Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 19321 til 19340 af 27764
-
Pleasee Hjææælp!!
ForumindlægHej alle derude :) Jeg skal til dansk eksamen i morgen. Jeg skal til at lave analysemodeller over alle genre. Men jeg kan slet ikke finde en analysemodel til sagn? - Hører det med til digt-analyse ?? Håber der kommer et svar hurtigst muligt! : ) - Afnan -
Dolken
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med at analysere og fortolke denne novelle. Ville lige høre om nogen kunne hjælpe mig med at finde et tema.? Jeg har tænkt lidt over, at overskriften, Dolken, kunne symbolisere en smerte i farens sind, er i enige ? -
Budskabet i "En æggesnaps" - Haster
ForumindlægJeg er i gang med at analysere novellen "En æggesnaps" af Tove Ditlevsen. Jeg mangler bare et budskab i novellen, og også generelt! Har brug for svar hurtigst muligt, da jeg skal op mundtlig. På forhånd tak! :-) -
Budskabet i "En æggesnaps"
ForumindlægJeg er i gang med at analysere "En æggesnaps" af Tove Ditlevsen, men mangler et budskab i historien! :-) En der eventuelt kan hjælpe? Skal helst have et svar senest fredag 22/6, da jeg skal nå at forberede mig til mandag 25/6, hvor jeg skal op mundtlig. :-) På forhånd tak! -
aktivernesomsætningshastighed
Forumindlæghar et lille problem aktivernesomsætningshastighed har jeg udreget til 1,24 i år 20x6 og til 1,35 i år 20x7 er det så en stortset uændret? eller ændret eller hvad? hehe skal analysere og vurdere virksomheden efter afkastningsgrad, overskudsgrad osv. -
hvad er hvad
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at analyser sætningen "Wo ist der Käse, sagt der Sohn" Jeg ved at ist = verbal sagt = også verbal der Sohn = Subjekt men resten? -
Stiltræk af Pontoppidans
ForumindlægHej! Jeg har lige opdaget at i min dansk analyse skal jeg skrive omkring Pontoppidans' måde at skrive novellen "Ørneflugt", altså han stiltræk. Jeg er dog på bar bund. Måske kan I hjælpe? :) -Tak på forhånd -
Kirsten Thorup !
Forumindlægjeg ville sætte stor pris på hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med følgende ! jeg skal lave en analyse og fortolkning af romanen lille jonna af Kirsten Thorup ! hvis der er nogen der ligger inde med noget lignende, eller har nogle gode links ? .. -
grammatikhjælp tak
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at analyser sætningen "Wo ist der Käse, sagt der Sohn" Jeg ved at ist = verbal sagt = også verbal der Sohn = Subjekt men resten? -
molekylestrukture og pigmenter
Forumindlægjeg har et spørgsmål i min opgave som lyder sådan: der ønskes en analyse ud fra molekylestrukturerne af hvorfor pigmenterne er velegnede til at absorbere lys. har hørt det har noget med dobbeltbindinger af gøre?? er der nogen der ved noget om det? opgaven handler om fotosyntesens aktionsspektr... -
latinamerikanske oprørsbevægelser
ForumindlægHey, jeg har en opgave, hvor en af delopgaverne er at redegøre og analysere for udvalgte latinamerikanske oprørsbevægelsers mål og midler. Nogen som ved hvor jeg specifikt kan læse om de forskellige oprørsbevægelser fra latinamerika fra 1945 til i dag? -
skriftlig dansk?
Forumindlægjeg skal op til skriftlig dansk i morgen, så jeg er lidt sent ude, men er der nogen der kan fortælle mig hvor man kan finde beskrivelser af forskellige genrer ,, som essay, analyse til digt, og alle de forskellige der er en chance for at komme op i ... -
Hjælp til afklaring af historie eksamen stx
ForumindlægHej jeg skal til eksamen imorgen i historie, og kom i tvivl om man skal lave en overordnet problemformulering? eller om det er ok, at jeg laver en redegørende, analyserende, diskuterende/vurdering problemstilling? Jeg har trukket emnet holocaust. Håber i kan hjælpe... -
HJÆLP!!
ForumindlægJeg har brug for hjælp til min samfundsfag eksamen..Jeg har trukket en tekst `Velfærdskæledyret er blevet til en uhyr` af Xukun Ji. Jeg kan ikke komme i gang med teksten. Kan i hjælpe mig med hvordan jeg skal analyser teksten.??? Det ville være et stort hjælp :) -Tak -
"Are You Ready Boots?"
ForumindlægEr der nogen andre der var oppe i skriftlig engelsk: "Are You Ready Boots?" den 23 maj? Hvad mente du om første delprøve? B-delen af anden delprøve: Hvad lagde du vægt på i analysen? -
våben, terror
ForumindlægJeg skal lave en rapport om terror hvor kemi skal indgå. Derfor har jeg tænkt mig at analysere et specifikt terrorangreb og våbenbruget dertil. Men er lidt i tvivl om hvilket et terrorangreb jeg skal vælge, da det skal være et hvor et kemisk våben er indblandet, nogen der har nogle forslag? -
Dansk/historie-opgave
ForumindlægHej. Jeg har valgt romanen Hærværk af Tom Kristensen. Min problemformulering sætter fokus på Jastraus og Steffensens forhold.. Nogen, der har læst den, og kan komme med noget, der er uundværligt? Både mht. deres forhold, men også selve analyse og fortolkningsdelen? Tak på forhånd. ;) -
Baudelaire af Sartre
Forumindlægkunne ikke finde nogen kategori filosofi, så håber jeg har smidt den det rigtige sted .. Må blankt erkende jeg ikke var der da den tekst blev gennemgået i de 4 menneskesyn og jeg har gogglet på teksten men intet fundet :-/ Nogen der kunne hjælpe mig med en analyse af Sartres tekst Baudelaire? -
hvad er vigtigst-historieeksamen
ForumindlægHvad gør man for at komme op at ringe karaktermæssigt i historie? I den nye ordning, med synopsis. Skal man "bare" kunne alle de ydre omstændigheder, i grove træk, eller er det vigtige ikke også hvad der ligger bag, så¨som ideologier, religiøse tilhørsforhold mv, når man skal analyser... -
Er i seje
ForumindlægHvad kan dú sige om dennne her metafor, hvis du skulle analysere den her sætning. og gennem glasstumpernes nye stilling så han en ny Usha, en meget flot metafor, for at se en velkent person i et nyt lys, hvad betyder det?
