Engelsk

Outline i engelsk

17. maj 2018 af mitnavnvartaget15 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej. Jeg har jo som så mange andre elever i 9 klasse fået til opgave at lave en outline (disposition) i engelsk. Mit problem er så bare hvad jeg skal komme ind på af punkter? Mit hovedemne er Racism og jeg har derunder valgt  at snakke om Emmett Till. Håber virkelig jeg kan få noget hjælp senest her til aften, da den skal afleveres i morgen formiddag:(

Hilsen en meget desperat elev i 9.kl


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. maj 2018 af Stygotius

En "outline" er simpelthen et kort resumé, en sammenfatning, af opgaven. Du skal nævne de vigtigste punkter og udelade de uvigtige, som f.eks. ligegyldige beskrivelser, personer, steder  og lign.

En der ikke kender indholdet af opgaven skal  kunne få et rimeligt indtryk af den ved at læse en "outline".


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. maj 2018 af irenene

Punkter?

- Baggrundsviden om racisme og  Jim Crow i 1950'erne

- Drabet og årsagen til drabet (dræberne var racister som var sure på Emmett fordi han "fløjtede" da han så en hvid kvinde (som senere sagde han aldrig fløjtede af hende)

- Reaktionen fra de sorte i USA, hans mor som valgte at det skulle være en åben begravelse for at vise hans "mutilation" og hvor "horrific" drabet var. Det ville også være interessant at analysere mediernes reaktion.

- Kom ind over dræbernes "trial" og hvordan de blev frifundet og behandlet mildt i retten pga. de var hvide. Der er billeder at morderne der bare sidder og smiler med deres kærester i retten.

- Perspektiver måske til hvordan hvide/sorte bliver behandlet idag i retssystmet, måske gun violence mod de sorte etc.

All in all, ret grusom historie omkring racisme og de hvide's privilegier under Jim Crow


Skriv et svar til: Outline i engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.