Søgning på: matematik noter 9 klasse. Resultater: 19321 til 19340 af 75447
-
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej med Jer :-) Jeg skal snart op til mundtlig eksamen i dansk, (9. klasse) og har trukket emnet "Det moderne gennembruds tekster". Jeg er igang med at finde den tekst, jeg gerne vil analysere, men jeg har lidt svært ved det. Så jeg tænkte på, om der er nogle der har en anbefaling til... -
Noveller om identitet - eksamen
ForumindlægHej! Skal op til mundtlig dansk her snart (9 klasse) og har trukket "Noveller om identitet". Skal til at vælge min tekst som jeg vil analysere. Min lærer har forslået mig, at jeg vælger; Den blomstrende have af Naja Marie Aidt, da den passer meget godt til emnet. Jeg har stadig chanc... -
Hjælp til historie eksamen
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har trukket historie som et af udtræksfagene. Jeg har valgt underemnet kvinders vej til stemmeret, og er i gang med at vælge kilder (jeg skal have mindst tre) Jeg vil godt sige noget om hvordan kvinders valgret efterfølgende haft betydning for ligestilling mellem kønnene i ... -
Outline i engelsk
ForumindlægHej. Jeg har jo som så mange andre elever i 9 klasse fået til opgave at lave en outline (disposition) i engelsk. Mit problem er så bare hvad jeg skal komme ind på af punkter? Mit hovedemne er Racism og jeg har derunder valgt at snakke om Emmett Till. Håber virkelig jeg kan få noget hjælp senest ... -
Beta- og Beta+ (Hjælp)
ForumindlægHej, jeg er igang med en naturfagprøve i 9 klasse. Og jeg har et spørgsmål vedrørende fysik. Jeg har om stråler, og jeg er igang med at skrive om hvad de forskellige strålingstyper kan. Så fx skriver jeg: Alfa partikler er heliumkerner med 2 protoner og 2 neotroner, som har “fundet sammen&... -
Hvilke radioaktivt skadelige påvirkninger kan CT og PET scannere have af væv og celler i kroppen? (fysik og biologi)
ForumindlægHej, jeg går i 9 klasse og skal til naturfag eksamen om lidt. Jeg har et spørgsmål som jeg er meget i tvivl om, da jeg ikke synes at jeg kan finde viden nok om det på nettet. og jeg kender ikke en læge som er inden for området PET og CT scannere. spørgsmålet: Hvilke radioaktivt skadelige påvi... -
Baggrundsstrålings opstandelse
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i naturfag i 9. klasse. Haha, øv! Dog har jeg et spørgsmål, som jeg har søgt på overalt på nettet: Baggrundsstrålings opstandelse! Men intet sted på nettet har jeg kunnet finde et kvalificeret svar på min søgen. Jeg ved, at baggrundsstråling har været her på jorden... -
Valg af kortfilm???
ForumindlægHej flinke folk :) Jeg har trukket emnet "kortfilm" til min 9. Klasses eksamen. Jeg ville bare hører om der var nogle der har en ide til hvilken kortfilm jeg skal vælge. Det kunne også være fedt hvis der var en eller to der har nogle gode fif... -
billede analyse
ForumindlægHej folkens. Nu er det sådan at jeg går i 9 klasse og skal snart til prøve. I dansk har jeg trukket " billede analyse med fokus på analyse og budskab" men jeg kan ikke finde et billede som jeg kan perspektivere i forhold til vores pensum. så derfor ville jeg høre om i har et godt... -
Dansk mundtlig om kim fupz
ForumindlægJeg skal til 9 klasses afgangsprøve afgangsprøvers. Jeg skal op i Kim Fupz. Jeg har svært ved at finde en tekst til min mundtlige afgangsprøve De tekster jeg kan perspektivere til er Tennis Jomfruen Verdens grimmeste pige Alting og Ulla vilstrup Hå... -
Dansk afgangsprøve - Tekster fra Udkantsdanmark
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har trukket "Tekster fra Udkantsdanmark" (det må også gerne være en kort film) som fordybelses emne til afgangsprøven i 9. klasse. Problemet er bare, at jeg har svært ved at finde en tekst/kort film, som jeg kan analysere. Hvis nogle af jer har nogle tekster e... -
Engelsk outline: Emnevalg?
ForumindlægHej jeg går i 9. klasse og skal vælge et emne til min outline i morgen. Har bare svært ved at vælge et emne, som skal være godt, spændende og indeholder en masse gode ting. Emnerne: Young Americans Survival Human rights Shakespeare School shooting Husk: man kan vælge taktisk ... -
Læsestykke?? - hjælp
ForumindlægHej alle! Som alle andre 9. klasser er jeg godt i gang med at forberede min dansk mundtlig eksamen. Jeg trak emnet Billeder fra det moderne gennembrud og har valgt maleriet Forladt - dog ej af venner i nøden, men jeg har problemer med at finde et læsestykke. Jeg fandt et læsestykk... -
Engelsk disposition
ForumindlægHej, jeg sidder her, og prøver at finde et underemne til min engelsk disposition. Overemnet er "drugs and Alcohol" Jeg går i 9. klasse, og har derfor ingen erfaring med dispositioner endnu. Skal mit underemne decideret omhandle stoffer og alkohol, eller må jeg f.eks. gerne tage udgan... -
ligning..
Forumindlæg"En mand var dobbelt så gammel som sin kone, da han var lige så gammel, som konen er nu. Når hun bliver ligeså gammel, som han er nu, vil de tilsammen være 112 år. Hvor gammel er manden nu?" Jeg går i 9 klasse, og vores lærer gav også den her mærkelige gåde. Jeg har siddet og speakulret... -
Fortolkning af slutning på "Solsort og snefnug" af Hanne-Vibeke Holst
ForumindlægJeg har valgt "Solsort og snefnug" som prøveoplæg til Dansk eksamen i 9. klasse - Jeg har læst teksten igennem en del gange, men først nu falder jeg over noget på side 82 .. Der hvor datteren er alene hjemme og moderen og faderen er ude i snevejret på vej til kirkegården. &quo... -
Emnevalg til engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk mundtlig eksamen her inden så længe - 9. klasses afslutningseksamen. Jeg er derfor i gang med at forberede mig. Jeg skal have valgt et underemne inden for et af disse overemner: 1, Black people and racism 2, High School Shootings 3, Teenage Life Derfor ville jeg høre j... -
Engelsk disposition
Forumindlæghej. jeg skal snart op i den afsluttende eksamen i 9. klasse i mundtlig engelsk. Vi skal snart aflevere vores disposition, og jeg er lidt i tidspres, jeg kan simpelthen ikke finde mit underemne. vi har emnerne South Africa, other ways of living, new york, ireland og growing up. jeg kunne virkel... -
Engelsk- growing up with famous parents
Forumindlæghej. jeg skal snart op til den afsluttende eksamen i 9. klasse i engelsk. vi skal aflevere vores disposition om 2 dage. Jeg har rigtig travlt, så håber på at kunne få noget hurtigt hjælp. mit overemne er: growing up, og mit underemne er: growing up with famous parents. Jeg kunne rigtig godt b... -
HJÆLP-- HAR BERUG FOR DET !!
ForumindlægHeej :D Jeg har lige trukket et emne op, som jeg skal op i dansk afgangsemsamnen i 9 klasse. (vi har fået b eksamen, hvor vi har 2 uger til at forberede os.) Men jeg kan ikk rigtigt finde noget : med mit emne. Jeg har trukket identiet. jeg kan vælge hvad jeg vil, men det skal bare handle ...
