Engelsk

Engelsk eksamen

12. maj 2025 af TGCG - Niveau: 10. klasse

Hej alle 

Jeg har trukket simple life til min engelsk eksamen i 10 klasse og har valgt filmen Eat Pray Love. 

Vil i hjælpe mig med hvad man kan snakke om, omkring filmen hvor der indgår simple life i den

Tak på forhånd.

Brugbart svar (0)

Svar #1
12. maj 2025 af Moderatoren

Har du ikke mulighed for at vælge noget andet, hvor du kan finde noget om "simple life"?

Svar #2
15. maj 2025 af TGCG

Jeg ved ikke helt hvad jeg skulle vælge

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. maj 2025 af strawberryfieldsforever (Slettet)

hvad er det for noget materiale, du skal bruge?

skal det være noget, som du kan analysere - artikel, kortfilm, novelle - eller skal du selv skrive noget om emnet?

Brugbart svar (0)

Svar #4
15. maj 2025 af MaiiDevon

Har du overvejet bogen/filmen "Into the Wild"? Her er nogle eksempler hvordan filmen viser idéen om 'simple life':

1. Afvinsing af materialle goder: McCandless afviser sin middelklassesbagrund, donerer sine penge til velgørenhed, forlader sin bil og brænde de kontater, han har tilbage. 

2. At leve af naturen: I Alaska forsøger McCandless at leve helt af naturen. Han jager, samler mad og bor i en forladt bus.

3. Frihed og nomad-livet. McCandless rejser kun med det han have i sin rygsæk.

4. Filosofiske reflektioner: Filmen indeholder mange af McCandless' tanker og dagbogsnotater, ofte med citater fra forfattere som Thoreau og Emerson, der idealiserede et enkelt og naturligt livt.

Skriv et svar til: Engelsk eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.