Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19321 til 19340 af 28854
  • Hærværk

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en analyse/fortolkning af Tom Kristensens Hærværk, og kan simpelthen ikke lige gennemskue hvad moralen er i historien? Er der nogle venlige sjæle herinde, som kan hjælpe mig?? B^^k <3
  • Hisopgave kvindernes organisering på arbejdsmarked i ca. 1870-1900

    Forumindlæg
    hej..Jeg er i gang med at skrive historie opgave om kvindernes organisering på arbejdsmarked i ca. 1870-1900, men er gået lidt i står.Derfor vil jeg høre om der er nogle der har skrevet en opgave om emnet og kender til nogle gode bøger eller andet..håber på lidt hjælp :)
  • Hjælp til alexander den store

    Forumindlæg
    Haii alle er igang med en historie opgave om alexander den store og sidder fast i et spørsmål som går ud på Hvilken betydning har Alexander den Store haft på, hvordan verden ser ud i dag? håber der er nogen som kan hjælpe med både hjemmesider og svar på forhånd tak
  • Korstogene i Danmark

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg skal skrive i religion og historie om korstogene i Danmark, men jeg må indrømme at jeg er blank over hvordan jeg skal begynde, og især om min metode. Også hvordan jeg helt præcist skal skrive den,. Nogen der lige kunne komme med nogle guldkorn så jeg ikke vil panikke helt så mege...
  • alexander den store

    Forumindlæg
    Haii alle er igang med en historie opgave om alexander den store og sidder fast i et spørsmål som går ud på Hvilken betydning har Alexander den Store haft på, hvordan verden ser ud i dag? håber der er nogen som kan hjælpe med både hjemmesider og svar på forhånd tak
  • close to the water's edge

    Forumindlæg
    Hej jeg har forgæves prøvet at finde novellen ”close to the water’s edge” fra eksamen 2004 på nettet. Er der nogen der kender et link til historien eller vil scanne den ind og sende den?På forhånd tak - Cecilie
  • problemformulering.

    Forumindlæg
    hej alle.. jeg skriver AT i historie og engelsk om den spanske borgerkrig, spaniensfrivillige og hemingways roman "for whom the bell tolls".. Er der nogen her, som kan hjælpe mig med en eventuel problemformulering? Altså et overordnet spørgsmål, begrænsing af emnet.. knus
  • Cubakrisen - produkt?

    Forumindlæg
    Hej! Min veninde og jeg har skal op i historie om lidt mere end en måned. Vi har trukket Cubakrisen. Vi skal bruge den nye eksamenform og skal derfor lave et produkt til vores fremlæggelse. Har i nogen kreavtive ideer? Tak på forhånd :)
  • redegørelse af terrorisme

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg skal skrive en redegørelse af terrorismens historie i nyere tid? Er der nogen der har en ide til hvordan jeg skal gribe dette punkt an? Jeg ved ikke hvilke hændelser ud over d. 11 sep. jeg skal tage fat på, da der er jo er en helt masse terrorangreb i vores tid.
  • Søger en dokumentar om Islam og pilgrimsfærd

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med AT og mangler en god dokumentarfilm om Pilgrimsfærd i Islam, som jeg kan bruge til at analysere og fortolke. Jeg skriver i fagene religion og historie - og filmen må gerne have nogle subjektive holdninger :) På forhånd tusind tak, MVH Benedicte
  • Symbolerforklaring

    Forumindlæg
    Hey dogs.Hvis nogen af jer skulle være så priviligeret at besidde af en symbolbog, ville det være helt perfekt, hvis i kortfattet gad fortælle, hvad følgende ord symboliserer:CaféBarnForhold (et fast forhold)TurismeYderligere, i den historie jeg analyserer, snakkes der er en "nøgle til perso...
  • Engelsk hjææælp:))

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg har engelsk opgave som var at skrive videre på en historie, da jeg ikke er særlig god til engelsk har i mulighed for at rette min opgave pleaseeee det tager kun 10 minutter eller eventuelt bare markere min fejl tusind tak for hjælpen på forhånd:)
  • Analyse af Smirnoff Green Apple Twist

    Forumindlæg
    Jeg har fundet denne reklamen, Smirnoff Green Apple Twist, som jeg er igang med at analysere. Jeg har gjort mig nogle tanker omkring historien, som den fortæller, men hvad synes I, at den fortæller? :)
  • indhold?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at skrive en historie opgave om wannsee konferencen, men nu er jeg kommet i tvivl om hvad der egentlig ska være i sådan en opgave... :-SSkal der være en analyse? eller en diskution... ? Håber der er nogle der vil hjælpe..
  • Nationalfølelse og symboler

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har en opgave for til på mandag i Historie vi skal skrive om nationalfølelse ´og symboler - det skal have med Danmark at gøre. Men problemet er bare det at jeg ik ved hvad man kan skrive om... Håber at der er nogen af jer der kan hjælpe mig lidt med det. på forhånd t...
  • Var Italien i "den nye verden" ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ved at skrive historie opgave om opdagelsen af amerika. Mere specifikt om mødet mellem europæerne og indianerne.Mit spørgsmål er: Var italienerne med til udforske Amerika?Jeg ved at Portugal, Spanien, England, Frankrig og Holland var der.
  • His, religion - korstoge - METODER?

    Forumindlæg
    Jeg skriver om korstogene i religion og historie. Det overordnede emne er rejser, og jeg har brug for en problemformulering, samt hvilke metoder jeg skal bruge, og hvordan jeg skal bruge dem. Er i tidsnød så hvis du har noget at byde på, må du hellere end gerne:). På forhånd tak.
  • Underemne til "kvindernes valgret"

    Forumindlæg
    Hej studieportalen, Jeg trak mundtligt historie til min afgangsprøve, og trak "kvindernes valgret" som overemne, nu har jeg svært ved at finde et underemne, samt et produkt, så hvis nogen ville hjælpe, ville det være dejligt.
  • er artikel primær eller sekundær kilde?

    Forumindlæg
    Hej jeg er i gang med min SSO opgave i historie men der opstod noget da jeg skulle lave analyse delen jeg har en kilde(artikel) om velstand velfærd den skal jeg analysere men kunne ikke rigtig find ud af om det er primær kilde eller sekundær? kan i hjælpe mig ?
  • Hvis den store opgave bliver for lang..?

    Forumindlæg
    Hej...Skriver historie opgave, men er nu bange for at den bliver for lang...Den må være 7-10 sider, men tror I det betyder noget hvis den bliver 10,5-11 sider? Så længe stoffet er relevant..?Tænker på kunsten at skrive kortfattet, som jeg desværre nok ikke besidder..Go læseferie allesammen!!