Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19341 til 19360 af 27496
-
Medicin i magiske kugler
ForumindlægHej studieportalen. Er der nogle, som vil hjælpe mig med det sidste spørgsmål i min biologi aflevering? Spørgsmålet lyder således: Inden en ny behandlingsmetode kan anvendes på patienter, skal forsøg på en mindre gruppe mennesker gennemføres. Opgave 5: Diskuter, hvorfor man på trods af... -
Kredsløberne?
ForumindlægHeyJeg skriver biologi rapport om blodets vej gennem hjertet.Biologi på CLungekredsløbet og systematiske kredsløb..samt "det lille kredsløb" og "Det store kredsløb"... Kaster lidt rundt med begreberne, men noget af det her skulle meget gerne være det samme?Nogen som kan give e... -
Økologi - prøve
Forumindlæghej jeg skal lave en biologi rapport med alle nyttige ting om økosystemet fordi jeg skal til prøve i det. Derfor har jeg dette spørgsmål: hvad betyder iltprofil? er det hvor meget ilt der er i vandet året rundt eller? og spørgsmål 2: hvordan har abiotiske faktorer betydning for hastigheden af ned... -
Valg af emne?
ForumindlægHej måske nogen kan hjælpe her? Jeg kunne godt tænke mig at skrive min SSO (HF) om klima. Jeg har geografi på C, og mine b-fag og a-fag er biologi, historie, dansk, engelsk, Er der nogen der har nogen idéer til hvordan jeg kunne få kringlet det sammen? Jeg har ikke samfundsfag b, ellers ville... -
Bøger til sso
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart til at skrive sso i biologi under cellebiologi, hvilket er et ret bredt emne i sig selv. Har gået og tænkt på noget med immuncellers reaktion mod bakterier og vira osv. eller planters immunforsvar. Tænkte på om der var nogle gode bøger, velegnet til dette formål, specielt... -
Musik teori (AT)
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med noget musik teori. Dvs, jeg har en AT årsprøve i morgen, som er skrevet i musik og biologi, og jeg skal forklare lidt og musik teori / musik metode. Altså hvordan belyser man en problemstilling vja musik teorier? Det er film musik det handler om. Jeg håber ... -
Spg. til mdt. eksamen i morgen
ForumindlægHej med DIG! Jeg har, som man andre der skriver i dette forum, virkelig brug for hjælp, da jeg i morgen skal til mundtlig biologi eksamen. Jeg håber at der der sidder en eller anden der ude, som kan forklare mig i hvilke stoffer/biomolekyler grundstofferne N og P indgår. På forhånd MANGE ta... -
vær sød hjælp mig
Forumindlægjeg skal fremlægge i biologi om systematik og arter og jeg har valgt et dyr som er sangsvane og som skal indeholde beskrivelse af selvvalgt organimes systematike tilhørsforhold,tilpasninger i udseende og adfærd til levested, føde , formering men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal opfylde frem... -
Bst. forurenigsgrad?
ForumindlægHejsa.. I biologi har jeg lige fået til opgave at bestemme forureningsgraden af Vindinge Å vha. makrofauna-index. Hvordan hulen gør jeg det? Er helt lost, vi har fundet lidt forskellige smådyr, men det er vist alt. Hvilke faktorer skal jeg bruge for at udregne forureningsgraden vha. makrofa... -
Bladenes tykkelse (haster)
ForumindlægHej ,i min biologi aflevering har jeg fået et spørgsmål som hedder: Diskuter hvorfor der er forskel på bladets tykkelse forskellige steder i et træ og analyser figur 1. Jeg ved ikke om det er rigtigt, er det noget med at der er flere grønkron i bladerne øverst i træet? tak for hjælp på f... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg har fundet min opgave på nettet og jeg har altså problemer med den. Det er opgave 2B og det er sådan set både opgave a, b og c som jeg har problemer med. Håber der er en der kan hjælpe mig - jeg helt lost. Link til opgaven: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t... -
haster!!
Forumindlæghej, jeg sidder og er igang med en 24 timers biologi eksamen. min opgave hedder funktional foods. altså funktionelle fødevarer. hvis der er nogen der har været igennem denne opgave eller ved noget må i meget gerne skrive til mig, for jeg er lidt på bar bund med hvad jeg gøre med denne opgave. h... -
biologisk halveringstid
Forumindlæger der én som vil hjælpe med noget biologi, jeg slet ikke har forstand på?.. Jeg besvare fælgende spørgsmål til i morgen: a) Giv forslag til faktorer, der kan have betydning for den biologiske halveringstid. b) Hvorfor er det vigtigt at kunne undersøge, om et givent stof har kønshormonlignende ... -
Kloning
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være indenfo... -
AT - religion
ForumindlægHej Til AT vil jeg gerne vælge kloning som emne. Det overordnede emne er grænser, som i nok ved. Jeg vil skrive i biologi og religion. Jeg er dog ikke sikker på religionsdelen. Nogen der kan komme med ideer til metoder eller tekster/artikler, som jeg kan bruge til religionsdelen. Det kan være in... -
Nitrogenkredsløb
ForumindlægHej! Jeg sidder med nogle biologi spg. som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Jeg har læst lidt om det i bogen, men jeg forstår det ikke rigtig og det står ikke ordentlig forklaret. Vil hører om der er nogle der har noter til det her eller vil forklare mig det, så jeg kan få besvaret de to spø... -
Sammenhæng næring og ændringer i vandmiljø
ForumindlægHej... Nogen der kan hjælpe med dette "Hvordan er sammenhængen mellem en øget næringsstof-belastning og ændringer i vandmiljøet"? Samt "Forklar hvordan næringsstoffer havner i vores søer og candløb, og forklar hvorfor søer er mere sårbare end vandløv overfor en belastning med nærin... -
SSO - Hvor mange kilder?
ForumindlægHalløj.. Jeg sidder her og knokler med SSO som mange af jer andre nok også gør.. Og kom så lige til at overveje, hvad det normale antal kilder er? Nu skriver jeg i biologi og indtil videre har jeg brugt 8 forskellige bøger/artikler og et utal af internetsider! Ved i tilfældigvis hvad det "... -
PLease hjælp! :-(
ForumindlægSkal til biologi eksamen om ikek så lang tid men er SKIDE nervøs, har læst hele bogen igennem taget noter osv. men synes ikek at noget som helst sidder sig fast :-( Der er tale om Bio C Ved heller ikke hvordan jeg skal bruge de 24 minutters forberedelse... Skal jeg bare lige finde mine noter frem... -
SSO - oversætte engelsk
ForumindlægHej JEg skal oversætte noget engelsk biologi til dansk, og der er et begreb, jeg ikke kender til. Sætningen lyder: Efficacy may be related to a modification of climacteric overactivation af GnRH pulse generator Det er det der "pulse generator" jeg ikke helt forstår, jeg håber meget på ...
