralisation. Har disse 2 forsøg: - Neutralisation , saltsyre med natriumhydroxid - Fra første forsøg, vise at det er blevet neutralt (vand og ... -
grafer ud fra data
ForumindlægJeg har om emnet fosterdiagnostik i fagene biologi og religion. Altså naturvidenskabelig og humanistisk fag. Men men jeg har lavet 2 grafer, der beskriver udviklingen af fosterdaignostik siden 1970'erne, og nu er jeg i tvivl om, hvilken metode det egentlig er, er den ikke samfundsvidenskabel... -
Kvantebetingelsen
ForumindlægKære Forum! Jeg har i min bog (OrbitBSTX) stødt på et begreb som jeg ikke helt forstår, kvantebetingelsen. Emnet vi har om er atomfysik. Er der nogen, der vil være venlig at forklare hvad det er, og hvilken betydning det har for absorptionsspektre? Jeg har vedhæftet et uddrag fra min bog, hvis ... -
projektopgave brug for hjælp!
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til min problemformulering. Vores overordnet emne er forandrig og indenfor det har jeg valgt puberten. Jeg har dog stadigvæk ikke fundet min problemformulering, da det kal være en spørgende problemstilling men ikke en påstand. jeg håber I kan hjælpe mig, for jeg ... -
HJÆLP DET HASTER - KEMI EKSAMEN
ForumindlægHej!!!! Jeg står og skal op i kemi på mandag. Et af punkterne jeg kan trække er :"Nogle reaktionstyper i organisk kemi" Og jeg ved ikke hvad jeg skal have under det her emne. HJÆÆÆLP! - jeg ved det er noget med substitution,addition og elimanition, men jeg ved ikke hvordan jeg skal bygg... -
Eksempler til eksamen
ForumindlægEksaminanden præsenterer i de første ca. 10 minutter de(n) historiske problemstilling(er) og relationerne til det læste stof. Som det står skrevet ovenfor skal de historiske problemstillinger præsenteres. Hvordan har i grebet dette an? Jeg vil meget gerne høre eksempler fra andre som har været ... -
Arbejde -> Ekin
ForumindlægSidder og forbereder mig til emnet "kraft og arbejde" til fysik B eksamen .. Men jeg ved ikke hvordan overgangen fra arbejde til energi skal være. Altså ved ikke hvad jeg skal sige. Fordi jeg vil gerne udlede formlen for Ekin fra ud A = F * s. Men ved ikke hvad jeg skal sige i den for...
